13 مکمل برای کنترل علائم دوران یائسگی

13 مکمل برای کنترل علائم دوران یائسگی


منبع: خبرنما

2

1402/9/16

11:01


ما سعی کرده ایم در این مطلب به معرفی بهترین مکمل برای یائسگی بپردازیم. مکمل‌هایی که به شما کمک می‌کنند عوارض دوران یائسگی را کاهش دهید…

13 مکمل برای کنترل علائم دوران یائسگی

حتما می‌دانید که مکمل ها برای سلامت بدن خیلی مهم هستند. همانند سایر مکمل ها که شما برای تقویت عملکرد اعضای بدن خود استفاده می‌کنید، برای کاهش علائم دوران یائسگی نیز باید مکمل مصرف کنید. ما سعی کرده ایم در این مطلب به معرفی بهترین مکمل برای یائسگی بپردازیم. مکمل‌هایی که به شما کمک می‌کنند عوارض دوران یائسگی را کاهش دهید.

بهترین مکمل برای یائسگی

بهترین مکمل برای یائسگی

در دوران یائسگی سطح استروژن و متابولیسم کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل باید به مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی توجه کنید. سعی کنید از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید. همچنین در کنار غذاهای سرشار از مواد مغذی مورد نیاز دوران یائسگی، از مکمل برای یائسگی نیز استفاده کنید.

مکمل‌های هورمونی

برخی از زنان از هورمون‌های ترکیبی (استروژن و پروژسترون) یا هورمون‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا علائم یائسگی را کنترل کنند. اما اگر انتخاب شما مصرف مکمل های هورمونی است حتما با پزشک صحبت کنید.

مکمل‌های غذایی

همچنین برخی مکمل‌های غذایی مانند ایزوفلاون‌ها، لینولئیک اسیدها و ویتامین‌ها نیز جزء بهترین مکمل ها برای دوران یائسگی به حساب می‌آیند.

بهترین مکمل برای یائسگی: ویتامین B12

ویتامین B12 به عنوان یک ویتامین قوی یکی از بهترین مکمل ها برای یائسگی به حساب می‌آید. در واقع زنان یائسه برای تقویت سلامت عمومی نورون ها و سیستم عصبی به مصرف این ویتامین نیاز دارند. بنابراین اگر خانمی با بیش از 50 سال هستید، حتما ویتامین B12 مصرف کنید.

ویتامین B6

ویتامین B6

زنان در دوران یائسگی بیشتر دچار هیجان زدگی و افسردگی می‌شوند، بنابراین باید حتما ویتامین B6 مصرف کنند، زیرا این ویتامین یک ضداکسیدان عالی است که به کاهش علائم یائسگی مانند افسردگی کمک می‌کند.

فولیک اسید

برای تقویت عملکرد قلب و مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی حتما فولیک اسید مصرف کنید.

بهترین مکمل برای یائسگی: آهن

در دوران یائسگی مکمل آهن مهم است، زیرا شما به حفظ سلامت خون و پیشگیری از کم خونی نیاز دارید.

سویا

زنان یائسه بیشتر در معرض گرفتگی عضلات قرار دارند. به همین دلیل باید سویا مصرف کنند. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده، سویا و مکمل‌های فیتواستروژن حاوی ترکیبات استروژن مانند است که بیشتر در گیاهان یافت می‌شود.

بذر کتان

بذر کتان

دانه کتان و روغن بذر کتان به تسکین علائم خفیف یائسگی کمک می‌کنند. این داروی گیاهی منبع خوب لیگان است که باعث متعادل شدن هورمون‌ها در زنان می‌شود. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده با مصرف بذر کتان می‌توانید به تسکین علائم وازوموتور مانند تعریق شبانه نیز کمک کنید.

کلسیم

زنان یائسه در این دوران بیشتر از هر زمان و هر کسی دیگر در معرض پوکی استخوان قرار دارند. پوکی استخوان یکی از مشکلات جدی در این دوران است. به همین دلیل باید حتما کلسیم مصرف کنند. اگر زیر 51 سال سن دارید، باید روزانه 1000 میلی گرم کلیسم مصرف کنید و اگر بیشتر از 51 سال سن دارید باید 1200 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنید.

فراموش نکنید که مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم تاثیر بهتری نسبت به مصرف مکمل کلسیم بر بدن دارد. بنابراین در طول روز غذاهای حاوی کلسیم بخورید.

ویتامین D

ویتامین D به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان‌ها مهم است. حتما می‌دانید که بدن بدون ویتامین D قادر به جذب کلسیم نیست. شما برای جذب ویتامین دی مورد نیاز بدن خود به مصرف 600 IU واحد بین المللی نیاز دارید. اما اگر سن‌تان از 71 سال بیشتر است باید روزانه 800 واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنید.

سعی کنید ساعتی از روز را زیر نور خورشید قرار بگیرید، و غذاهای حاوی ویتامین دی مصرف کنید تا از فواید این ویتامین بهره‌مند شوید.

شبدر قرمز

شبدر قرمز

اگر به سن یائسگی رسیده اید، شبدر قرمز مصرف کنید. این گیاه یک استروژن طبیعی است که به کاهش علائم یائسگی کمک می‌کند. هرچند برخی بر این باورند که شبدر قرمز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان رحم را افزایش دهد، اما بر اساس تحقیقات اخیر، مصرف این گیاه هیچ خطری برای سلامت شما ندارد.

با این حال قبل از مصرف شبدر قرمز به عنوان یک مکمل برای یائسگی حتما با پزشک صحبت کنید.

جینسینگ

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف انواع مختلف جینسنگ به بهبود کیفیت زندگی زنان در دوران یائسگی کمک می‌کنند. جینسنگ خلق و خو را تقویت کرده و باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. در واقع جینسینگ بهترین مکمل برای تسکین علائم فیزیکی یائسگی مانند گرفتگی عضلات است.

خار مریم

خار مریم بهترین داروی گیاهی برای درمان افسردگی خفیف است. به همین دلیل زنان در دوران یائسگی می‌توانند خار مریم مصرف کنند تا هم نوسانات خلقی مرتبط با یائسگی را کنترل کنند هم بتوانند به تقویت خلق و خوی خود کمک کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو