نکاتی که در اولین سفر به استانبول باید بدانید

منبع: روزانه

1

1402/11/14

15:23


اولین سفر به استانبول همیشه با کمی دلهره و تشویش همراه است. این دغدغه و دلواپسی هم طبیعتاً به این دلیل نیست که می‌خواهیم پا را از مرزها فراتر گذاشته …

اولین سفر به استانبول همیشه با کمی دلهره و تشویش همراه است. این دغدغه و دلواپسی هم طبیعتاً به این دلیل نیست که می‌خواهیم پا را از مرزها فراتر گذاشته و قدم در خاک کشوری بیگانه بگذاریم. ریشه این دلشوره شاید نابلدی ما از چگونگی گشت‌وگذار در شهری باشد که نیمی از وجودش را آسیا و نیمی دیگر اروپا فراگرفته است. استانبول برای همه ما شهر شاهکارهای معماری، شهر کباب ترکی‌های خوشمزه، شهر گنجینه‌های تاریخی ارزشمند، شهر بازارهای رنگارنگ، شهر مساجد زیبا و منحصربه‌فرد و شهر تفریحات ناب شبانه است. مسلماً قدم ‌گذاشتن در چنین شهری و بردن حظ کامل از دیدنی‌های آن بدون ‌داشتن نقشه راه امکان‌پذیر نیست.

اگر شما هم با ما هم‌نظر هستید و نمی‌خواهید در تور استانبول از دیدن تمام زیبایی‌های این شهر محروم بمانید، تا انتها همراه ما باشید. ما در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا کامل‌ترین نقشه راه را در اختیار گردشگران استانبول قرار دهیم.

اولین سفرتان به استانبول را حتما با تور بروید

اینکه اولین سفر به استانبول را با تور می‌روید یا به صورت شخصی، موضوعی کاملاً شخصی است که بستگی زیادی به روحیات شما دارد؛ اما اگر از ما بپرسید، برای اولین بار، بی‌تعلل سفر با تور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جای هیچ‌گونه چون‌وچرایی وجود ندارد که سفرهای با تور مانند سفرهای شخصی در کنار داشتن مزایای فراوان، دارای معایبی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ بااین‌حال، تجربه ثابت کرده است که اگر افراد در اولین سفر با تور ترکیه روی نقاط قوت تور تمرکز کنند، تجربیات ارزشمند و به‌یادماندنی‌تری از این سفر را برای خود رقم خواهند زد و وقتشان در سفر صرف سردرگمی‌ها، گم‌شدن‌ها و پیدا‌شدن‌ها، خریدهای گران و… نمی‌شود. از بهترین نقاط قوت تور هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخص‌بودن هزینه‌های سفر

در سفرهای استانبول با تور، مسئولیت خرید بلیط، رزرو هتل، هزینه‌ جابه‌جایی در شهر و برنامه‌ریزی برای سایر جزئیات بر دوش تور گردشگری است. باوجود این مزیت، شما نه‌تنها دیگر نگران بودجه و هزینه خود در طول سفر نخواهید بود، بلکه بخش اعظمی از هزینه‌ها را همان ابتدا پرداخت می‌کنید.

بهره‌مندی از راهنمایی یک آدم حرفه‌ای و راه‌بلد

در یک کشور ترک‌زبان، مخصوصاً در تور استانبول نوروز 1403 داشتن همراهی راه‌بلد که زبان فارسی بداند، یک موهبت بزرگ و ارزشمند است. اگر بخواهید از تاریخ غنی این شهر بدانید، اگر در جست‌وجوی بهترین بازار برای خرید سوغات باشید، اگر کیف پول یا پاسپورتتان را گم کنید، اگر بخواهید طعم اصیل‌ترین غذای ترکی را بچشید، راهنمایی‌های این همراه دلسوز قطعاً به کارتان خواهد آمد.

جاهایی که در سفر اول به استانبول باید حتما ببینید

هیچ می‌دانستید که استانبول سومین مقصد برتر گردشگری در دنیاست؟ این رتبه و جایگاه، نتیجه وجود بهترین و ارزنده‌ترین شاهکارها در دنیای تاریخ و معماری است که شاید مانند آن را نتوانیم در هیچ جای این کره خاکی بیابیم. طبیعتاً جاهای دیدنی استانبول آنقدر بی‌شمار هستند که امکان بازدید از همه آنها در یک سفر کوتاه چندروزه وجود ندارد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید تماشاگر گلچینی از بهترین دیدنی‌های این شهر باشید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

میدان تکسیم؛ نقطه حیاتی شهر استانبول

قلب استانبول، میدان تکسیم است که در بخش اروپایی این شهر و در منطقه بی‌اغلو قرار دارد. معماری متفاوت، تاریخچه غنی، دسترسی سهل و آسان به جاذبه‌های مهم و برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌های متعدد از میدان تکسیم یک مکان فوق‌العاده محبوب ساخته است. درباره صفر تا صد میدان تکسیم استانبول بخوانید.

خیابان استقلال؛ شلوغ ‌ترین خیابان استانبول

در برنامه‌ریزی‌های خود در اولین سفر به استانبول، پرسه‌زدن درخیابان استقلال را در اولویت قرار دهید. استقال معروف‌ترین خیابان استانبول است که در آن می‌توانید با فرهنگ، تاریخ و سبک معماری ترکی ملاقات کنید. در این خیابان، تجمعی از برترین فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌خورد.

محله سلطان احمد؛ سفر به تاریخ استانبول

مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و از شهر قدیمی آن دیدن نکرد؟ محله سلطان احمد همان شهر قدیمی استانبول است که حالا با جای‌دادن تمام جاذبه‌های بخش آسیایی این شهر در دل خود، به یکی از جذاب‌ترین محله‌های آن تبدیل شده است.

مسجد ایاصوفیه؛ نماد شهر استانبول

نام استانبول با مسجد ایاصوفیه گره خورده است. محال است از زیبایی این شهر سخن بگوییم و نامی از این مسجد به میان نیاید. مسجد ایاصوفیه استانبول در ابتدا کلیسا بود که بعدها به مسجد و سپس به موزه تغییر کاربری داد.

مسجد سلیمانیه؛ از مساجد مهم استانبول

یکی از بزرگ‌ترین مساجد عثمانی در استانبول، مسجد سلیمانیه است که چشم‌اندازی پانورامایی به کل دیدنی‌های شهر را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند. این مسجد زیبا و باشکوه در تپه سوم استانبول واقع شده است.

بازار بزرگ استانبول؛ پر از سوغاتی

در اولین سفر به استانبول، خودتان را مهمان حال‌وهوای خاص بازار سنتی این شهر کنید. بازار سرپوشیده و تاریخی استانبول که آن را با نام گرند بازار یا بازار کاپالی چارشی می‌شناسند، شما را شگفت‌زده می‌کند. در این بازار، ضمن تجربه خرید سوغاتی، می‌توانید غرق در جاذبه‌های باعظمت تاریخی آن شوید.

بازار مصری استانبول؛ بازار ادویه ها

بعد از بازار بزرگ استانبول، این بازار مصری است که بازدید از آن را نباید به هیچ قیمتی از دست بدهید. در این بازار، جادوی رنگ و طعم است که قلب هر گردشگری را تسخیر می‌کند. بازار مصری در محله امینونو قرار دارد و دارای 85 مغازه ادویه‌فروشی است.

حمام ترکی؛ خاص ترین جای دیدنی استانبول

حمام‌ ترکی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی در دنیاست که از آن تنها یک نسخه، آن هم فقط در کشور ترکیه وجود دارد. در این نوع حمام‌ها با خدماتی همچون ماساژ و نوشیدنی‌های خنک، از گردشگران استقبال می‌شود.

جزیره بیوک آدا؛ لذت بردن از طبیعت استانبول

یکی از مناطق هم‌جوار با شهر استانبول جزیره بیوک آداست که به جزیره پرنس شهرت دارد. در این جزیره رؤیایی، فعالیت‌های مفرّحی همچون پیاده‌روی در جنگل، آب‌تنی‌کردن در ساحل و بازدید از جاذبه‌های تاریخی فراوان در انتظار گردشگران است.

کاخ دولماباغچه؛ قدم زدن در گذشته استانبول

از دیگر کاخ‌های باشکوه و مجلل در استانوبل که قدمتی 600 ساله دارد، کاخ دولماباغچه است. این کاخ یادگاری از حکومت عثمانی است که امروز به واسطه داشتن زیباترین و چشم‌نوازترین تزئیتات، در فهرست جاذبه‌های معروف استانبول جا خوش کرده است.

تنگه بسفر؛ دوستی آسیا و اروپا در استانبول

باریک‌ترین تنگه جهان، تنگه بسفر است که از دل استانبول عبور می‌کند و موجب اتصال بخش آسیایی و اروپایی این شهر می‌شود. در تنگه بسفر می‌توانید کنار ساحل بنشینید و از مناظر چشم‌نواز اطراف لذت ببرید یا با کشتی به دل دریای سیاه و مرره بزنید.

سواحل استانبول؛ آرامش‌بخش و زیبا

استانبول صاحب زیباترین و خیره‌کننده‌ترین سواحل در دنیاست. در سواحل بی‌کران این شهر، فرصت برای تجربه مفرّح‌ترین فعالیت‌ها فراهم شده است.

خرید سیم کارت در سفر اول به استانبول

در اولین سفر به استانبول، مدیریت‌کردن هزینه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بخش زیادی از این هزینه‌ها هم به مکالمه افراد با تلفن همراه اختصاص دارد. معمولاً در سفرهای خارجی، اولین گزینه‌ای که برای مکالمه و اینترنت به ذهن افراد خطور می‌کند، استفاده از رومینگ است؛ ولی اگر به هزینه‌های گزاف و سرسام‌آور رومینگ فکر کنید، احتمالاً در جست‌وجوی راهی به‌صرفه‌تر خواهید بود.

بهترین و ارزان‌ترین روش جهت برقراری مکالمه و استفاده از اینترنت، خرید سیمکارت در استانبول است. کشور ترکیه نیز مانند ایران، اپراتورهای مختلفی برای ارائه سیمکارت دارد که خدمات هریک با دیگری کاملاً متفاوت است. قبل از پرداختن به ویژگی‌های هر اپراتور باید این نکته را متذکر شویم که سیمکارت‌ها در کشور ترکیه به دو صورت اعتباری و دائمی ارائه می‌شوند. سیمکارت‌های دائمی ویژه کسانی هستند که اقامت دائمی این کشور را دریافت کرده‌اند. درمقابل، سیمکارت‌های اعتباری بهترین گزینه برای گردشگرانی هستند که اقامتی موقت و چندروزه در این کشور دارند.

اپراتور ترکسل؛ خرید مطمئن سیم کارت در استانبول

ترکسل از اپراتورهای معروف کشور ترکیه است که برای خرید هر سیمکارت، مبلغ 400 لیر را از گردشگران دریافت می‌کند. گردشگران برای خرید این نوع سیمکارت می‌توانند به نمایندگی‌های معتبر آن در استانبول یا به سایت‌های معتبر مراجعه کنند. هزینه فعال‌سازی اینترنت در این نوع سیمکارت به ازای هر 100 کیلوبایت یک لیر است.

· کد فعال‌سازی سیمکارت: 2222

· کد فعال‌سازی اینترنت: 2222

اپراتور ودافون؛ خرید راحت سیم کارت در استانبول

یکی از رقیبان سرسخت ترکسل، اپراتور ودافون است که سیمکارت‌های خود را با قیمت مناسب‌تری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این نوع سیمکارت در نمایندگی‌های معتبر شهر یا در فرودگاه با قیمت 350 لیر عرضه می‌شود. هزینه فعال‌سازی اینترنت در این نوع سیمکارت، برای هر 100 کیلوبایت ۱۲لیر است.

· کد فعال‌سازی سیمکارت: 3636

· کد فعال‌سازی اینترنت: 7500

اپراتور ترک تلکام؛ خرید ارزان سیم کارت در استانبول

از دیگر اپراتورهای معروف ترکیه، تلکام است که هزینه خرید سیمکارت از آن، چیزی معادل 300 لیر است. خوب است بدانید که هزینه فعال‌سازی اینترنت در این سیمکارت برای هر 100 کیلوبایت ۲ لیر است.

· کد فعال‌سازی سیمکارت: 8090

· کد فعال‌سازی اینترنت: 5555

‌در سفر اول به ترکیه، استانبول کارت بگیرید

یکی از کارهایی که در تور ترکیه و اولین سفر به استانبول می‌توانید با انجام آن بخش اعظمی از هزینه‌ها را کاهش دهید، خرید استانبول کارت است. حتماً می‌دانید که هزینه‌ حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون‌شهری در استانبول بسیار زیاد و سرسام‌آور است. از طرفی نیز شما برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی این شهر، ناگزیر به استفاده از تاکسی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی هستید. بنابراین، میان‌برترین راه برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی، خرید استانبول کارت است.

استانبول کارت، کارتی شبیه به کارت مترو در ایران است که برای شهروندان و گردشگرانی که قصد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دارند، طراحی می‌شود. شما با خرید این کارت می‌توانید 30 تا 50 درصد از هزینه‌های مرتبط با جابه‌جایی در استانبول را کاهش دهید.

خرید این نوع کارت پروسه پیچیده‌ای ندارد؛ کافی است به دکه‌های داخل ایستگاه مترو، دکه‌های روزنامه‌فروشی یا ایستگاه مترو در فرودگاه مراجعه کنید. نحوه شارژ این کارت نیز بسیار آسان است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. برای شارژ کردن استانبول کارت لازم است ابتدا به دستگاه‌های شارژ موجود در ایستگاه مترو بروید و با قراردادن کارت روی سطح شیشه‌ای آن، از میزان موجودی کارت مطلع شوید. در گام بعدی یک اسکناس صاف را داخل دستگاه بگذارید و سپس مجدداً کارت را روی سطح شیشه‌ای قرار دهید. حالا کارت شما به میزان اسکانسی که در دستگاه گذاشته‌اید، شارژ شده است.

غذاها و شیرینی‌های ترکیه که در اولین سفرتان به استانبول باید بچشید

یکی از بخش‌های جذاب هر سفری، چشیدن طعم‌ غذاهای سنتی و محلی آن شهر است. این بخش داستان در استانبول که آوازه خوشمزگی غذاها و شیرینی‌هایش تقریبا گوش تمام جهان را کرده، از اهمیت و جذابیت فوق‌العاده‌ای برخودار است. اگر قرار است اولین سفر به استانبول را تجربه کنید، حتما فهرستی کامل از خوراکی‌های زیر را با خود به همراه داشته باشید.

دونر کباب؛ معروف ترین غذای استانبول

یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکی که آوازه‌اش به آن سوی مرزها هم رسیده، دونر کباب است. شاید نظیر این غذا را در ایران خودمان هم خورده باشید؛ اما دونر کباب ایران کجا و دونر کباب استانبول کجا؟ اگر طعم این غذا را در استانبول بچشید، به شما قول می‌دهیم که سفرهای بعدی خود را به قصد تجربه دوباره مزه این غذا برنامه‌ریزی خواهید کرد.

کوفته ترکی استانبول؛ شکل جدیدی از کوفته تبریزی

شاید تصور کنید کوفته ترکی، همان کوفته تبریزی خودمان است؛ اما باید بگوییم این کوفته در استانبول با ادویه‌هایی جدید طبخ می‌شود. از همین‌رو با انتخاب کوفته ترکیه‌ای فرصت دارید تا طعمی تازه و جذاب از این غذا را تجربه کنید.

لاه ماجون؛ پیتزای ترکیه ای

لاه ماجون همان پیتزای ترکیه‌ای است که از نظر شکل و شمایل و طعم، با پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی زمین تا آسمان تفاوت دارد. نانی بسیار نازک را که با گوشت طعم‌دارشده، سبزیجات و آبلیمو پوشانده شده است، داخل فر می‌گذارند و به عنوان پیتزا آن را سرو می‌کنند. این غذا اگرچه شکلی بسیار ساده دارد؛ بااین‌حال طعم دلچسبش همیشه زیر دندان باقی می‌ماند.

مانتی؛ میان ودعده خوشمزه در استانبول

مانتی پیشنهاد طلایی ما به شماست برای بعدازظهرهایی که خسته و گرسنه از خرید یا گشت‌وگذار برمی‌گردید و به دنبال میان‌وعده‌ای خوشمزه هستید. این میان‌وعده جذاب از ترکیب خمیر، گوشت، تخم‌مرغ و چند ادویه مخصوص درست می‌شود. این خوراک لذیذ غالباً با ماست یا کشک سرو می‌شود.

کارنیاریک؛ بادمجان شکم‌پر ترکیه ای

کارنیاریک همان دلمه بادمجان خودمان است که احتمالاً ادویه ترکی طعم و رنگ متفاوتی به آن می‌بخشد. اگر با بادمجان میانه خوبی دارید، کارنیاریک هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از غذاهای معروف استانبول لحظاتتان را خاطره‌انگیز کند.

کوزو تندیر؛ سنتی ترین غذای استانبول

سنتی‌ترین غذای ترکی هم کوزو تندیر است که بهترین انتخاب برای طرفداران گوشت بره خواهد بود. این غذا در تنوری گلی طبخ و به همراه برنج و جگر سرو می‌شود.

لوفر و ایزگارا بالیک؛ طعم جدید ماهی در استانبول

ترک‌های استانبول ارادت خاصی به ماهی دارند. برای همین هم اگر از آن‌ها نام غذای موردعلاقه‌شان را جویا شوید، محال است که به ماهی اشاره نکنند. همین ارادت و دوستی هم بهانه‌ای شده است تا در طبخ ماهی به درجاتی بالا از استعداد و مهارت دست پیدا کنند. کافی است در اولین سفر به استانبول، طعم لوفر را بچشید تا در زبردستی ترک‌ها در طبخ این خوراک خوشمزه با ما هم‌نظر شوید. ایزگارا بالیک نیز شکل دیگری از ماهی تنوری است که اگر طعم آن را امتحان کنید، برای همیشه شیفته آن خواهید شد.

بورک؛ عصرانه‌ای خوشمزه در استانبول

اگر می‌خواهید موقع گشت و گذار در مراکز خرید استانبول میان‌وعده‌ای پرانرژی در کوله‌تان داشته باشید، بورک گزینه معقولی است. بورک‌ها همان خمیر پخته‌شده یوفکا هستند که در بافت درونی خود موادی نظیر گوشت، سبزیجات و پنیر دارند.

منمن؛ املت سبزیجات استانبول

منمن خوشمزه‌ترین و لذیذترین املت ترکی خواهد بود که در استانبول می‌خورید. راز خوشمزگی این غذای ساده هم متنوع‌بودن و ارگانیک‌بودن مواد اولیه است. این غذای ترکی را می‌توان ترکیبی از تخم‌مرغ به همراه قارچ، گوشت، پنیر، سوسیس و مرغ یا بادمجان دانست.

کونفه؛ شیرینی معروف استانبول

اگر ذائقه‌تان میل به شیرینی دارد، کونفه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این شیرینی عربی-ترکیبی جذاب، شوری پنیر و شیرینی شربت روی زبانتان چرخ می‌زند. این نوع شیرینی از چند لایه خمیر ساده درست می‌شود که لابه‌لای آن را پنیر می‌گذارند و روی آخرین لایه را با شربت و پودر پسته می‌پوشانند.

باقلوا؛ بهترین سوغاتی استانبول

اوج خوش‌ذائقگی و باسلیقه‌بودن ترک‌ها را می‌شود در طعم جذاب و دلچسب باقلوا به خوبی احساس کرد. این شیرینی جذاب، ترکیب خمیر فیلو با شربت و آجیل است که به واسطه تبحر آشپزهای ترک، طعمی چنین دلچسب و خوشمزه به خود می‌‌گیرد.

بایدها و نبایدهای اولین سفر به استانبول

نزدیکی کشور ترکیه به ایران به معنای مشابه‌بودن فرهنگ و قوانین این دو کشور با هم نیست. طبیعتاً ترکیه به لحاظ فرهنگی، تفاوت‌هایی با ما دارد که اگر به این تفاوت‌ها واقف باشید، سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه می‌کنید. ما بخش پایانی این نوشتار را به بررسی بایدها و نبایدهای مهم در اولین سفر به استانبول اختصاص داده‌ایم. شما نیز اگر می‌خواهید از قاعده و قانون این کشور بیشتر بدانید، بخش بعدی را بادقت بیشتری مطالعه کنید.

رعایت آداب حضور در کلیساها و مساجد استانبول

برای مردم ترکیه، حضور در کلیساها و مساجد همراه با رعایت آدابی است که رعایت آن از سوی گردشگران کاملاً ضرورت دارد. پوشیدن لباس مناسب، دراز نکشیدن و رعایت سکوت، از جمله آداب مهم حضور در این اماکن مقدس هستند.

در استانبول چانه نزنید

به جز بازارهای محلی و سنتی استانبول، چانه‌زدن در تمام بخش‌های دیگر آن کاملاً ممنوع است. بنابراین حواستان باشد قبل از اولین سفر به استانبول، این عادت قدیمی را ترک کنید تا در فروشگاه‌های مدرن استانبول شرمسار نشوید.

در اولین سفر به استانبول، لغات ضروری ترکی را بیاموزید

همه اهالی استانبول به زبان انگلیسی مسلّط نیستند. بنابراین خوب است لغات ضروری را به زبان این شهر یاد بگیرید تا در سفر به استانبول با مشکل مواجه نشوید.

در مکان‌های توریستی استانبول غذا نخرید

یکی از نبایدهای مهم در اولین سفر به استانبول، خرید غذا از رستوران‌ها یا فروشگاه‌هایی است که در هماسیگی با یک مکان توریستی قرار دارند. عموماً قیمت این خوراکی در این محله‌ها بسیار گران است.

در محله های نزدیک به جاذبه های استانبول اقامت نکنید

برخلاف تصور عموم افراد، باید بگوییم امنیت محله‌هایی که در دل خودشان یک جاذبه گردشگری دارند، به مراتب کمتر از سایر محله‌ها است. ضمن اینکه اقامت در این مکان‌ها هزینه‌های بیشتری را برای افراد به همراه خواهد داشت.

غذاهای استانبول را حتماً امتحان کنید

در اولین سفر به استانبول، آغوشتان را به روی طعم‌های تازه باز کنید. این شهر آنقدر طعم‌های دلچسب و تازه‌ دارد که اگر یک‌بار امتحان کنید، برای همیشه شیفته آن خواهید شد.

در استانبول از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

برای کاهش هزینه‌های خود، ترجیحاً از وسایل حمل‌ونقل عمومی جهت جابه‌جایی در نقاط مختلف شهر استفاده کنید.

در استانبول بحث سیاسی نکنید

بحث‌های سیاسی در استانبول با عواقب ناخوشایندی مانند زندانی‌شدن همراه است؛ بنابراین در تمام مدت اقامتتان در این کشور، از داشتن هرگونه بحث سیاسی اجتناب کنید.

تجربه شگفت انگیز سفر به استانبول با آژانس هورام گشت

استانبول شهری هزاررنگ و هزارچهره است که در گوشه‌گوشه آن می‌توانید ردپایی از هنر، تاریخ و فرهنگ غنی مردمان این شهر را به نظاره بنشینید. این شهر آنقدر جاذبه دیدنی دارد که اگر هزاران صفحه از آن را به رشته تحریر درآوریم، باز نمی‌توانیم حق مطلب را به درستی ادا کنیم؛ اما در این نوشتار سعی کردیم که مهم‌ترین جاها را معرفی کنیم. باید یادآوری کنیم که سفر به استانبول با هورام گشت برای اولین‌بار لذتی وصف‌نشدنی دارد که برای همیشه گوشه ذهنتان باقی می‌ماند.

آژانس هورام گشت یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر است که تورهای استانبول را با قیمت و کیفیت استثنایی به فروش می‌رساند. در آژانس هورام گشت امکان خرید تور و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور استانبول به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو