بیوگرافی مت له بلانک بازیگر محبوب نقش جویی در سریال دوستان (فرندز)

بیوگرافی مت له بلانک بازیگر محبوب نقش جویی در سریال دوستان (فرندز)


منبع: آرگا

2

1402/9/10

11:02


مت له بلانک بازیگر موفق آمریکایی که قبلا در عرصه مدلینگ فعالیت می کرده است، با بازی در سریال دوستان و نیز جویی شناخته می شود. برای مرور بیوگرافی مت له بلانک از دو بعد شخصی و حرفه ای همراهمان باشید.

مت له بلانک با نام کامل متیو استیون مت له بلانک بازیگر، کمدین، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که در بیست و پنجم ژوئیه سال ۱۹۶۷ در نیوتون ماساچوست آمریکا به دنیا آمده است. او در سال ۱۹۸۷ شروع به فعالیت نمود و تا حال حاضر نیز به آن مشغول می باشد. این هنرمند تجربه دو بار ازدواج (یک ازدواج ناموفق و ازدواج دوباره) را دارد. در این مطلب شما را با بیوگرافی مت له بلانک آشنا می کنیم.

زندگینامه مت له بلانک و روابط عاشقانه اش

بیوگرافی مت له بلانک بازیگر آمریکایی شناخته شده

بخش عمده ای از شهرت و شناخته شدن وی به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی دوستان می باشد. این هنرمند که یکی از بازیگران سریال دوستان است که برای این نقش آفرینی برای ۳ مرتبه کاندیدای جایزه امی گردید. در ۲۰۱۱ بود که در مجموعه تلویزیونی «اپیزودها» عهده دار نقشی خیالی از کاراکتر خویش را ایفا نمود. بعد از ۳ بار کاندیدا شدن برای جایزه گلدن گلوب و همچنین ۴ کاندیدایی جایزه امی به خاطر نقش جویی در دوستان توانست جایزه گلدن گلوب را به خاطر نقش خود در مجموعه تلویزیونی اپیزودها به دست آورد. او از ۲۰۱۶ – ۲۰۱۹ میزبانی «تخت گاز» را برعهده داشت و در سال های ۲۰۱۶ – ۲۰۲۰ در مجموعه تلویزیونی «مرد با یک نقشه» مقابل دوربین رفت.

نگاهی به زندگی شخصی و هنری مت له بلانک

زندگینامه مت له بلانک هنرپیشه و مدل

مت له بلانک کیست؟آشنایی بیشتر با این هنرمند

بیوگرافی مت له بلانک بازیگر سریال دوستان

پدرش اصالتی فرانسوی – کانادایی و مکانیک بوده و مادرش رییس دفتر اصالتی ایتالیایی دارد. مت وقتی هفده ساله بود به نیویوک رفت تا به صورت جدی و حرفه ای فعالیت مدلینگش را آغاز نماید، بعد از مدتی مدل بودن عاقبت قدم به دنیای هنرپیشگی گذاشته و بازیگر شد. او نخستین بار در تبلیغات تجاری سس کچاپ در ۱۹۸۷ حضور یافت و در ۱۹۸۸ برای ۱ فصل در سریال «۱۰۱» ایفای نقش نمود. در ۱۹۹۱ بود که او با یک نقش مهم در یک اثر کمدی حاضر شد. او در این اثر دو نقش را برعهده داشت که به خاطر آن هم به عنوان ستاره شناخته گردید.

همچنین مت له بلانک در ۲ موزیک ویدیو از «بون جووی» به نام های «معجزه» در ۱۹۹۰ و نیز بگو اینطوری نیست در ۲۰۰۰ مقابل دوربین رفت. پس از این ها بالاخره برای بازی در سریال آمریکایی دوستان انتخاب و دعوت شد که این حضور تجربه متفاوتی را برای وی رقم زد. او دوازه سال برای از سال های سال بالاخره از سال های آن را باز نهاد و از روی آنها راه را به در روشدن آموخت.

وی دوزاده سال (ده فصل از سریال دوستان و نیز ۲ فصل هم جویی) بازیگر یک شخصیت بود. این نقش آفرینی وی باعث شد حسابی مورد توجه قرار گرفته و شناخته شود. له بلانک به خاطر بازی خوبش کاندیدای ۳ جایزه گلدن گلوب و نیز کاندیدای ۱ جایزه انجمن صنفی بازیگران گردید. او در سال های ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ به ترتیب در فیلم های سینمایی نگاه ایتالیایی، اد، گمشده در فضا، فرشتگان چارلی، عاقبت آن، فرشتگان چارلی؛دریچه گاز کامل حضور یافت.

مت له بلانک بعد از اینکه سریال جویی کنسل شد، اعلام داشت که از دنیای هنرپیشگی در تلویزیون برای ۱ سال فاصله خواهد گرفت اما این ۱ سال ۵ سال طول کشید.

زندگینامه مت له بلانک هنرپیشه و مدل

مت له بلانک کیست؟آشنایی بیشتر با این هنرمند

بیوگرافی مت له بلانک بازیگر سریال دوستان

درخشش پس از بازگشت

له بلانک در ۲۰۱۱ آغاز به بازی در مجموعه تلویزیونی درباره بازسازی داستانهای آمریکایی از مجموعه تلویزیونی همانقدر تخیلی در انگلستان گردید، در شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب در ۲۰۱۲ او توانست جایزه گلدن گلوب را به عنوان برترین هنرپیشه نقش اول مرد سریال، موسیقی و یا کمدی از آن خود کند و کاندیدای سایر ۴ جایزه برتر هم گردد. در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ بود که وی در بخش دوم ۱۸امین سری از «تخت گاز» حضور یافت و در این حضور رکوردار زمان شد.

در ماه فوریه ۲۰۱۶ بود که BBC اعلام نمود که توافق کرده اند تا با این بازیگر از میزبان های تازه تخت گاز شوند. در انتهای ۲۰۱۶ بود که توافقنامه ۲ ساله جدید را امضا کرد، او در سال ۲۰۱۸ بود که بیان داشت می خواهد از این سریال جدا شود. مت له بلانک بازیگر شخصیت اصلی «درسیت کام» را برعهده گرفت که در ۲۰۱۶ شروع به پخش نمود ولی در ۲۰۲۰ کنسل گردید.

نگاهی به زندگی شخصی و هنری مت له بلانک

مت له بلانک کیست؟آشنایی بیشتر با این هنرمند

زندگینامه مت له بلانک از شروع تا موفقیت

همسر و فرزند

در مه سال ۲۰۰۳ او با ملیسا مک نایت که از فعالان سابق عرصه مدلینگ بود، ازدواج نمود. حاصل این ازدواج فرزند دختری به اسم «مارینا» می باشد که در ۲۰۰۴ متولد شد.

در یکم ماه ژانویه سال ۲۰۰۶ بود که به دلیل انکه رفتارهایشان با یکدیگر هماهنگی ندارد از یکدیگر جدا گردیدند، در آن زمان له بلانک با «آندریا آندرسن» رابطه ای عاشقانه را آغاز کرده بود که در نهایت ازدواج کردند. این رابطه ۹ سال طول کشید و سرانجام در سال ۲۰۱۵ به جدایی ختم شد.

زندگینامه مت له بلانک هنرپیشه و مدل

زندگینامه مت له بلانک و روابط عاشقانه اش

بیوگرافی مت له بلانک بازیگر سریال دوستان

نگاهی به زندگی شخصی و هنری مت له بلانک

معرفی آثار

این هنرمند آمریکایی در سریال و فیلم های بسیاری ایفای نقش نموده اما همه او را با سریال دوستان می شناسند. در ادامه به سایر آثار وی نگاهی می اندازیم.

مرور بیوگرافی مت له بلانک بازیگر شناخته شده آمریکایی

تلویزیون

  • سریال «۱۰۱» در سال های ۱۹۸۸ – ۱۹۸۹
  • سریال فقط ۱۰ نفر از ما در سال ۱۹۸۹
  • سریال هر چیزی برای زنده ماندن در سال ۱۹۹۰
  • سریال هیولاها در سال ۱۹۹۰
  • سریال متاهل … بچه دار در سال ۱۹۹۰
  • سریال دفترچه خاطرات کفش قرمز در سال های ۱۹۹۲ – ۱۹۹۳
  • سریال دوستان در سال های ۱۹۹۴ – ۲۰۰۴ – ۲۰۲۰
  • سریال جویی در سال های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۶
  • سریال اپیزودها در سال ۲۰۱۱ – حال حاضر
  • سریال تخت گاز در سال های ۲۰۱۶ – حال حاضر
  • سریال مرد با یک نقشه در سال ۲۰۱۶

سینما

  • فیلم سینمایی خرستیان در سال ۱۹۸۷
  • فیلم سینمایی تام پتی اند د هارت بریکرز:به بزرگ گسترده باز در سال ۱۹۹۱
  • فیلم سینمایی تشکیلات روح خرستیان در سال ۱۹۹۳
  • فیلم سینمایی نگاه ایتالیایی در سال ۱۹۹۴
  • فیلم سینمایی اد در سال ۱۹۹۶
  • فیلم سینمایی دفترچه خاطرات کفش قرمز ۷:سوزاندن در سال ۱۹۹۷
  • فیلم سینمایی گمشده در فضا در سال ۱۹۹۸
  • فیلم سینمایی جان بون جووی : بگو اینطور نیست در سال ۲۰۰۰
  • فیلم سینمایی فرشتگان چارلی در سال ۲۰۰۰
  • فیلم سینمایی همه مردان ملکه در سال ۲۰۰۱
  • فیلم سینمایی فرشتگان چارلی:زدن به سیم آخر در سال ۲۰۰۳
  • فیلم سینمایی جونا هکس در سال ۲۰۱۰
  • فیلم سینمایی دلباخته در سال ۲۰۱۴

مرور بیوگرافی مت له بلانک بازیگر کاربلد آمریکایی

زندگینامه مت له بلانک هنرپیشه و مدل

نگاهی به زندگی شخصی و هنری مت له بلانک

مرور بیوگرافی مت له بلانک بازیگر معروف آمریکایی

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی مت له بلانک این بازیگر و مدل بااستعداد آمریکایی نهایت استفاده را برده باشید. وی یکی از بازیگران سریال دوستان است که در صورت تمایل با سایر نقش آفرینان این اثر از جمله کورتنی کاکس، متیو پری، جنیفر آنیستون، لیسا کودرو، دیوید شویمر می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو