موزه سنگ شیراز و دیدنی های آن برای گردشگران

موزه سنگ شیراز و دیدنی های آن برای گردشگران


منبع: آرگا

1

1402/9/11

10:07


یکی از مهم ترین جاذبه هایی که از آن دیدن می کنید، موزه سنگ شیراز بوده موزه ای که مجموعه ای از سنگ نوشته های تاریخی داشته و از ان دیدن می کنید.

اگر از علاقه مندان به دیدنی های شیراز هستید در این بخش با موزه سنگ شیراز آشنا می شوید. این موزه دیدنی های زیادی داشته و شما را به سوی خود جذب می کند. این موزه شامل معماری های ویژه ای است که از آن دیدن می کنید.

آشنایی با موزه سنگ

معرفی موزه سنگ شیراز:

این موزه باغ شامل دیدنی های زیادی است. قدمت این باغ و موزه بالا بوده و امروزه نیز یکی از مهم ترین دیدنی های شیراز به شمار می آید. شما در ورودی این شهر با زیبایی های این‌ موزه رو به رو می شوید. زیبایی های این‌ موزه متنوع و شامل جذابیت های فوق العاده ای است.

موزه سنگ شیراز

معماری این بنا نیز ویژگی های زیادی داشته و توجه شما را جلب می کند. ورودی این بنا حوض و باغی زیبا داشته که از چشم اندازهای آن لذت می برید. در حیاط ابن باغ نیز درختان از نارنج، سرو و کاج دیده می شود. این موزه امروزه از دیدنی های شیراز است.

موزه های مهم شیراز

طاقچه ای که در بالای این بنا قرار دارد جزو یکی از مهم ترین شاهکارها بوده و تزئینات زیبایی در بین آن ها دیده می شود. سنگ های بزرگی که در این سازه به کار رفته به شکل ویژه ای معماری را برای شما دیدنی تر می کنند. این موزه قسمت های مختلفی داشته و در هر یک از بخش های این‌ موزه می توانید با جاذبه های زیادی رو به رو شوید.

بازدید از موزه سنگ

بازدید از موزه سنگ:

در موزه سنگ شیراز مجموعه ای از سنگ های ارزشمند دیده می شود که البته بسیاری از ان ها تاریخی و باستانی می باشند. مهم ترین سنگ نوشته های تاریخی در این مجموعه مشاهده می کنید. روی این سنگ نوشته ها انواعی از خط های نستعلیق، نسخ، کوفی و ثلثل را مشاهده می کنید. ارزش هر یک از این مجموعه خط ها بالا بوده و قدر زیادی دارند.

با تماشای این موزه می توانید به بخش هایی از تاریخی رجوع کنید و کشف و بررسی های خود را در این زمینه انجام دهید. سنگ نوشته هایی از سازه های باستانی تخت جمشید و پاسارگاد را هم می توانید در این قسمت مشاهده نمایید. آثاری که از دوران ساسانی در این نواحی باقی مانده اند اهمیت زیادی برای بازدیدکنندگان خواهد داشت.

سفر به موزه شیراز

این موزه از سوی سوژه عکاسان زیادی بوده و تجربه ای ویژه در این نواحی را تجربه می کنید. شضما با شگت و گزار در قسمت های مختلفی از این مجموعه نیز رجوع به بخش های مختنلفی از تاریخ هستند. معماری های این موزه نیز دیدنی هستند. عمارتی که سبک معماری ان به دوران قاجار باز می گردد.

اگر از علاقه مندان به دیدنی های حومه شیراز هستید، می توانید در این بخش نیز با این دیدنی های آشنا شوید و حومه شیراز را بهتر بشناسید. شیراز علاوه بر طبیعت زیبای خود جاذبه های فرهنگی و تاریخی فوق العاده ای نیز دارد. زیبایی های این شهر متنوع بوده و جذابیت های فوق العاده ای برای شما دارد. سیبک آرامشی که در بخش هایی از این موزه وجود داشته نیز ویژگی مهمی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو