چه خبر از جشنواره کن 2024

منبع: نم نمک

1

1402/12/16

12:45


در حالی که سال گذشته فیلم های هالیوودی حضور چشمگیری در جشنواره کن داشتند ، پیش بینی می شود دوره آتی این رویداد سینمایی بیشتر بر آثار سینماگران مولف اروپایی تمرکز داشته باشد.

چه خبر از جشنواره کن 2024

نخستین گمانه زنی درباره فیلم های کن 2024

به گزارش نم نمک ، در جشنواره فیلم کن سال گذشته «لئوناردو دی کاپریو» ، «هریسون فورد» و «اسکارلت جوهانسون» برای نمایش جدیدترین فیلم های خود روی فرش قرمز رفتند ، اما هالیوود ممکن است در یکی از برجسته ترین جشنواره های فیلم جهان در سال 2024 حضور بسیار کم رنگ تری داشته باشد که دلیل آن نیز اعتصاب های بازیگران و نویسندگان آمریکا در سال 2023 است که باعث تأخیر در تولید یسیار از پروژه ها شد ، اما همچنان ستارگانی در کن حضور خواهند داشت و «گرتا گرویگ» کارگردان «باربی» ریاست هیئت داوران را بر عهده خواهد داشت.

چه خبر از جشنواره کن 2024

چه خبر از جشنواره کن 2024

بر اساس اطلاعات دست اندرکاران صنعت سینما ، نسخه آتی جشنواره کن تأکید بیشتری بر سینماگران مولف اروپایی خواهد داشت ، بویژه پس از موفقیت دو فیلم «آناتومی یک سقوط» از «ژوستین تریه» و «منطقه مورد علاقه» ساخته «جاناتان گلیزر» که هر کدام نامزد پنج جایزه اسکار شده اند.

 در حالی که آخرین مهلت ثبت نام فیلم های بلند برای انتخاب رسمی جشنواره کن در روز جمعه (18 مارس ، 18 فروردین) به پایان می رسد ، تعدادی از فیلم ها هنوز برای کمیته انتخاب کن نمایش داده نشده اند و طبق اعلام رسمی کنفرانس مطبوعاتی کاعلام فیلم های جشنواره کن 2024 روز 11 آوریل (23 فردروین) در پاریس برگزار می شود.

«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن در ژانویه به لس آنجلس سفر کرده بود و بزودی نیز برای مراسم اسکار به آمریکا می رود به این امید که در هالیوود چند عنوان برجسته دیگر برای نمایش در کن به دست آورد.

در حالی که تعداد بسیار کمی از فیلم ها به طور رسمی توسط جشنواره دعوت شده اند ، ورایتی تایید کرده است که برخی از پرمخاطب ترین فیلم های اروپایی و فیلم های مستقل برای جشنواره کن 2024 ارسال شده اند ، از جمله ملودرام موزیکال ساخته «ژاک اودیارد» با عنوان «امیلیا پرز» با بازی «زوئی سالدانا» و «سلنا گومز». فیلم «لیمونوف ، تصنیف ادی» ساخته «کریل سربرنیکوف» با بازی «بن ویشاو» ، فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی با بازی «سباستین استن» و «جرمی استرانگ»؛ فیلم بدون عنوان ساخته «پائولو سورنتینو» با نقش آفرینی «گری اولدمن»؛ «کفن ها» ساخته «دیوید کراننبرگ» با بازی «وینسنت کسل» و «دایان کروگر» ، «امانوئل» ساخته «آدری دیوان» با بازی «نومی مرلانت» و «نومی واتس» ، «قلب های تپنده» ساخته «ژیل للوش» با بازی «اَدل اگزارکوپولوس» و «فرانسوا سیویل» و «همه تودا را دوست دارند» ساخته «نبیل آیوش». به استثنای «آدری دیوان» که فیلم قبلی اش «اتفاق» در ونیز به نمایش درآمد و برنده شیر طلایی شد و «سورنتینو» که با فیلم «دست خدا» در ونیز نمایش یافت ، سایر کارگردان ها همگی آخرین فیلم هایشان را در کن رونمایی کردند.

کن همچنین به فیلم «انواع مهربانی» ساخته «یورگوس لانتیموس» چشم دوخته است که دنباله ای اسرارآمیز بر فیلم موفق «بیچارگان» محسوب می شود. فیلم «پرنده» از «آندریا آرنولد» با بازی «بری کیوگان» و «فرانتس روگوفسکی» و فیلم حماسی «مگالوپولیس» ساخته جدید «فرانسیس فورد کاپولا» با حضور «آدام درایور» و «فارست ویتاکر» از دیگر فیلم هایی هستند که نمایش آنها در کن 2024 اتفاق خوبی برای این جشنواره فرانسوی خواهد بود.

نمایش «مگالوپولیس» در کن بازگشت بزرگی برای «کاپولا» نیز خواهد بود ، فیلمسازی که شاهکار سال 1979 خود با عنوان «اینک اخرالزمان» را 45 سال پیش در کن به نمایش گذاشت.

 دیگر فیلمی که با احتمال کمتری شانس حضور در کن 2024 را دارد «دگرباش» ساخته «لوکا گوادانینو» است که مقامات کن همچنان می خواهند آن را ببینند. برخی از فیلم های پیش بینی شده که در کن اکران نخواهند شد نیز عبارتند از «بلیتز» از «استیو مک کوئین» که به موقع کامل نمی شود و «بازگشت به سیاهی» ساخته «سام تیلور جانسون» و فیلم زندگی نامه «امی واینهاوس».

تاکنون تنها فیلم استودیویی بزرگ آمریکایی که برای جشنواره کن آماده شده است ، «فیوریوسا» ساخته «جورج میلر» است که برادران وارنر آن را در تاریخ 22 می در سطح بین المللی منتشر خواهد کرد.

برخلاف سال گذشته که کن و ونیز برای نخستین نمایش جهانی فیلم «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» رقابت شدیدی داشتند و در نهایت کن پیروز شد ، امسال دوئل مشابهی بر سر یک فیلم وجود ندارد. بازگشت آثار نتفلیکس به کن حداقل تا زمانی که کن اجازه دهد فیلم های سامانه های نمایش آنلاین در بخش رقابت به نمایش درآیند ، منتفی خواهد بود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می 2024 (25 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد) برگزار می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو