بهداد سلیمی الان کجاست؟

منبع: نم نمک

1

1402/9/11

21:55


نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت : تا جای ممکن از وزنه برداران جوان که مستعد هستند حمایت می کنیم تا نسوزند.

بهداد سلیمی الان کجاست؟

اعتراف بهداد سلیمی : برخی جوان ها بهتر از بزرگسالان هستند

بهداد سلیمی درباره حفظ وزنه برداران جوانی که در مسابقات قهرمانی جهان مدال آور بودند ، بیان کرد : استعدادیابی 50 درصد کار است و 50 درصد دیگر کار که مهمتر است مسئله نگهداری و پرورش این استعدادها است . باید اردوهای خوب بگذاریم و شرایطی را برایشان فراهم کنیم که هرچه زودتر خودشان را به سطح بزرگسالان برسانند و در رده های بالاتر هم برای ما افتخارآفرین باشند. ما هفته آینده جلسه کمیته فنی داریم و ارزیابی عملکرد تیم جوانان در مسابقات مکزیک در دستور کار قرار دارد پس از آن برنامه سرمربی تیم ملی را برای مسابقات آتی می گیریم و تلاش می کنیم که جوانان را حمایت و حفظ کنیم تا به نتیجه دلخواه برسند.

بهداد سلیمی الان کجاست؟

بهداد سلیمی الان کجاست؟

او ادامه داد : با توجه به اینکه امسال سال منتهی به المپیک است ، معمولا مقداری مسابقات رده های سنی کیفیت لازم را ندارد و کشورها خیلی اهمیت نمی دهند اما تلاش می کنیم اردوها را برگزار کنیم و تا حد امکان آنها را در شرایط آمادگی نگه داریم. حتی ما از سرمربی تیم ملی بزرگسالان درخواست می کنیم در زمان هایی که اردوی جوانان برگزار نمی شود نفراتی که خوب و مستعد هستند در کنار تیم بزرگسالان تمرین کنند تا از شرایط آمادگی دور نباشند.

برخی جوان ها بهتر از بزرگسالان هستند

سلیمی در مورد برطرف شدن اختلاف رکوردی بین جوانان و بزرگسالان تصریح کرد : صادقانه بگویم در برخی اوزان ، جوانان بهتر از بزرگسالان وزنه می زنند مانند دسته 96 کیلوگرم. در دسته فوق سنگین نیز اگر علی داوودی را کنار بگذاریم علیرضا یوسفی نسبت به بقیه فوق سنگین هایی که در رده بزرگسالان هستند بهتر وزنه می زند. نفرات شاخص دیگری هم هستند شرایط خوبی دارد. ما سعی می کنیم با حمایت از آنها تلاش کنیم که این نفرات به رکوردهای خوب سطح جهان نزدیک کنند.

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این پرسش که در برخی اوزان نیاز جدی به تغییر نسل وجود دارد و فکر می کند چقدر زمان لازم است تا این تغییر نسل انجام شود؟ تاکید کرد : باید پشتوانه باشد که بتوانیم آنها را جایگزین کنیم. وقتی ما ببینیم ورزشکاری می تواند بزرگسالان را کنار بزند ما کم کم تلاش می کنیم که جوان ها را جایگزین کنیم.

از استعدادها حمایت می کنیم تا نسوزند

نایب رییس فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا برخی نفرات در رده جوانان مدال آور بوده اند اما در رده بزرگسالان یا مدال نگرفته اند یا حضور جدی نداشتند؟ تصریح کرد : دلایل زیادی می تواند داشته باشد مانند دلایل شخصی ، فنی ، آسیب دیدگی و عدم توجه مسئولان و فدراسیون ها. اما جایی که مربوط به حمایت فدراسیون می شود ، تلاش می کنیم همه امکانات را در اختیارشان قرار دهیم تا خدایی نکرده به خاطر قصور و کم توجهی فدراسیون استعدادشان به هدر نرود و نسوزند. دلایل دیگر واقعا از دست ما خارج است.

لیگ برتر جذاب می شود

او در مورد انتقادی که نسبت به وضعیت لیگ برتر وزنه برداری داشت و برنامه اش برای بهبود لیگ ، گفت : لیگ ما زیر مجموعه کمیته مسابقات است و اولین برنامه ما این است سازمان لیگ بسیار قوی با نفرات شاخص تشکیل دهیم. بودجه در اختیارش قرار دهیم تا خودش را قوی کند و این نفرات از بدنه باید از بدنه وزنه برداری یا خارج از آن باشند و تیم ها را مجاب کنند که به وزنه برداری ورود داشته باشند. شکل مسابقات لیگ  خیلی برای مخاطب جذابیت ندارد و داریم فکر می کنیم شکل برگزاری را تغییر هیم و جذاب تر کنیم. یکی از نقاط ضعف فدراسیون در 10 سال گذشته نداشتن لیگ پویا بوده است و تیم هایی هم که می آمدند ، بعد از یکی ، دو سال خارج می شدند. تلاش این است باگها را برطرف کنیم و لیگ خوبی داشته باشیم.

واکنش به حضور سهراب مرادی در کادرفنی تیم ملی

سلیمی در مورد اضافه شدن سهراب مرادی به کادرفنی تیم ملی وزنه برداری گفت : فکر می کنم جلسه کمیته فنی داریم و احتمالا آنجا بررسی می کنیم.


بیوگرافی بهداد سلیمی

بهداد سلیمی کردآسیابی متولد 17 آذر 1368 در قائم شهر وزنه بردار بازنشسته ایرانی دسته فوق سنگین و دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن است. وی تا پیش از رکوردشکنی لاشا تالاخادزه دارنده رکورد یک ضرب جهان بود. وی پس از قهرمانی بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا از دنیای وزنه برداری خداحافظی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو