عبدالله موحد الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/20

19:52


عبدالله موحد اسطوره ورزش ایران برای حضور در مراسم سده المپیک شب گذشته وارد ایران شد.

عبدالله موحد الان کجاست؟ + بیوگرافی

عبدالله موحد در ایران : به خاطر بازگشت به وطن سر از پا نمی شناسم

به گزارش نم نمک ، عبدالله موحد ، اسطوره ورزش ایران و دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک در کشتی آزاد ، شب گذشته به همراه همسرش از آمریکا وارد ایران شد تا در مراسم سده المپیک و رونمایی از صدای تختی شرکت کند.

عبدالله موحد الان کجاست؟ + بیوگرافی

عبدالله موحد الان کجاست؟ + بیوگرافی

موحد که به دعوت محمود خسروی وفا ، رئیس کمیته ملی المپیک به ایران آمده ، شب گذشته در بخش CIP فرودگاه مورد استقبال محمود عبداللهی و حمیدرضا سلامی مسئولان کمیته المپیک و همچنین اکبر فیض ، مدیر روابط عمومی صندوق حمایت از قهرمانان قرار گرفت.

موحد پس از ورود به ایران در پاسخ به این سوال که چه احساسی دارید ، گفت : ایران وطن من بوده و هست. از این که بار دیگر وارد کشور شدم سر از پا نشناخته و بسیار خوشحالم.

دارنده 6 مدال طلای جهان والمپیک همچنین گفت : مردم کشورم به من لطف داشته و مورد محبت مردم بودم. من هم وطنم و مردم ایران را دوست دارم. اگرچه دوست داشتم در کشور خودم در خدمت جوانان کشور بوده و دانسته های خود را به آن ها منتقل می کردم اما به این خواسته نرسیدم که از این بابت ناراحتم.

قهرمان المپیک مکزیکوسیتی در ادامه صحبت هایش گفت : وقتی دوران قهرمانی من به پایان رسید باب داگلاس از من خواست مربی آمریکا شوم اما هرچه با خود فکر کردم ، در نهایت گفتم نه ، هرگز این کار را نخواهم کرد که به کشتی گیران آن ها آموزش کشتی بدهم تا کشتی گیران ما را ببرند.

موحد در پایان اظهار کرد : به مردم سرزمینم درود می فرستم و بهترین آرزوها را برایشان خواستارم.


بیوگرافی عبدالله موحد

عبدالله موحد اردبیلی متولد 29 اسفند 1318 در بابلسر کشتی گیر بازنشسته کشتی آزاد میان وزن اهل ایران است.

وی با 6 مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو