سقف سنی فرهنگیان در کنکور 1403 تغییر کرد | برای ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر باید چند سال سن داشته باشیم؟

3

1402/9/11

13:32


سقف سنی فرهنگیان در کنکور 1403 تغییر کرد | برای ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر باید چند سال سن داشته باشیم؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تعیین "سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان" همواره به عنوان یکی از موضوعات مورد اعتراض از سوی داوطلبان کنکور مطرح بوده است و با توجه به مزایای این دانشگاه از جمله معافیت سربازی برای پسران، احتساب دوران دانشجویی به عنوان سنوات خدمت، استخدام از بدو ورود به دانشگاه و پرداخت حقوق به دانشجو‌معلمان، طرفداران تحصیل در این دانشگاه زیاد است.

شورای عالی آموزش و پرورش نیز شرط حداکثر سن 22 سال را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعیین کرده است.

با این حال دیوان عدالت اداری براساس شکایت یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان نسبت به سقف سنی تعیین شده برای ورود به این دانشگاه، رای به ابطال شرط سنی داد.

در حالیکه رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای دستگاه‌ها لازم الاجراست اما آموزش و پرورش در دفترچه کنکور امسال برای پذیرش دانشجومعلم از طریق کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان باز هم شرط سنی 22 سال را اعلام کرده است!

در همین ارتباط رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403، 24 سال است، گفت: در کنکور امسال و دو سال گذشته شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال بود اما مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سن 22 سال را تعیین کرده است با این حال در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب سن 22 سال تعیین و برای درج دفترچه در دفترچه کنکور اعلام شد.

وی افزود: بعد از تماس‌های مکرر داوطلبان کنکور،  گفت‌و‌گوهایی را با دبیر  شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر افراد ستاد تعلیم و تربیت داشتیم و در نهایت این موافقت حاصل شد تا امسال هم در کنکور مانند سال‌های گذشته اقدام شود و حداکثر سن 24 سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403 ملاک است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در کنکور تعلیم و تربیت که دارای  حداکثر سن 24 سال هستند در کنکور 1403 برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند و شرط سن حداکثر 22 سال از کنکور 1404 اعمال خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو