در جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی از گلیم الموت قزوین رونمایی خواهد شد

منبع: همگردی

2

1402/9/5

19:39


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، در جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی از گلیم الموت قزوین رونمایی خواهد شد.

علیرضا خزائلی در نشست خبری دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی که در عمارت هنر استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سهمی که قروین باید از حوزه فرهنگ و میراث فرهنگی کشور داشته باشد را ندارد و یکی از دغدغه های مدیریت استان قزوین جبران این ضعف است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال 1402 رویدادها و اتفاقات خوشایندی در حوزه میراث فرهنگی قزوین رقم خورد، همچون میزبانی قزوین در همایش خوشنویسی، ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان اولین میراث جهانی قزوین.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: مردمی بودن یکی از رویکردهای این جشنواره است که در همین راستا برنامه ها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در سعدالسلطنه، آب انبار سردار و سینما بهمن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار اثر به این جشنواره ارسال شده، گفت: ما در این جشنواره میزبان هنرمندان بیشماری از سراسر کشور خواهیم بود و این جشنواره فرصت خوبی است که ظرفیتهای قزوین معرفی شود. از دیگر برنامه های جانبی در این جشنواره تقدیر از مفاخر استان قزوین است که این مورد در افتتاحیه جشنواره برگزار خواهد شد.

خزائلی ادامه داد: برگزاری برنامه در سعدالسلطنه با هدف معرفی صنایع دستی قزوین انجام می شود، چرا که ما به دنبال این هستیم که قزوین را به عنوان اولین بازار جهانی صنایع دستی در کمیسیون یونسکو به ثبت برسانیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در پایان تصریح کرد: همچنین در این جشنواره از گلیم الموت قزوین رونمایی خواهد شد و امیدواریم که این جشنواره آغازی برای ایجاد موتور مولد اقتصاد گردشگر محور در قزوین باشد.

در جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی از گلیم الموت قزوین رونمایی خواهد شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو