افشین زی نوری الان کجاست؟

منبع: نم نمک

1

1402/9/16

16:38


افشین زی نوری مجری مسابقه جادوی صدا بعد از چند سال از برنامه موفقی گفت که این روزها برگزیده هایش در حرفه دوبله فعالیت می کنند اما خود مسابقه دیگر ادامه نیافت.

افشین زی نوری الان کجاست؟

چرا جادوی صدا ادامه پیدا نکرد؟/ دوبله پلتفرم ها بازاری شده است

افشین زی نوری مجری مسابقه جادوی صدا بعد از چند سال از برنامه موفقی گفت که این روزها برگزیده هایش در حرفه دوبله فعالیت می کنند اما خود مسابقه دیگر ادامه نیافت.

افشین زی نوری الان کجاست؟

افشین زی نوری الان کجاست؟

به گزارش نم نمک ، جادوی صدا یکی از مسابقه های تلویزیونی بود که وقتی هنوز تب مسابقه ها و برنامه های استعدادیابی در تلویزیون شکل نگرفته بود ، توانست به شکل درست و غیرنمایشی به استعدادیابی در حوزه دوبله و صداپیشگی بپردازد. افشین زی نوری اجرای این برنامه را بر عهده داشت و جمعی از دوبلورها به عنوان داور مسابقه فعالیت داشتند. این برنامه در 2 فصل روی آنتن رفت و همان زمان قرار بود به فصل سوم برسد اما از جمله برنامه های موفقی است که دیگر ساخته نشد.

جادوی صدا به یک تیم تولید قوی نیاز دارد

افشین زی نوری مجری مسابقه جادوی صدا درباره این برنامه و اینکه چرا علی رغم توفیقی که کسب کرد دیگر ادامه پیدا نکرد ، گفت : این برنامه برای ادامه به یک تیم تولید و یک اتاق فکر درست نیاز داشت تیمی که مثل عصر جدید بتواند به همه موارد تولیدی و ساختاری فکر کند.

این مدیر دوبلاژ فیلم و سریال های سیما با بیان اینکه در جهان چندان برنامه مطرحی در حوزه دوبله نداشتیم ، عنوان کرد : این مسابقه می توانست با کیفیت خوب و درجه یک ، استانداردهایی در زمینه دوبله آموزش دهد و همین کار را هم کرد اما برای ادامه باید تولید هم قوی باشد.

وی با اشاره به توفیق این برنامه در زمان پخش یادآور شد : برنامه در هر 2 فصل جزو پرمخاطب ترین آثار تلویزیون بود و هنوز که هنوز است از من به عنوان مجری می پرسند سرنوشت این مسابقه چه شد.

برگزیده های مسابقه ای که به دوبله وارد شدند

این دوبلور درباره اینکه چقدر برگزیدگان این مسابقه توانستند به صورت حرفه ای وارد عرصه دوبله شوند ، بیان کرد : برخی از همکاران حال حاضر ما از دل همین مسابقه برآمدند ، میلاد فتوحی ، مونا همایی پور ، پریا شفیعیان از این جمله هستند که در آن مسابقه مورد توجه قرار گرفتند و در این سال ها جزو همکارانمان شده اند.

زی نوری درباره اینکه چرا این روزها دیگر به حرفه اجرا مشغول نیست ، عنوان کرد : من برای اجرای مسابقه هوش برتر و مسابقه جادوی صدا مجری برتر جشنواره جام جم شدم اما این ها برای کسی مهم نیست. البته من پیشنهادهایی هم داشتم ولی چندان جذاب نبود. این برگزیده شدن در جشنواره جام جم هم باعث شد سخت گیر شوم و به راحتی هر اجرایی را نپذیرم.

دوبله بازاری پلتفرم ها

این مدیر دوبلاژ در بخش دیگر صحبت هایش درباره دوبله هایی که توسط پلتفرم ها انجام می شود و از کیفیت پایینی برخوردار است ، گفت : دوبله ها در این فضا بیشتر بازاری شده است و نگاه تجاری به آن وجود دارد. پلتفرم ها می خواهند از یکدیگر سبقت بگیرند و شتاب زده کار می کنند. فیلم هنوز در سینمای جهان در حال اکران است و سریع از روی پرده آن را می گیرند و دوبله می کنند که تا نسخه اصلی به دستشان رسید روی پلتفرم بگذارند.

زی نوری درباره ضعف این دوبله ها اضافه کرد : وقتی از مقوله هنر فاصله می گیریم و در فضای بیزنسی حرکت می کنیم دیگر به فلان گوینده مطرح یا ترجمه خوب یا باند و میکس خوب فکر نمی کنیم و صرفاً می خواهیم از این رقابت بازنمانیم.

وی با اشاره به قیاس بین دوبله های صداوسیما و پلتفرم ها عنوان کرد : به جرأت می گویم کارهایی که در واحد دوبلاژ سازمان انجام می شود دو یا سه برابر بهتر از کارهای بیرون است چون در سازمان دست و بال مدیر دوبلاژ به لحاظ انتخاب گوینده باز است.

این دوبلور و مجری بیان کرد : از آنجایی که خودم هم تمرکزم بر دوبلاژ سازمان است ، می بینم که با کیفیت بیشتری کار می کنیم ، یک دلیلش هم این است که مخاطب ما سراسری است و یوزری نیست که فلان پلتفرم را بخرد و آثارش مخاطب محدودی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو