فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول در سال ۲۰۲۴ را از دست ندهید

منبع: آرگا

1

1402/11/28

16:04


فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول به چند بخش تقسیم می‌شود؛ بهترین زمان از نظر آب و هوا، خرید و تفریح، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و شرکت در فستیوال ها. همراه ما باشید تا در خصوص بهترین تاریخ برای هر یک از این‌ها صحبت کنیم.

سفر به استانبول، انتخاب اول بیشتر ما ایرانی‌ها در میان شهرهای ترکیه است. این سفر می‌تواند، سفری مهیج و خاطره‌انگیز باشد به شرطی که در زمان مناسب اقدام به رزرو تور استانبول نمایید. منظور از زمان مناسب، در نظر گرفتن هدف از سفر و انتخاب بهترین تاریخ بر اساس آن است. به طور مثال اگر دوست دارید در فصل خوبی به استانبول سفر کنید می‌توانید تور استانبول نوروز را رزرو نموده و تعطیلات خوبی را در آب و هوای دلپذیر این شهر تجربه کنید. فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول به چند بخش تقسیم می‌شود؛ بهترین زمان از نظر آب و هوا، خرید و تفریح، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و شرکت در فستیوال ها. همراه ما باشید تا در خصوص بهترین تاریخ برای هر یک از این‌ها صحبت کنیم.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا

فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول در سال 2024 را از دست ندهید

هدف بیشتر ما از شرکت در تور استانبول، گردش و تفریح است. گردش و تفریح آب و هوای خوب و دلپذیر می‌طلبد؛ یعنی آب و هوایی که نه خبری از سرمای سوزناک باشد و نه خبری از آفتاب داغ تابستان! بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا بهار و پاییز است. با تور استانبول نوروز می‌توانید فصل بهار خود را در این کشور بگذرانید و از آب و هوای خنک بهاری غرق لذت شوید. در این فصل فستیوال‌های جالبی در این شهر برگزار می‌شود که همین مسئله سفر شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

در فصل بهار و پاییز شاهد میانگین دمای ۱۵ درجه هستیم که نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. فصل بهار این شهر مملو از گردشگر و توریست است و با استانبول شلوغ مواجه هستیم. بر عکس بهار، پاییز فصلی نسبتا کم گردشگر است که آب و هوای خوبی هم دارد.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر فستیوال و جشنواره ها

مسلما اگر تاریخ سفر شما طوری باشد که بتوانید در جشنواره‌ها شرکت کنید، سفری بهتر خواهید داشت. از این رو اگر دوست دارید بهترین زمان شرکت در تور استانبول از جهت فستیوال و جشنواره‌ها را بدانید، همراه ما باشید تا جشنواره‌های مهم این شهر در تاریخ‌های مختلف را بدانید:

  • جشنواره گل لاله: این جشنواره هر سال در پارک امیرگان و یازده پارک معروف دیگر استانبول در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود.

  • فستیوال هیدیرلس: این جشنواره در اواخر ماه می‌به مناسب فصل بهار برگزار می‌شود.

  • فستیوال جاز: تاریخ برگزاری این جشنواره اوایل ژوئیه است و شامل اجرای موسیقی جاز، فولکور، بلوز و انوازه توسط موزیسین‌های معروف است.

  • فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان: این جشنواره به مناسبت بزرگداشت حضرت مولانا هر سال بین ۱۰ تا ۱۷ دسامبر در شهر قونیه برگزار می‌گردد.

  • جشنواره دوسالانه استانبول: بنیاد فرهنگ و هنر استانبول از سال ۱۹۸۷ تاکنون هر دو سال یک بار، جشنواره‌ای از هنر مدرن در پایتخت فرهنگی اروپا برگزار می‌کند که تاریخ آن اواسط سپتامبر تا اواسط نوامبر است.

  • فستیوال فیلم استانبول: این جشنواره برای عاشقان فیلم و سینما هیجان‌انگیز خواهد بود که در تاریخ ۱۶ تا ۲۷ فروردین برگزار می‌شود.

  • فستیوال موسیقی استانبول: این فستیوال مهم‌ترین جشنواره در استانبول بوده که زمان برگزاری ۲۱ خرداد تا ۹ تیر است.

  • جشن رنگ استانبول: فستیوال رنگ هر ساله در استانبول برگزار می‌شود و جشنواره‌ای مهیج و زیباست که تاریخ آن قبل از برگزاری اعلام می‌گردد.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول در سال 2024 را از دست ندهید

هدف بیشتر افراد از شرکت در تور استانبول خرید است. فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول به منظور خرید، در وهله اول زمانی است که قیمت‌ها مقرون به صرفه باشد و تعداد گردشگران نیز کم باشد. در چنین حالتی می‌توانید خریدی راحت و مقرون به صرفه را تجربه کنید. در فصول کم گردشگر مراکز خرید خلوت‌تر است و از طرف دیگر شاهد قیمت‌های پایین‌تری هستیم؛ بنابراین بهترین فرصت برای یک خرید عالی خواهد بود. برای اینکه در این زمان بتوانید در استانبول حضور داشته باشید، بهتر است در ماه‌های دسامبر و ژانویه اقدام به خرید تور نمایید. در این زمان شاهد تخفیفات خوب از ۳۰ تا ۷۰ درصد هستیم. همچنین از حراج‌های تابستانه استانبول که از اوایل تیر تا اواخر مرداد برگزار می‌شود غافل نشوید.

بهترین زمان برای تجربه سفری ارزان به استانبول

اگر به دنبال تاریخی هستید تا سفری ارزان و مقرون به صرفه به استانبول را تجربه کنید می‌توانید اقدام به رزرو تور استانبول در تاریخ اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر و اوایل ژانویه تا اواسط مارس نمایید. در این تاریخ‌ها و در فصل زمستان قیمت تورهای استانبول کاهش میابد؛ چرا که خلوت و کم گردش است؛ اما در تعطیلات نوروز یا زمان برگزاری کریسمس شاهد افزایش قیمت تور استانبول به ویژه تور استانبول نوروز هستیم؛ بنابراین برای تجربه سفری ارزان، ماه زمستان را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر خلوت بودن

فرصت‌های طلایی برای رزرو تور استانبول در سال 2024 را از دست ندهید

استانبول اصولا در فصل‌های سرد ایام خلوت خود را تجربه می‌کند. در این فصل به دلیل سرمای هوا، شلوغی‌های آخر سال و باز بودن مدارس ایران، گردشگرهای کمتری از ایران به استانبول سفر می‌کنند و در نتیجه شاهد شهری خلوت‌تر هستیم. این مسئله سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید از جاذبه‌های این شهر دیدن کرده و با قیمت کمتری به استانبول سفر کنید.

رزرو آنلاین تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

اگر برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ قصد سفر به استانبول را دارید، تورهای استانبول نوروز ۱۴۰۳ را از دست ندهید. آژانس گردشگری لحظه آخر با برگزاری تور استانبول از آژانس‌های متنوع، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تور مدنظر را پس از مقایسه قیمت و امکانات به صورت آنلاین رزرو نمایید و از خدمات مشاوره رایگان نیز برخوردار شوید. برای مشاهده تور استانبول عید ۱۴۰۳ به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو