توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7 ؛ چالش جدید مدیران خودرو و کرمان موتور چیست؟

منبع: تکراتو

2

1402/9/16

16:19


توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7 موضوعی است که از چند روز پیش مدام موجب تعجب در بازار خودرو شده است. اما چرا مدیران خودرو و کرمان موتور تولید کراس‌اوورهای خود را متوقف کردند؟

توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7 ؛ چالش جدید مدیران خودرو و کرمان موتور چیست؟

توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7 موضوعی است که از چند روز پیش مدام موجب تعجب در بازار خودرو شده است. اما چرا مدیران خودرو و کرمان موتور تولید کراس‌اوورهای خود را متوقف کردند؟

چند روزی می‌شود که خبر از توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7 در رسانه‌های کشور منتشر شده و نشان می‌دهد که این دو کراس‌اوور محبوب بازار ایران با کم‌لطفی همراه شده‌اند. با وجود اینکه تقریباً خبر توقف KMC K7 و تیگو 8 پرو همزمان منتشر شد، اما علت توقف تولید آنها متفاوت است.

کرمان موتور اعلام کرده که توقف تولید KMC K7 در کشور چین منجربه به ایجاد این اتفاق در ایران نیز شده است، در حالیکه توقف تولید تیگو 8 پرو توسط مدیران خودرو به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و به صرفه نبودن تولید بوده است.

بیشتر بخوانید: 15 محصول ایران خودرو و سایپا توقف تولید شدند؛ جدول توقف تولید محصولات ایران خودرو و سایپا در آبان 1402

توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7

کی ام سی کی 7 و تیگو 8 پرو هردو از خوردوهای شاسی‌بلند رده بالا بازار ایران محسوب می‌شود. این دو خودرو با اینکه از اقبال خوبی برخوردار نبودند، اما محبوبیت خوبی یافته و در بازار جایگاه مناسبی داشتند.

کرمان موتور سال 1400 بود که KMC K7 را معرفی و تولید آن را آغاز کرد. اما تولید این خودرو در سال سوم عرضه، متوقف شد و باید با آن خداحافظی کنیم. ظاهراً توقف تولید محصول کرمان موتور به دلیل توقف تولید آن در کشور مبدأ (چین) است.

این نسخه در حقیقت نسخه ارتقاءیافته جک S7 بود که در چین به نام جک X7 شناخته می‌شد. گفتنی‌ست که کرمان موتور ابتدا می‌خواست مونتاژ جک S7 در ایران آغاز کند ولی بدلیل توقف تولید آن، KMC K7 جانشینش شد.

توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7

توقف تولید تیگو 8 پرو مدیران خودرو

خودرو دیگری که تولید ان متوقف شده است، فونیکس تیگو 8 پرو از مدیران خودرو است که دلیل متفاوتی نسبت به خودرو کرمان موتور دارد. ظاهراً مدیران خودرو به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و همچنین عدم وجود صرفه اقتصادی، تولید تیگو 8 پرو را متوقف کرده است. این خودروساز خصوصی به دلیل افزایش قیمت ارز، خواهان افزایش قیمت محصولاتش شد، اما شورای رقابت همان قیمت قبلی را به تثبیت رساند. حال مدیران خودرو تصمیم گرفته است به جای تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو را جایگزین و در اختیار مشتریان قرار دهد.

توقف تولید تیگو 8 پرو و KMC K7

مدیران خودرو چندی پیش درخصوص این اتفاق بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده است:

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان محترم خرید خودروی تیگو ۸ پرو پریمیوم می‌رساند کلیه قطعات موجود در کارخانه و سفارشات در راه جهت تولید این خودرو به متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام نموده بودند به ترتیب اولویت ثبت‌نام تخصیص داده شد و به دلیل اتمام قطعات امکان عرضه بیشتر این خودرو وجود نخواهد داشت.

على‌رغم استقبال گسترده شما مشتریان محترم، نظر به عدم توجیه اقتصادی تولید این خودرو با قیمت اعلام شده از سوی نهاد نظارتی، خاتمه تولید این محصول را به استحضار شما متقاضیان محترم می‌رساند.

امید است بتوانیم با ارائه محصولات جایگزین به روز و با کیفیت به انتظارات شما متقاضیان محترم جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف تولید دو شاسی بلند محبوب بازار چیست؟ آیا جانشینان مناسبی برای آنها انتخاب شده است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو