از محله های استانبول چه می ‌دانید؟

منبع: روزانه

1

1402/9/12

23:12


استانبول، یکی از شهرهای پرجمعیت ترکیه و شاید بتوان گفت، زیباترین آن‌ها است. جاذبه‌های دیدنی این شهر، آنقدر زیاد است که بدون شک در یک سفر کوتاه، نمی‌توان از همۀ …

از محله های استانبول چه می ‌دانید؟

استانبول، یکی از شهرهای پرجمعیت ترکیه و شاید بتوان گفت، زیباترین آن‌ها است. جاذبه‌های دیدنی این شهر، آنقدر زیاد است که بدون شک در یک سفر کوتاه، نمی‌توان از همۀ آن‌ها بازدید کرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید محله های استانبول نیز از جاهای دیدنی آن به شمار می‌رود.

بعضی از محله‌های استانبول برای تفریح و گردش مناسب هستند؛ درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند به‌عنوان گزینه‌ای برای اقامت دائمی نیز در نظر گرفته شوند. اگر قصد مهاجرت یا سفر به استانبول را دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس تا انتهای آن همراهمان باشید.

محله گودال؛ از تاریخی ترین محله های استانبول

در میان اسم محله های استانبول حتما نام چوکور را شنیده‌اید! محله گودال یا شهرک چوکور جوما، بخشی از منطقه‌ای بزرگتر به نام بی‌اوغلو است که تعداد زیادی از فروشگاه‌های لوازم قدیمی و آنتیک را در بر می‌گیرد. گودال، با فضای سنتی و نوستالژیک خود، شما را به بازدید از فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه می‌برد و از دل این تاریخ، سبد شما را پر از یادگاری‌ها و سوغاتی‌های عتیقه می‌کند. تور استانبول نوروز 1403 بهترین زمان سفر به استانبول و قدم‌زدن در آب‌وهوای خوش محله تاریخی گودال است.

نکته مهم درباره گودال و به طورکلی، منطقه بی اوغلو، قیمت نسبتاً بالای خانه‌ها است. از آنجا که این محله در بخش اروپایی و گردشگرپذیر استانبول قرار دارد، گزینه مناسبی برای خرید خانه محسوب نمی‌شود؛ اما اگر بودجه کافی دارید و شلوغی شهر چندان شما را اذیت نمی‌کند، می‌توانید روی خرید خانه در بی اوغلو و گودال فکر کنید.

محله بالات؛ محله رنگارنگ استانبول برای سفر

بهترین محله استانبول برای سفر، محله فانتزی و اسرارآمیز «بالات» است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این محله در گذشته‌های دور، محل سکونت یونانیان و اروپایی‌های یهودی بوده است؛ اما اکنون به یکی از زیباترین محله های توریستی استانبول تبدیل شده است.

اگر به کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش شده‌ در بالات سر بزنید، خانه‌‌هایی رنگی و فانتزی را می‌بینید که بیشتر شبیه کارتون‌ها هستند تا دنیای واقعی! کافه‌ها و مغازه‌های کوچک، ساختمان‌هایی با ارتفاع کم و آب‌وهوای بی‌نظیر شمال غرب استانبول، بالات را به بهترین محله برای گردش در این شهر تبدیل کرده است.

از جمله جاهای دیدنی استانبول در این محله می‌توان به دانشگاه قدیر خاص، کلیسای سنت استفان بولگار و کنیسه آهریدا اشاره کرد. معماری باشکوه هرکدام از این اماکن تاریخی قطعاً هیجان شما را برمی‌انگیزاند.

از محله های استانبول چه می ‌دانید؟

بالات؛ از زیباترین محله های استانبول

محله اسکودار؛ ارزانترین محله استانبول برای زندگی

محله اسکودار که در بخش آسیایی ترکیه قرار دارد، یکی از بهترین محله های استانبول برای زندگی است. این محله زیبا از غرب به دریا ختم شده و در همسایگی تنگه بُسفُر قرار دارد. خوشبختانه اسکودار از چشم گردشگران دور مانده و بیشتر ساکنین آن را مردم خود ترکیه تشکیل می‌دهند. خرید تور لحظه آخری استانبول و اقامت در محلۀ اسکودار، سفری اقتصادی را برایتان رقم زده و درعین‌حال، شما را با چهرۀ واقعی استانبول آشنا خواهد کرد.

حمام‌های سنتی، فروشگاه‌های اصیل و بافت شهری یک‌دست در این محله، حس و حال کاملاً متفاوتی با دیگر مناطق استانبول دارد. از جمله جاهای دیدنی در محله اسکودار می‌توان به مسجد مهرماه سلطان، برج دختر و کاخ بیلربئی اشاره کرد. با توجه به اینکه در این منطقه گردشگر و مهاجران زیادی وجود ندارند، قیمت سکونت در آن از دیگر محله‌های استانبول پایین‌تر است. درنتیجه می‌توان آن را جزو بهترین محله‌ها برای سکونت مهاجرین دانست.

محله ببک؛ از گرانترین محله های استانبول

ببک (Bebek) یکی از محله‌های ساحلی استانبول است که با آب‌وهوای عالی مدیترانه‌ای، تجربه بی‌نظیری برای زندگی به شما هدیه می‌کند؛ با این حال، لوکس‌ترین ساختمان‌های شهر باعث شده تا عنوان گرانترین محله استانبول را نیز از آنِ خود کند.

ساختمان تاریخی کاخ خدیو و مسجد ببک، دو مورد از زیباترین جاذبه‌های توریستی در این منطقه هستند که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. نکته جالب توجه این است که گردشگران می‌توانند در اسکله تفریحی محله ببک استراحت کرده و از پیاده‌روی در آن لذت ببرند. این محله، همچنین به پخت شیرینی‌های سنتی‌ای شهرت دارد که از سوغاتی‌های محبوب گردشگران است.

محله بشیکتاش؛ رویایی ترین محله استانبول برای ماه عسل

یکی از رمانتیک‌ترین محله های استانبول، محله بشیکتاش است که معمولاً زوج‌های جوان برای دوران ماه عسل به آن سفر می‌کنند. بشیکتاش در منطقه اروپایی استانبول قرار گرفته و جاهای دیدنی متنوعی را در خود جای می‌دهد؛ از ساحل گرفته تا بازارهای شلوغ، مساجد، رستوران‌ها و کافه‌های دنج و زیبا! برای مثال، یکی از جذاب‌ترین تفریحات گردشگران، خوردن صبحانه در کافه‌های فانتزی و بسیار زیبای این محله است.

در بشیکتاش، می‌توانید کاخ‌های باشکوه و مجللی را ببینید که قدمت آن‌ها به دوران امپراطوری عثمانی برمی‌گردد. همچنین، وجود چندین موزه و گالری هنری و ده‌ها ساختمان اداری و تجاری، این محله را به یکی از لوکس ترین محله های استانبول تبدیل کرده است.

منطقه فاتح؛ تاریخی ترین محله استانبول

منطقه فاتح یکی از مناطق تاریخی و گردشگری استانبول است که شامل چندین محله می‌شود. این منطقه در گذشته تحت حکومت یونان بوده؛ اما در سال 1453 میلادی توسط سلطان محمد فاتح تسخیر شده و به بخشی از استانبول تبدیل گشت.

در منطقه فاتح می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول شامل کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی، بازار مصر، مسجد سلیمانیه و مسجد ایاصوفیه را ببینید. این منطقه همچنین در فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

از محله های استانبول چه می ‌دانید؟

محله فاتح؛ از مشهورترین محله های استانبول

محله کائیت هانه؛ از بهترین محله های استانبول برای زندگی

محله کائیت هانه در گذشته مکانی برای تفریح سلاطین عثمانی بوده و ارتفاعات و بوستان‌های زیبا و سرسبزی دارد؛ اما امروزه تحولات شهری زیادی را تجربه کرده و به یک ناحیه‌ مسکونی تبدیل شده است. این منطقه دارای موقعیت جغرافیایی خوبی است و تا مناطق و محلات مهم دیگر شهر مانند بی‌اوغلو، شیشلی، بشیکتاش و… فاصلۀ کمی دارد.

محله آکسارای؛ از محله های ایرانی نشین استانبول

یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین مناطق شهر استانبول، محله آکسارای است که بیشتر ساکنان آن ایرانی هستند. نام این محله به معنای کاخ سفید بوده و به دلیل قیمت پایین املاک، گزینه مناسبی برای خرید و اجاره مسکن محسوب می‌شود. علاوه بر این، این منطقه دارای مراکز خرید متنوع و مدرنی است که نیازهای روزمره شهروندان را برآورده می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های تاریخی هستید، مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد را نباید از دست بدهید. این دو مسجد زیبا و باشکوه در فاصله کمی از آکسارای قرار دارند و نماد فرهنگ و هنر اسلامی هستند.

بازدید از زیباترین محله های استانبول در تور استانبول

اگر قصد شما هم از سفر به ترکیه، قدم‌زدن در محله های استانبول است، پیشنهاد می‌کنیم با خرید تور ترکیه سفر اقتصادی‌تری داشته باشید. چنین سفری هزینه‌های هتل و بلیط هواپیما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌توانید بخش زیادی از بودجۀ خود را برای گشت‌وگذار و تفریحات در ترکیه کنار بگذارید. آژانس مسافرتی برسام سیر آریا با ارائۀ بهترین تورهای گردشگری با شرایط اقساطی، بهترین همراه و همسفر برای واقعیت‌بخشیدن به آرزوهای جهانگردی شماست. برای آشنایی با سایر تورها و شرایط پرداخت اقساط، به www.barsamseyr.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در استانبول هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو