معرفی 10 رستوران ایرانی در استانبول 

منبع: روزانه

4

1402/9/12

23:09


استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. سالانه گردشگران ایرانی زیادی این کشور را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. یکی …

معرفی 10 رستوران ایرانی در استانبول 

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. سالانه گردشگران ایرانی زیادی این کشور را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مهم بیشتر توریست‌‌هایی که از ایران به این شهر سفر می‌کنند، پیدا کردن رستوران ایرانی در استانبول است. در ادامه قصد داریم به معرفی ۱۰ رستوران ایرانی خوب در این شهر توریستی کشور ترکیه بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این رستوران‌ها و خصوصیات مهم آن‌ها آشنا شوید.

رستوران ریحون؛ رستوران ایرانی در خیابان استقلال استانبول

ریحون یک رستوران‌ ایرانی در استانبول است که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. از جمله ویژگی‌های مهم رستوران ریحون می‌توان به کیفیت بالای غذاها و در عین حال قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. با توجه به بالاتر بودن قیمت تور استانبول نوروز 1403 نسبت به دیگر روزهای سال، اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر نوروزی خود را کاهش دهید، حتما سری به این رستوران بزنید‌.

این رستوران پرطرفدار در نزدیکی محله بی‌اوغلو قرار دارد و یکی از رستوران های ایرانی در استانبول است که در خیابان استقلال قرار دارد. ریحون دارای یک سالن بزرگ روباز و یک فضای سرپوشیده است و محیط جذاب و مناسبی دارد. این رستوران نه تنها در بین ایرانی‌ها محبوب است، بلکه مردم ترکیه و گردشگران خارجی هم آن را دوست دارند.

رستوران نایب؛ بهترین رستوران ایرانی در استانبول 

یکی از جدیدترین رستوران‌های ایرانی در شهر استانبول نایب نام دارد که علی‌رغم مدت کم فعالیت خود، توانسته است نظر مثبت خیلی‌ از گردشگران را جلب کند. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که تصور می‌کنند قدیمی بودن رستوران یعنی کیفیت عالی غذا، اما نایب مثال نقض این موضوع است. با توجه به نظر مشتریان، این رستوران از نظر پخت کباب ایرانی رتبه اول را در استانبول دارد. 

نکات جالبی درباره رستوران ایرانی نایب وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از زعفران ایرانی در غذاها اشاره کرد. همچنین هر هفته، مقدار زیادی از مواد غذایی این رستوران را از ایران به استانبول می‌آورند. نایب از نظر قیمت در فهرست گران‌قیمت‌ها قرار می‌گیرد، اما غذای آن کیفیت بسیار بالا و طعم بسیار لذیذی دارد. این رستوران در منطقه فاتح استانبول واقع شده و از 10 صبح تا 10 شب پذیرای مشتریان است.

معرفی 10 رستوران ایرانی در استانبول 

رستوران ایرانی نایب در استانبول

رستوران آسمان؛ طبخ حلال غذای ایرانی در استانبول

آسمان یک رستوران ایرانی در استانبول است که غذاهای آن قیمت اقتصادی دارد. کیفیت غذاهای رستوران آسمان رضایت‌بخش است و در منوی آن می‌توان انواع پیش‌غذا، غذاهای اصلی و سالادهای محبوب ایرانی را با قیمت مناسب مشاهده کرد. بنابراین برای کاهش قیمت تور استانبول شما بهترین گزینه محسوب می‌شود.

در این رستوران هم مانند دیگر رستوران‌‌های ایرانی، غذاها به صورت حلال پخته می‌شوند. رستوران آسمان دکوراسیون زیبایی هم دارد که اکثر مواقع، بسیار مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. این رستوران هم مانند نایب در منطقه فاتح واقع شده؛ اما بیش از 10 سال سابقه دارد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران های ایرانی در استانبول محسوب می‌شود.

رستوران ایرانی شهرزاد در استانبول

در ساحل اوتاکوی استانبول که در بخش اروپایی این شهر قرار دارد، پیدا کردن رستوران ایرانی کار سختی است، اما نگران نباشید چون در نزدیکی رستوران‌های محلی این منطقه، یک رستوران خوب ایرانی به نام شهرزاد فعالیت می‌کند. این رستوران محیطی زیبا و منویی رنگارنگ از تمام غذاهای لذیذ ایرانی دارد.

در رستوران شهرزاد می‌توانید شاهد انواع غذاهای ایرانی از جمله خورشت و کباب باشید. نکته جالب توجه این است که روزهای شنبه و یکشنبه، این رستوران خدمات خود را به صورت سلف سرویس ارائه می‌دهد. رستوران شهرزاد در منطقه بشیکتاش و در حوالی ساحل اوتاکوی قرار دارد و قیمت غذاها در آن تقریبا اقتصادی است.

رستوران آریا؛ ادعای بهترین غذاهای ایرانی در استانبول

ایرانی‌های زیادی معتقدند که رستوران آریا بهترین رستوران ایرانی در استانبول است. دلیل این ادعا، کیفیت و طعم بی‌نظیر غذاهای آن عنوان می‌شود. غذاهای ایرانی که در این رستوران سرو می‌شود، بسیار خوشمزه و لذیذ است. علاوه بر کیفیت بالای غذاها، رستوران آریا فضایی زیبا و دکوراسیونی جذاب دارد.

البته کیفیت بالا و تنوع غذاها روی قیمت‌های این رستوران تاثیری نداشته و کماکان، از رستوران‌های ایرانی اقتصادی در استانبول به شمار می‌رود. رستوران ایرانی آریا در ساری‌یر، وادی، واقع شده و ساعت کاری آن از 11 صبح تا 23:50 شب است.

رستوران سودی؛ از شلوغ ترین رستوران های استانبول

یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های ایرانی که در منطقه آتاشهیر استانبول واقع شده است، سودی نام دارد. از جمله ویژگی‌های رستوران ایرانی سودی می‌توان به کیفیت بالا، تنوع غذاها، مشتری‌مداری و سرویس‌دهی خوب اشاره کرد. این رستوران در سال 2019 تاسیس شده و انواع پیش‌غذاها، غذاها و دسرهای ایرانی را می‌توان در منوی آن مشاهده کرد.

از آنجا که محیط این رستوران کمی کوچک است و مشتریان زیادی دارد، توصیه می‌کنیم اگر قصد دارد در این رستوران غذا بخورید، میزتان را زودتر رزرو کنید یا غذای خود را به صورت بیرون‌بر بگیرید تا شلوغی این مکان شما را اذیت نکند. رستوران سودی از جمله رستوران‌های نسبتا گران به حساب می‌آید و ساعت کاری آن از 11:15 صبح تا 22 شب است.

رستوران مژگان؛ رستوران ایرانی میدان تکسیم استانبول

مژگان یک رستوران ایرانی در تکسیم استانبول است که اجرای زنده موسیقی دارد. این رستوران به غذاهای لذیذش شهره است و محبوبیت بالایی در بین مسافران و حتی مردم بومی این منطقه دارد. ظاهر این رستوران ساده اما شیک و چشم‌نواز است. از منوی رستوران مژگان می‌توانید انواع غذاهای معروف ایرانی را سفارش دهید و از طعم لذیذ و عطر غذاها لذت ببرید.

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که در مژگان سرو می‌شود، خورشت قورمه‌سبزی است که با گوشت گاو یا بره مرغوب درست می‌شود. همچنین اگر برای صرف غذا به این رستوران رفتید، کباب برگ خوشمزه آن را فراموش نکنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که رستوران مژگان را از دیگر رستوران‌های ایرانی متمایز می‌کند، اجرای موسیقی زنده در آن است. بیشتر شب‌ها، شما شاهد نوازندگی موزیسین‌های سنتی ایرانی هستید که سنتور و تار می‌نوازند. همچنین در این مکان علاوه بر غذاخوری، اتاق‌های خصوصی برای رویدادهای خاص یا دورهمی‌های صمیمی نیز ‌وجود دارد. این رستوران به صورت 24 ساعته و شیفتی باز است.

معرفی 10 رستوران ایرانی در استانبول 

رستوران ایرانی مژگان در استانبول

مطبخ طهرون؛ آشپزخانه ایرانی در قلب استانبول

یکی از متنوع‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول، مطبخ طهرون است. منوی این رستوران با دیگر رستوران‌های ایرانی کمی متفاوت است و علاوه بر غذاهای اصلی، شامل انواع نوشیدنی‌ و خوراک‌ها می‌شود. بنابراین اگر در کنار صرف غذا، دوست دارید نوشیدنی‌های ایرانی را هم تجربه کنید، این رستوران گزینه خوبی است.

مطبخ تهرون با وجود کیفیت بالا، از نظر قیمت زیاد گران نیست و در رده متوسط قرار دارد. این رستوران در منطقه ساری‌یر واقع شده و ساعت کاری آن از 12 ظهر تا 11 شب است.

لذت چشیدن غذای ایرانی در تور استانبول مهرپرواز

شاید بخشی از لذت گردشگری به چشیدن طعم خوراکی‌های شهر مقصد باشد؛ اما بسیاری از مسافران به طعم غذاهای همیشگی عادت دارند و علاقه‌ای به امتحان کردن خوراک جدید ندارند. خوشبختانه وجود انواع رستوران ایرانی در استانبول به مسافران تور استانبول اجازه می‌دهد تا عادات غذایی خود را حفظ کنند؛ اما اگر به طعم غذاهای ترکی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در رستوران‌های استانبول بچشید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز انواع تور ترکیه را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند و در تلاش است تا گردشگران ایرانی را با فرهنگ‌های مختلف سایر کشورها آشنا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تورهای گردشگری ما به وبسایت www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو