سهراب مرادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/2/23

23:53


وضعیت سهراب مرادی و اینکه در سن 34 سالگی به دنبال سهمیه المپیک پاریس است مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفته است.

سهراب مرادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

سهراب مرادی 34 ساله به المپیک پاریس می رسد؟

به گزارش نم نمک ، حضور سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 کره جنوبی مورد توجه قرار گرفت. سایت فدراسیون جهانی در مورد سهراب مرادی نوشت : "یکی از بزرگترین وزنه برداران ایران پس از پشت سر گذاشتن کابوس های مصدومیت ، در سن 34 سالگی تلاش خود را برای سهمیه المپیک پاریس آغاز کرد. مرای در گروه B دسته 102 کیلوگرم رکورد مجموع 362 کیلوگرم را ثبت کرد که خارج از 25 نفر برتر رنکینگ است.

سهراب مرادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

سهراب مرادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

مرادی برای رسیدن به المپیک پاریس باید بین 10 نفر اول رنکینگ 102 کیلوگرم باشد و در صورتی که بتواند به المپیک برسد ، یک ماه قبل از تولد 36 سالگی خود وزنه خواهد زد.

مسابقات قهرمانی آسیا اولین رقابت او بعد از دوسال مصدومیت جدی کمر و کتف بود. این مصدومیت ها باعث شد شانس او برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو با مشکل برخورد کند. مرادی قبل از این اتفاق ، شرایط بسیار خوبی داشت و با رکورد 416 کیلوگرم رکورددار مجموع دسته 96 کیلوگرم است و در وزن قدیمی 94 کیلوگرم هم در هر سه حرکت رکورددار بود.

مرادی معتقد است که گام به گام پیش می رود و می تواند پیشرفت کند. سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران نیز گفت : "به شما تضمین می دهم سهراب در المپیک پاریس خواهد بود."

به گزارش نم نمک ، سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسنا درباره تضمینی که برای حضور مرادی در المپیک پاریس را داده در حالی که این وزنه بردار تنها اولین گزینشی المپیک خود را پشت سر گذاشته است و ایران نفرات دیگری را در دسته 102 کیلوگرم دارد که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند ، گفت : "با من در مورد شرایط سهراب مرادی صحبت شد و من هم توضیح دادم با توجه به تمریناتی که دارد ، یکی از شانس های ما برای حضور در المپیک پاریس خواهد بود. در مورد هیچ کسی از الان نمی توان گفت چه کسی به المپیک می رود و توضیحات من درست نوشته نشده است."

سایت فدراسیون جهانی در ادامه نقل قولی از وحید ربیعی مربی تیم ملی وزنه برداری ایران منتشر کرد و مربی تیم ملی در مورد شرایط سهراب مرادی توضیح داد : مرادی 10 ماه پیش برای دومین بار تحت عمل جراحی شانه قرار گرفت و از زمان بهبودی در تمرینات حضور داشت. الان بهتر است و همه می خواهیم به او کمک کنیم.


بیوگرافی

سهراب مرادی متولد 31 شهریور 1367 در سده لنجان ، اصفهان وزنه بردار ایرانی می باشد. وی در المپیک تابستانی 2016 توانست در دسته 94 کیلوگرم نشان طلا به دست بیاورد. همچنین دو قهرمانی جهان در سال های 2017 و 2018 و دو طلا و یک برنز در رقابت های قهرمانی آسیا و طلای بازی های آسیایی از دیگر دستاوردهای او در مسابقات بین المللی می باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو