بازیگران سریال شریک جرم [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال شریک جرم [بیوگرافی + عکس]


منبع: تکراتو

2

1402/9/12

15:43


مجموعه شریک جرم با بازی سارا بهرامی و کارگردانی مازیار میری، از نماوا منتشر می‌شود. برای آشنایی با زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم با ما همراه شوید.

بازیگران سریال شریک جرم [بیوگرافی + عکس]

مجموعه شریک جرم با بازی سارا بهرامی و کارگردانی مازیار میری، از نماوا منتشر می‌شود. برای آشنایی با زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم با ما همراه شوید.

سریال شریک جرم که در آغاز خواب خرگوش نام داشت، با تغییر نام به شریک جرم از یکشنبه 12 آذر ماه 1402 از پلتفرم نماوا منتشر می‌شود. داستان این مجموعه به قلم امیر عربی به نگارش درآمده است و همایون اسعدیان تهیه کنندگی سریال جنایی، درام، خانوادگی و معمایی شریک جرم را برعهده دارد.

در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، عکس بازیگران سریال شریک جرم را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال شریک جرم

در سریال شریک جرم علاوه بر نقش‌آفرینی بازیگرانی که در ابتدای مقاله نام بردیم، چهره‌های سرشناسی همچون علی مصفا، بهناز جعفری، وحید آقاپور، محمد امین شعرباف، علیرضا ثانی‌فر، المیرا دهقانی، علیرضا ثانی فر، مهتاب ثروتی و محمدرضا مالکی نیز ایفای نقش می‌کنند.

زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم 

بازیگران سریال شریک جرم

مازیار میری و همایون اسعدیان در مقام کارگردان و تهیه‌کننده چندین فیلم مشترک داشته‌اند. آن‌ها در سال 1400 مجموعه‌ای با نام «خسوف» را برای پخش از پلتفرم «نماوا» ساختند.

اسعدیان و میری در تولید این سریال شیوه‌ای نو را در پیش گرفتند و به جای دعوت از ستاره‌های سینما، نقش‌های اصلی خود را به بازیگران جوان و کمتر شناخته شده دادند و نقش‌های دیگر را هم به بازیگران تئاتری و پیشکسوت سپردند.

فکر و ایده‌ی جدید آن‌ها در استفاده از ترکیبی نا تعارف برای یک مجموعه‌ی خانگی جواب داد و «خسوف» توانست به یکی از سریال‌های پربیننده‌ی پلتفرم«نماوا» تبدیل شود. در مجموعه‌ی شریک جرم هم بازیگرانی جوان در کنار هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته‌اند. حالا باید دید آیا این شیوه در شریک جرم هم به نتیجه‌ی مثبت می‌رسد یا نه.

سارا بهرامی

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم 

بیوگرافی باریگران سریال شریک جرم را با سارا بهرامی اغاز می‌کنیم که در دوم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در اصفهان به دنیا آمده است. وی از دوره دبستان با حضور در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وارد دنیای بازیگری شد. او نخستین نقش‌آفرینی سینمایی خود را با بازی در فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد.

سارا بهرامی دارای مدرک کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن است. او پس از پایان دانشگاه به تهران رفت و در کلاس‌های بازیگری موسسه کارنامه با مدیریت پرویز پرستویی و حبیب رضایی شرکت کرد. سپس در نمایش‌هایی همچون «راهزنان»، «اگر..»، «متولد ۱۳۶۱»، «هم‌هوایی» و «مخمصه» بازی کرد.

وی در سال ۱۳۹۲ با بازی درخشان خود در سریال پرمخاطب «پروانه» به کارگردانی جلیل سامان مشهور شد. فرات، مثل یک کابوس، پروانه، پرده‌نشین، ساخت ایران ۲ و کرگدن برخی از سریال‌‌هایی هستند که سارا بهرامی در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

بهرامی در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا ساخته‌ی کاوه صباغ زاده شد.

سارا بهرامی پس سال‌ها تلاش در عرصه بازیگری، در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای نقش‌آفرینی در فیلم دارکوب، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های اکشن 2023

سجاد بابایی

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم 

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم

سجاد بابایی متولد هجدهم اردیبهشت ماه سال 1360 در تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینماست. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1382 پس از پایان دانشگاه با گروه تئاتر فرهنگسرای بهمن شروع کرد.

سجاد بابایی در سال 1386 برای نقش‌آفرینی در فیلم «سکوت سیاه» به کارگردانی علی جلالی برای اولین بار جلوی دوربین رفت. پس از این فیلم، بابایی ده سال از دنیای بازیگری فاصله گرفت. او در سال 1396 با بازی در فیلم «سوزن» به کارگردانی بهمن شهروان دوباره به عرصه هنر بازگشت.

سجاد بابایی با مجموعه نمایش خانگی «خسوف» به اوج شهرت خود رسید. او در این سریال نقش امیر را ایفا می‌کرد. این سریال تماشایی و جذاب به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته شد.

بابایی علاوه بر بازیگری، طراح صحنه است. او نقش خوان نمایشنامه‌خوانی «پرسه‌های موازی» بوده و طراحی صحنه آن را بر عهده داشته است.

اعترافاتی درباره‌ی زنان، هیچ چیز جدی نیست، شاه لیر، تجربه‌های اخیر، پاداش جنگ، بزرگراه، آقای سین الف گاف زنش را کشت، گمشدگان، تنها تا جمعه، جیغ بنفش و زندگی گالیه، خانواده آقای شهریاری، تومان، این و آن، برادر و استشهاد برخی از آثاری هستند که سجاد بابایی در آن ایفای نقش کرده است.

المیرا دهقانی

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

المیرا دهقانی در پنجم شهریور ماه سال ۱۳۷۰ در شیراز به دنیا آمد. مادرش اصالتاً اهل شیراز و پدرش اهل اصفهان است. نام خانوادگی کامل وی المیرا دهقانی دولت‌آبادی است.

دهقانی دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی است. وی بازیگری را از ۱۸سالگی زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز شروع کرد. وی در سال ۱۳۹۰ پس از ۲ سال تمرین بازیگری، برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی نقش‌آفرینی کرد. سپس در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز با کارگردان‌هایی توانمند از جمله سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتیو همایون غنی‌زاده همکاری کرد.

دهقانی در ۲۲ سالگی با شروع دوره‌ فوق لیسانس به تهران رفت و در تهران با کارگاه بازیگری محمد معتمدی بازیگری را در تئاتر ادامه داد. در سال ۱۳۹۲ با اجرای نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند. او همچنین در نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان به روی صحنه رفته‌ است.

المیرا دهقانی در سریال‌های تلویزیونی همه‌چیز آنجاست، سایه‌بان، پرستاران، هشت و نیم دقیقه، لحظه گرگ و میش و پس از آزادی به ایفای نقش پرداخته‌ است. وی همچنین در فیلم‌های سینمایی فصل ماهی سفید و سیاه‌باز نقش‌آفرینی کرده است.

دهقانی در مصاحبه‌ای درباره‌ی اولویت بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: «بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون را دوست دارم و اکنون اولویتم تئاتر و سینماست، ممکن است زمان طولانی در تلویزیون نباشم چون نقش متفاوتی را در تلویزیون نمایش دادم و نمی‌خواهم دیگر خودم را تکرار کنم، دوست دارم در نقشی بازی کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و متفاوت باشد.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

مهتاب ثروتی

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم 

عکس بازیگران سریال شریک جرم

مهتاب ثروتی زاده‌ی دوم بهمن ماه سال ۱۳۷۰ در تهران است. بازی درخشان مهتاب ثروتی در فیلم شیطان وجود ندارد برایش جایزه‌ی خرس طلایی هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به ارمغان آورد.

اولین تجربه مهتاب ثروتی در تلویزیون مربوط به بازی‌اش در سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی است که در تابستان 1396 از شبکه تهران پخش شد. او در سریال «کیمیا» و در نقش سلما دختر جنوبی حضور پیدا کرد.

از آثار مهم کارنامه‌ی هنری مهتاب ثروتی می‌توان سریال خاتون و فیلم‌های متولد 65، پاستاریونی و حریم شخصی و فیلم طعم شیرین تاریکی را نام برد.

مهتاب ثروتی مهمترین دغدغه‌اش را این طور بیان می‌کند: «مهمترین دغدغه من تاثیر گذاشتن در فضای کنونی جامعه‌ام است که به‌واسطه بازیگری در صحنه یا حتی حمایت و شرکت در رودیداها است.

فکر می‌کنم هم نسلی‌های من هر کدام به نوعی با تفکری، درگیر سرک کشیدن برای فهم و تاثیر گذاشتن در فضای اجتماعی خود هستند.»

علیرضا ثانی‌فر

بازیگران سریال شریک جرم

زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم را با علیرضا ثانی‌فر ادامه می‌ذهیم. ثانی‌فر در سال 1351 به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری از دانشگاه هنر و بازیگر، نویسنده سینما، تئاتر و تلویزیون است.

علیرضا ثانی‌فر در 13 سالگی در فیلم مرگ گرگ‌ها به کارگردانی جهانگیر جهانگیری بازی کرد. وی نویسندگی فیلم سینمایی تلویزیونی درست مثل یک پل، سریال انیمیشن پاییز گرم را به عهده داشته است.

او همچنین جزو نویسندگان سریال انیمیشن شب چله، سرپرست گویندگان سریال انیمیشن مشاهیر معاصر، سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن هوشان، سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن کلان آباد، نویسنده فیلمنامه «قطب نما» و سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن نازبالش بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

محمد امین شعرباف

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم

محمد امین شعرباف یکی از دیگر از بازیگران سریال شریک جرم است که با ایفای نقش سروش در مجموعه‌ی قورباغه به کارگردانی هومن سیدی به شهرت رسید. او پیش از این در سربال نوبت لیلی به کارگردانی روح الله حجازی نیز نقش‌آفرینی کرده بود.

محمدامین شعرباف علاقه بسیاری به هومن سیدی دارد و به مناسبت تولد او در صفحه‌ی خود نوشته بود: «شاگردی شما بی شک با ارزشترین قدم زندگی من بوده، و اینکه تنها استادم شما هستین بزرگترین افتخارم. خدا رو شکر بابت حضورتون، امید که آدم‌های مثل خودتون سر راهتون باشن و سایه‌تون بالا سر ما.»

بهناز جعفری

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

بهناز جعفری در بیست‌وپنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است و کارش را از سال ۱۳۷۲ با بازی در نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه و فیلم جاده عشق به کارگردانی رجب محمدین آغاز نمود.

بهناز جعفری در 20 سالگی با ایفای نقش کوتاهی در فیلم روسری آبی، بازیگری را به طور حرفه‌ای دنبال کرد. او برای بازی کوتاهش در فیلم خانه‌‌ای روی آب، ساخته بهمن فرمان‌ آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.

او در نمایش‌های کارگردانان مطرحی از جمله بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و علیرضا نادری به ایفای نقش پرداخته‌ است. از دیگر آثار کارنامه هنری بهناز جعفری می‌توان حرفه‌ای، خاتون، زیر نور کم، آب و آتش، شام با دوستان، زمانی برای دوست داشتن، اتاق ورونیکا، گیتا، به دنیا آمدن و دلم می‌خواد را نام برد.

بهناز جعفری به ایفای نقش منفی علاقه دارد و در این باره گفته است: «من گوشه‌ای از وجودم دو تا سیم لخت دارم که بعضی مواقع روی هم می‌افتد و اتصالی می‌کند، آن وقت شخصیتی سرتق دارم. خودم همیش از نقش‌های خاص منفی لذت برده‌ام چون جای کار دارد و به راحتی نمی‌توان از پس آن برآمد.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین سریال های HBO در سال 2023

علی مصفا

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

عکس بازیگران سریال شریک جرم

علی مصفا، زاده‌ی 1345/9/11 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران است. او در سال 1370 با فیلم «امید» به کارگردانی حبیب کاووش، بازیگری را آغاز کرد.

مظاهر مصفا، پدر او شاعر و استاد تمام وقت دوره‌های دکترای دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران بود. مادر او، امیربانو کریمی، استاد ادبیات فارسی و متخصص سبک هندی است که سال 1383 به عنوان چهره ماندگار ادبی سال شناخته شد.

علی مصفا با این که در فیلم‌های موفق زیادی ایفای نقش داشته است، اما نویسندگی و کارگردانی را به بازیگری ترجیح می‌دهد. او در سال 1381 مستند «فریب شعر» و فیلم کوتاه «هم سایه» را کارگردانی کرد و یک سال بعد فیلم بلند «سیمای زنی در دوردست» را ساخت.

مصفا در 28 سالگی سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم «پری» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و پس از آن در سال 1390 برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «پله آخر» شد. از دیگر افتخارات علی مصفا می‌توان به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مرد برای فیلم «تابستان داغ» در سال 1395 اشاره کرد.

وحید آقاپور

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

وحید آقاپور در دوازدهم خرداد ماه سال 1357 در شهر ری به دنیا آمد. وی کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر را دارد و بازیگری را از 19 سالگی در فرهنگسرای بهمن تهران با نمایش هاپوخان آغاز کرده است.

آقاپور در سال 1378 با نمایش عروسکی خورشید در آتش به عنوان عروسک گردان همکاری کرد. او در سال 1384 در قامت کارگردان و بازیگر ظاهر شد و نمایش دو دلقک و نصفی را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برد. وی در 30 سالگی با تله فیلم خوشبختی به کارگردانی بهروز شفیعی برای اولین بار جلوی دوربین رفت و با فیلم پذیرایی ساده ساخته‌ی مانی حقیقی وارد سینما شد.

آقاپور تا کنون جوایز بسیاری از جمله جایزه ‏‌‌اول بازیگری نقش مرد‌ از چهارمین جشنواره نمایش‌های کوتاه ‌دانشگاه تهران را دریافت کرده است. از مهمترین آثار کارنامه هنری او می‌توان به هاپوخان، اتاق مراقبت‌ های ویژه، قرار ملاقات، پیداد و هجوم اشاره کرد.

وحید آقاپور در سال 1382 با مریم داننده که او هم بازیگر تئاتر است، ازدواج کرد. این زوج هنرمند یک فرزند پسر دارند و کنار هم در تئاترهای بسیاری به نقش‌آفرینی پرداختند.

این بازیگر توانمند تئاتر می‌گوید: کسانی که مثل من سال‌هاست کار تئاتر می‌کنند، تنها راه ماندن در حوزه فرهنگ و هنر را ادامه کار تئاتر و استمرار سخت کوشی در آن می‌دانند. آرزو می‌کنم عرصه به ما تنگ نشود تا انتخابمان چیزی غیر از تئاتر باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2023

بهترین سریال های ترکی 2023

محمدرضا مالکی

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم

بیوگرافی بازیگران سریال شریک جرم را با محمدرضا مالکی به پایان می‌رسانیم. مالکی در سیزدهم دی ماه سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. وی دانش‌آموخته‌ی آکادمی تئاتر آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی در سال ۱۳۸۰ است.

مالکی در مجموعه‌های تلویزیونی مدار صفر درجه و میوه ممنوعه در سمت بازیگر و دستیار کارگردان، و در فیلم‌های سینمای روز صفر، ماهی و گربه، دیدن این فیلم جرم است به عنوان بازیگر حضور داشته است.

محمدرضا مالکی در سریال‌های نمایش خانگی پوست شیر، مترجم و می‌خواهم زنده بمانم ایفای نقش کرده است. وی همچنین بازیگر تئاتر است و سوابق طولانی در حوزه نمایش و کارگردانی نیز دارد.

مالکی کارگردان تئاتر است و به تئاتر کودکان علاقه دارد. از نمایش‌هایی که تاکنون بر روی صحنه برده است می‌توان به «پینوکیو» و «پریماه» اشاره کرد. وی همچنین علاوه بر کارگردانی و بازیگری به عنوان استندآپ کمدین در برنامه خندوانه اجرا داشته است.

خلاصه داستان سریال شریک جرم

پس از بیان مختصری از زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم سراغ قصه‌ی این مجموعه معمایی درام خانوادگی می‌رویم که درباره‌ی وکیلی خوش‌نام به نام میترا است که ناخواسته درگیر ماجرایی جنایی می‌شود.

زندگینامه بازیگران سریال شریک جرم 

در خلاصه داستان سریال شریک جرم آمده است: «میترا وکیل خوشنامی است که روزی در دفترش یک جنایت رخ می‌دهد. بنابراین او مجبور می‌شود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکلانش آغاز کند و در این راه با دردسرهایی رو‌به‌رو می‌شود که حتی شغلش را نیز به خطر می‌اندازد.»

کارگردان سریال شریک جرم

مازیار میری کارگردان سریال شریک جرم، در سیزدهم بهمن ماه سال 1352 در محله دربند تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته تدوین فیلم از دانشکده صدا و سیماست.

میری در 22 سالگی در شبکه‌ دو سیما (واحد تدوین) مشغول به کار شد. وی پس از ساخت چند فیلم کوتاه، دستیاری در سینما و تدوین چند فیلم و سریال، در سال ۱۳۷۹ نخستین فیلم بلند سینمایی‌ خود، یعنی قطعه ناتمام را ساخت. سعادت‌آباد، کتاب قانون و حوض نقاشی از دیگر آثار او هستند.

عکس بازیگران سریال شریک جرم 

بازیگران شریک جرم

مازیار میری علاوه بر فیلم‌ و سریال‌سازی و تدوین فیلم، از سال ۱۳۸۵با رای مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران به‌ عنوان یکی از ۹ نفر شورای مرکزی کانون کارگردانان انتخاب شد. همچنین او مدیر اجرایی هفدهمین و هشتمین دوره جشن خانه سینما بوده است.

از افتخارات کارنامه هنری مازیار میری می‌توان به دریافت جایزه بهترین فیلم از دومین جشنواره فیلم شارجه و جایزه بزرگ یونسکو از هفتمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم حوض نقاشی، همچنین کسب جایزه ویژه داوران از جشن تهیه کنندگان سینمای ایران برای فیلم سعادت آباد و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از بخش بین‌‌الملل جشنواره فیلم فجر برای ساخت فیلم قطعه ناتمام اشاره کرد.

مازیار میری در 24 سالگی با رودی رفیعی ازدواج کرده است. آن‌ها صاحب دختری به نام ری‌ هستند.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال شریک جرم نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال سارا بهرامی، محمد امین شعرباف، المیرا دهقانی، سجاد بابایی، علی مصفا، بهناز جعفری، وحید آقاپور، علیرضا ثانی فر، مهتاب ثروتی، امیر شاه علی و محمدرضا مالکی نقش‌آفرینی می‌کنند.

سریال شریک جرم چند قسمتی است؟

این سریال احتمالا 15 تا 20 قسمت دارد و به کارگردانی مازیار میری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال شریک جرم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو