رایان اونیل بازیگر فیلم داستان عشق درگذشت + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/9/18

16:42


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، رایان اونیل و فوت رایان اونیل و بیماری رایان اونیل و بیوگرافی رایان اونیل و اخبار رایان اونیل و حواشی رایان اونیل و آخرین وضعیت رایان اونیل و رایان اونیل کیست و رایان اونیل کجاست و چه خبر از رایان اونیل و رایان اونیل در بیمارستان و علت مرگ رایان اونیل و درگذشت رایان اونیل در نم نمک.

رایان اونیل بازیگر فیلم داستان عشق درگذشت + بیوگرافی

بازیگر «داستان عشق» درگذشت

«رایان اونیل» بازیگر آمریکایی که ببشتر برای نقش آفرینی نامزد اسکار در فیلم «داستان عشق» شناخته می شد ، در 82 سالگی درگذشت.

رایان اونیل بازیگر فیلم داستان عشق درگذشت + بیوگرافی

رایان اونیل بازیگر فیلم داستان عشق درگذشت + بیوگرافی

به گزارش نم نمک ، «اونیل» متولد 20 آوریل 1941 در لس آنجلس از پدری نویسنده و فیلمنامه نویس به نام «چارلز اونیل» و مادری بازیگر به نام «پاتریشیا کالاگان» بود. او که در ابتدا یک بوکسور بود همراه با خانواده اش در کشورهای مختلفی چون بریتانیا ، آلمان و مکزیک زندگی می کرد.

پس از کار به عنوان بدلکار ، «اونیل» در نقش رادنی هرینگتون در سریال «پیتون پلیس» دهه 1960 شبکه ای بی سی بازی کرد و این آغاز حرفه او به عنوان بازیگر بود.

پس از آن او در نقش یک دانشجوی حقوق دانشگاه هاروارد در فیلم «داستان عشق» در سال 1970 بازی کرد که یک نامزدی جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد.

او همچنین در نقش های مهم دیگری در فیلم کمدی درام «چه خبر دکتر؟» ساخته «پیتر بوگدانوویچ» در سال 1972 در کنار «باربارا استرایسند» و فیلم «ماه کاغذی» در سال 1973 و درام تاریخی «استنلی کوبریک» در سال 1975 با عنوان «بری لیندون» ظاهر شد.

«اونیل» در فیلم «ماه کاغذی» در کنار دخترش «تیتوم اونیل» بازی کرد و گفته شده است که جایزه اسکار دخترش در سن 10 سالگی باعث حسادت او شده بود.


زندگی شخصی
  • همسر : لی تیلور یانگ (1967-1974) ، جوانا مور (1963-1967)
  • فرزندان : تاتوم اونیل ، ردموند اونیل ، گریفین اونیل ، پاتریک اونیل
  • نوه ها : امیلی مک انرو ، شان مک انرو ، کوین مک انرو ، سوفیا دی مورنی اونیل ، ورونیکا دی مورنی اونیل
  • والدین : پاتریشیا اوکالاگان ، چارلز اونیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو