سفر به استانبول در سرمای زمستان، تجربه ای متفاوت از ترکیه!

منبع: سماتک

4

1402/9/15

11:20


سفر به استانبول در سرمای زمستان، تجربه ای متفاوت از ترکیه!

از سرمای استانبول در فصل زمستان نترسید. با اینکه استانبول شهری با دمای متغیر است اما تجربه سفر به استانبول در فصل زمستان لذت بخش است. تور استانبول در فصل زمستان می تواند یکی از به یادماندنی ترین تورهای زندگی تان باشد. سفر به استانبول در فصل زمستان را مطالعه کنید.

 

اگر هرگز به استانبول نرفته اید، فرصت را از دست داده اید. اگر قبلاً به بزرگترین شهر ترکیه رفته اید اما هرگز استانبول را در زمستان ندیده اید، بخش عظیمی از تجربه لذت بخش سفر را از دست داده اید! زمستان در استانبول یک جشن واقعی از شگفتی، زیبایی، و گاهی اوقات کمی برف است. هوا کمی سرد است، اما همچنان می توانید از گرمای هتل استانبول بهره مند شوید و روزهای لذت بخشی را در سواحل بسفر بگذرانید.

 

ما در مورد شهری صحبت می کنیم که در اینجا دو قاره را در بر می گیرد، با تاریخچه ای بیشتر در یک نقطه واحد از آنچه در کل کشورهای جهان می بینید. استانبول قبل از مدرنیزاسیون موفق شاهد نبردها، محاصره ها و امپراتوری های بیزانس و عثمانی بوده است که این شهر را به یکی از جهان وطنی ترین شهرها تبدیل کرده است.

سفر به استانبول در سرمای زمستان، تجربه ای متفاوت از ترکیه!

اغراق نیست اگر بگوییم که بازدید از استانبول یکی از بهترین کارهایی است که می توان در زمستان در ترکیه انجام داد. غذا، خرید، تاریخ، فرهنگ، سرگرمی، تفریحات شبانه و موارد دیگر. حتی در زمستان، استانبول یک کلان شهر پر جنب و جوش، سرزنده و شلوغ است. اما شلوغی آن به فصل تابستان نمیرسد. درواقع در میان این شلوغی آرامشی نهفته است که فقط باید آن را تجربه کنید تا متوجه منظورمان شوید.

 

در سفر به استانبول در فصل زمستان باید به چه نکاتی توجه کنید؟

 

اگر با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

1. پوشش مناسب داشته باشید.

حتماً لباس‌های گرم و ضدآب بردارید. کلاه، دستکش، و شال نیز به همراه داشته باشید. ضدآفتاب را فراموش نکنید. شاید در فصل زمستان کمتر دچار آفتاب سوختگی شوید اما اشعات مضر خورشید در هوای گرفته زمستانی بیشتر روی پوست شما اثر می گذارد.

 

2. پیش بینی آب و هوا را بخوانید.

پیش از سفر، پیش‌بینی هوا را چک کنید تا بتوانید لباس‌ها و وسایل مناسبی با خود ببرید. استانبول در هوای برفی بسیار دیدنی است. در مکان های دیدنی استانبول عکس های زیبایی از خود بگیرید.

 

3. رعایت بهداشت در فصل زمستان

اگر حواستان به رعایت بهداشت در این فصل باشد، مطمئن باشید که سفری امن و خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد. به دلیل افزایش ویروس‌ها در فصل سرما، رعایت ترتیبات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بسیار مهم است.

 

تفریحات فصل زمستان در استانبول

برخلاف آنچه تصور می شود که در فصل زمستان به علت سردی هوا امکان تفریح کردن وجود ندارد، باید بگوییم که اتفاقا می توانید تفریحات خاص تری را تجربه کنید.

 

اسکی در استانبول

پارک ملی Uludag در نزدیکی شهر بورسا فاصله کمی با استانبول دارد. شما می توانید در اواخر دسامبر تا اواخر مارس به این جا بروید و بهترین اسکی عمرتان را تجربه کنید.  در اطراف شهر استانبول چندین جای دیگر هم وجود دارد که شما می توانید با تله کابین به آن جا بروید و یک اسکی لذت بخش را تجربه کنید.

 

• بازدیداز جاذبه‌های تاریخی سرپوشیده

استانبول شهری با تاریخ غنی است. با وجود سرما، می‌توانید از بازدید از جاذبه‌های معروف سرپوشیده مانند مسجد سلطان احمد، مسجد ایا‌صوفیه و کاخ توپ‌کاپی لذت ببرید.

 

پارک های شهر استانبول

در فصل سرما، باغچه‌ها و پارک‌های استانبول کمتر از مکان های تاریخی این شهر شلوغ نیست. به عنوان مثال، باغ گل‌ها و پارک امیرلر در ایشیک تپه که در فصل سرما ممکن است با یک پوشش برفی زیبا تر باشند.

 

• مراکز تجاری و بازارهای سرپوشیده استانبول

بازارهای استانبول در فصل زمستان مناسب ترین زمان برای خریدهای تخفیف دار هستند. اجناسی همچون پوشاک و لوازم آرایش را می توانید در فصل زمستان با نازل ترین قیمت از بازارهای استانبول خرید کنید.

 

• رستوران و کافه های استانبول

در فصل سرما، می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های با چشم انداز زیبا، از غذاهای محلی لذت ببرید. فرض کنید که در حال خوردن اسکندر کباب در یکی از رستوران های شیشه ای استانبول هستید. چشم انداز شما برف های ریز و درشتی باشد که از آسمان می بارد. خوردن این غذا چقدر می تواند لذت بخش باشد؟

سفر به استانبول در سرمای زمستان، تجربه ای متفاوت از ترکیه!

حمل و نقل عمومی استانبول در فصل زمستان چگونه است؟

در فصل زمستان نگران حمل و نقل عمومی در استانبول نباشید. حمل و نقل عمومی در استانبول به خوبی توسعه یافته است. از مترو، تراموا و اتوبوس‌ها برای حرکت در شهر استفاده کنید.

 

چرا در فصل زمستان به استانبول سفر کنیم؟

سفرمی به شما پیشنهاد می کند با تور استانبول در فصل زمستان به این شهر سفر کنید. زیرا تزئینات شهر استانبول به ویژه هتل‌ها در نزدیکی سال نو و کریسمس حس جادویی را به توریست ها می دهد. چیزی شبیه رویا! در مناظر زمستانی غرق شوید.

 

زمستان فرصتی است تا از غذاهای فصلی زمستانی ترکی لذت ببرید.

 

ازدحام جمعیت در این فصل کمتر است. پس می توانید با خیالی آسوده در شهر قدم بزنید و از جای جای شهر دیدن کنید.

 

کارکنان هتل استانبول در این فصل بهتر خدمات رسانی می کند.

 

آب و هوای زمستان استانبول آنقدرها که تصور می شود سرد نیست. با این حال در این فصل قیمت هتل های استانبول به شدت کاهش می یابد. به همین دلیل است که قیمت تورهای استانبول نیز در این فصل ارزان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو