۱۰ نکته در مورد GTA 6 که با اولین تریلر متوجه آن‌ها شدیم

۱۰ نکته در مورد GTA 6 که با اولین تریلر متوجه آن‌ها شدیم


منبع: گیمفا

2

1402/9/17

19:46


Rockstar Games رسما از بازی GTA 6 رونمایی کرد. در ادامه می‌خواهیم تمام اطلاعات جدیدی که در مورد این بازی در دسترس قرار گرفته را بررسی کنیم.

۱۰ نکته در مورد GTA 6 که با اولین تریلر متوجه آن‌ها شدیم

Rockstar Games رسما از بازی GTA 6 رونمایی کرد. در ادامه می‌خواهیم تمام اطلاعات جدیدی که در مورد این بازی در دسترس قرار گرفته را بررسی کنیم.

یک دهه از انتظار و گمانه‌زنی به پایان رسیده و Rockstar بالاخره به صورت رسمی Grand Theft Auto 6 را معرفی کرده است. البته هنوز برای دستیابی به خود بازی باید مدتی قابل توجه صبر کنیم. اما حالا که تریلر اول بازی منتشر شده، در نهایت می‌دانیم که “GTA 6” قرار است چه حال و هوایی داشته باشد. با وجود اینکه این تریلر، به رسم تریلرهای اول بازی‌های Rockstar، بسیار کوتاه بود، اما هنوز هم اطلاعات جالب توجه زیادی در آن وجود داشتند. بررسی این جزئیات و نکات کاری است که در ادامه این مطلب انجام خواهیم داد.

پروتاگونیست‌های GTA 6

تریلر GTA 6 مسئله‌ای که مدت‌ها به صورت شایعه در دسترس بود را تایید کرد. این یعنی بار دیگر قرار است شاهد چند پروتاگونیست قابل بازی باشیم. برخلاف سه شخصیت GTA 5، در GTA 6 به دو شخصیت محدود خواهیم بود. شاهد دو شخصیت قابل بازی هستیم که اولین آن‌ها Lucia، اولین کاراکتر زن قابل بازی در این سری، و دومی یک کاراکتر مذکر است که نام رسمی ندارد (در کلیپ‌های فاش شده جیسون نام داشت)؛ دو جنایتکار که با الهام از بانی و کلاید نوشته شده‌اند. به نظر می‌رسد که Lucia تازه از زندان آزاد شده، اما همان‌طور که از یک پروتاگونیست GTA انتظار می‌رود، او و Jason قرار است خیلی زود به جرم و جنایت بازگردند. نکته جالب توجه دیگر این است که ظاهرا اولین تریلر روی لوسیا تمرکز دارد.

لیونیدا و وایس سیتی

GTA 6

مورد دیگری که مدت‌ها در سطح فضای مجازی در قالب شایعه پخش شده است، بازگشت Grand Theft Auto به وایس سیتی است. وایس سیتی برداشتی پارودی‌گونه از شهر میامی در ایالت فلوریدا و جهان GTA است. Rockstar در جلسه مطبوعاتی خود گفته که بازی در ایالت Leonida جریان خواهد داشت. این یعنی وایس سیتی تنها بخشی از نقشه عظیم بازی است. بازیکنان ظاهرا به محیط‌های متنوعی خواهند رفت، اما اینکه آیا این نقشه مثل نقشه GTA 5 ترکیبی از چند شهر بزرگ و کوچک خواهد بود مشخص نیست.

نواحی پیرامون شهر

Grand Theft Auto 6

همان‌طور که اشاره شد با وجود اینکه وایس سیتی شهر اصلی GTA 6 است، اما بازیکنان تنها به این منطقه محدود نیستند. Rockstar تایید کرده که نواحی دیگری در ایالت Leonida هم در دسترس هستند. این یعنی ساختار نقشه این بازی احتمالا قرار است شبیه به GTA 5 باشد. در تریلر Grand Theft Auto 6 علاوه بر محیط‌های شهری زیاد، شاهد طیف وسیعی از نواحی ساحلی، مرداب و حتی زمین‌های زراعی بزرگ بودیم.

تراکم

مورد دیگری که Rockstar مستقیما به آن اشاره نکرده، اما در تریلر به وضوح دیده می‌شود، تراکم بسیار بالای محیط‌ها در GTA 6 است. Rockstar همیشه در زمینه ساخت جهان‌هایی باورپذیر و واقع‌گرایانه یک سر و گردن از استودیوهای دیگر بالاتر بوده است. این تریلر هم گواه خوبی بر این ادعا است. از تراکم زیاد جمعیت‌ها و وسایل نقلیه تا تنوع بسیار زیادی که در محیط‌ها دیده می‌شود، همین حالا هم نکات تحسین‌برانگیز زیادی در Grand Theft Auto 6 دیده می‌شوند.

اندازه و باورپذیری

بازی GTA 6

Rockstar هرگز استودیویی نبوده که جاه‌طلبی‌های خود را به هنگام ساخت بازی‌های بزرگ محدود کند. برخلاف برخی شایعات، ظاهرا Grand Theft Auto 6 هم قرار نیست در این زمینه سنت‌شکنی کند. Rockstar در نشست مطبوعاتی خود گفته که GTA 6 قرار است بزرگ‌ترین و باورپذیرترین تکامل در سری Grand Theft Auto باشد. موسس Rockstar Games یعنی سم هاوزر (Sam Houser) هم وعده‌های یکسانی را داده است.

حیات وحش

تریلر GTA 6

نکته جالب توجه دیگر در تریلر GTA 6 این است که ظاهرا این بازی قرار است نسبت به نسخه‌های قبلی Grand Theft Auto، تمرکز بیشتری روی حیات وحش داشته باشد. ظاهرا در این زمینه Rockstar قصد دارد از تجربه خود در ساخت Red Dead Redemption 2 استفاده کند. علاوه بر نماهایی از حیات وحش در مناطق مردابی، در تریلر GTA 6 شاهد دو مورد حضور کروکودیل در مناطق شهری هم هستیم. هر چه باشد نمی‌توان میامی را بدون حضور کروکودیل در نواحی شهری تصور کرد.

شبکه‌های اجتماعی

اگر یک چیز را از تریلر GTA 6 یاد گرفته باشیم، تمرکز ویژه‌ آن روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. در تریلر معرفی Grand Theft Auto نماهای زیادی وجود داشتند که چیزی شبیه به شبکه‌های اجتماعی TikTok و Instagram را به ما نشان می‌دادند. البته این سری همیشه از فرهنگ عامه آنلاین الهام گرفته است. به همین سبب دوست داریم بدانیم که شبکه‌های اجتماعی دقیقا تا چه حد بخشی از تجربه GTA 6 خواهند بود. آیا شبکه‌های اجتماعی در داستان اصلی این بازی هم جایی دارند یا بخش مهمی از گیم‌پلی آن هستند؟

سرقت‌ها

سرقت‌ها بخش مهمی از Grand Theft Auto 5 بودند. در حال حاضر نمی‌دانیم که سرقت‌ها در GTA 6 چه حالتی خواهند داشت، اما می‌دانیم که قرار است شاهد حضور آن‌ها باشیم. در آخرین سکانس‌ تریلر، Lucia و Jason با باندانا وارد یک فروشگاه شده و سعی می‌کنند تا به صورت مسلحانه به آن دستبرد بزنند. نمای دیگری هم آن‌ها را در یک خودرو و در یک سکانس تعقیب و گریز با پلیس نشان می‌دهد.

تاریخ / بازه عرضه

با این اوصاف، GTA 6 دقیقا در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟ متاسفانه، باید زمان قابل توجه‌ای را منتظر عرضه این بازی بمانیم. با وجود اینکه بسیاری از ما امیدوار بودیم که بازی در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، Rockstar Games تایید کرده که Grand Theft Auto 6 در زمان نامعلومی از سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

پلتفرم‌های Grand Theft Auto 6

حالا باید پرسید که بازی دقیقا روی پلتفرم‌هایی در دسترس خواهد بود؟ Rockstar اعلام کرده که بازی Grand Theft Auto 6 در سال ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. این یعنی به هنگام عرضه خبری از نسخه PC نیست. مسئله‌ای که به یک سنت برای بازی‌های Rockstar تبدیل شده است. همان‌طور که بسیاری انتظار داشتند، خبری از عرضه بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی هم نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو