ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT-808 معرفی شد

منبع: ترنجی

2

1402/9/16

15:31


پس از ماه ها افشای شایعات و درز اطلاعات، سرانجام ریلمی از گوشی GT 5 Pro رونمایی کرد. این جدیدترین تلفن هوشمند از سری GT این شرکت و یک پرچمدار پریمیوم است. با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ریلمی جی تی ۵ پرو چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد.

ریلمی GT 5 Pro با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT-808 معرفی شد

پس از ماه ها افشای شایعات و درز اطلاعات، سرانجام ریلمی از گوشی GT 5 Pro رونمایی کرد. این جدیدترین تلفن هوشمند از سری GT این شرکت و یک پرچمدار پریمیوم است. با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ریلمی جی تی ۵ پرو چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد.

ریلمی GT 5 Pro از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی برخوردار بوده و از شارژر ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند

ریلمی جی تی ۵ پرو به یک خنک کننده بزرگ با مساحت ۱۲,۰۰۰ میلی‌متر مجهز شده است. پنل پشتی این دستگاه دارای پوشش شیشه ای بوده (البته در مدل های نارنجی و سفید از چرم مصنوعی استفاده شده است) که به جذابیت بیشتر دستگاه کمک می‌کند. ماژول دوربین دایره شکل بوده و سنسور ها را درون خود جای داده است. به سراغ صفحه نمایش می‌رویم. این گوشی هوشمند دارای یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی OLED با وضوح 1.5K و رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی LTPO است. صفحه نمایش این دستگاه دارای تاچ سمپلینگ ریت ۲,۱۶۰ هرتزی و فناوری کاهش نور PWM با ۲۱۶۰ هرتز است. این نمایشگر می‌تواند حداکثر روشنایی ۴,۵۰۰ نیت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. دو طرف این صفحه نمایش خمیده بوده و حفره کوچکی در مرکز بالای آن برای تعبیه دوربین سلفی دیده می‌شود.

مشخصات نمایشگر Realme GT5 Pro

 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیروی پردازشی مورد نیاز Realme GT5 Pro را تأمین می‌کند. این یک تراشه پیشرفته است. بنابراین می‌توانیم انتظار عملکرد عالی را از این تلفن هوشمند در استفاده های روزانه و حتی در هنگام بازی، داشته باشیم. گران قیمت‌ترین نسخه ریلمی GT 5 Pro به ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 مجهز می‌شود. این دستگاه از باتری پرظرفیت ۵,۴۰۰ میلی‌آمپری بهره‌مند بوده و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی به همراه شارژ وایرلس ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

ریلمی وعده عرضه ۳ سال آپدیت سیستم عامل اندروید و ۴ سال به روزرسانی های امنیتی را داده است. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۴ و رابط کاربری Realme UI 5.0 بهره می‌برد. از دیگر ویژگی های قابل توجه ریلمی GT5 Pro می‌توان به برخورداری از سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش، سیستم خنک کننده VC، پورت USB-C (USB 3.2) USB 3.2 و یک دستیار فوق العاده هوش مصنوعی که از تولید گفتار هوشمند پشتیبانی می‌کند، اشاره کرد.

Realme GT 5 Pro

بخش دوربین ریلمی GT5 Pro به اندازه سخت افزار داخلی آن چشمگیر است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و از سنسور سونی LYT-808 برخوردار است. این سنسور در OnePlus 12 نیز به کار گرفته شده است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند جدید ریلمی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد. این دستگاه دارای دوربین تله فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی (برخوردار از سنسور سونی IMX890) بوده که زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم هیبرید ۱۲۰ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. دوربین دیگر از نوع اولترا واید بوده به سنسور ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 مجهز است. دوربین سلفی این تلفن هوشمند وضوح ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

قیمت ریلمی جی تی ۵ پرو

ریلمی GT 5 Pro را می‌توان در سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی تهیه کرد. قیمت نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند معادل ۴۷۹ دلار است. البته این دستگاه با قیمت اولیه و ۴۶۵ دلار عرضه خواهد شد. به طور مشابه، مدل ۱۶ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تقریباً ۵۲۰ دلار آمریکا قیمت دارد، اما با قیمت ویژه ۵۰۶ دلار به فروش می‌رسد.

قیمت ریلمی جی تی ۵ پرو

مطابق با گزارش منبع، نسخه ۱۶ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی این تلفن هوشمند با قیمت معادل ۵۶۳ دلار به دست کاربران خواهد رسید. نسخه ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت حافظه داخلی نیز با قیمت معادل ۶۰۵ دلار آمریکا عرضه خواهد شد. هم اکنون امکان پیش‌سفارش Realme GT5 Pro وجود داشته اما فروش آن از ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۴ آذر ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد.

وان پلاس ۱۲ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین زوم پریسکوپی ۳ برابری اپتیکال معرفی شد

نظر شما درباره این تلفن هوشمند جدید ریلمی چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو