ماسک زعفران، اکسیر ضد پیری و هزار فایده دیگر!

ماسک زعفران، اکسیر ضد پیری و هزار فایده دیگر!


منبع: خبرنما

1

1402/9/19

11:01


زعفران به کاهش لکه و خال‌های قهوه‌ای روی پوست کمک می‌کند. افزودن زعفران به روتین مراقبت از پوست و ماسک‌های خانگی باعث می‌شود پوستی صاف و درخشان داشته باشید. سعی کنید این ماده مغذی را به ترکیباتی چون ماست و عسل اضافه کنید و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. در این مطلب می‌توانید دستور تهیه چند ماسک زعفران را بیاموزید…

ماسک زعفران، اکسیر ضد پیری و هزار فایده دیگر!

زعفران به کاهش لکه و خال‌های قهوه‌ای روی پوست کمک می‌کند. افزودن زعفران به روتین مراقبت از پوست و ماسک‌های خانگی باعث می‌شود پوستی صاف و درخشان داشته باشید. سعی کنید این ماده مغذی را به ترکیباتی چون ماست و عسل اضافه کنید و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. در این مطلب می‌توانید دستور تهیه چند ماسک زعفران را بیاموزید.

فواید زعفران بر سلامت پوست

فواید زعفران بر سلامت پوست

در این مطلب به معرفی چند فایده زعفران بر سلامت پوست پرداخته ایم:

کمک به مبارزه با رنگدانه‌ها

زعفران حاوی ترکیباتی مانند کروسین و کروستین است که به کاهش رنگدانه‌های پوست کمک می کند. اگر با رنگدانه‌ها مشکل دارید، از ماسک زعفران استفاده کنید تا از شر تیرگی پوست خلاص شوید.

به درخشندگی پوست کمک می‌کند

لکه‌ها و جای جوش‌ها باعث تیره‌تر و کدرتر شدن پوست می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید این لکه‌ها را از بین ببرید، حتما زعفران را به روتین مراقبت پوست خود اضافه کنید. زیرا زعفران دارای آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش تولید ملانین کمک می کنند و به عنوان یک درمان طبیعی برای روشن شدن و درخشندگی پوست شناخته می‌شوند.

داروی آکنه و جوش است

زعفران علاوه بر خاصیت ضد پیری، در کاهش آکنه نیز مفید و موثر است. این ماده مغذی قرمزی و التهاب پوست شما را کاهش می‌دهد و به عنوان یک درمان خانگی برای جوش و آکنه استفاده می‌شود.

به جوانسازی پوست کمک می کند

زعفران پوست کدر را احیا کرده و به لطافت آن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از سیاهی دور چشم‌ها خلاص شوید و پف زیر چشم‌هایتان از بین برود، حتما از ماسک زعفران استفاده کنید. زعفران به تمیز و شفاف نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند.

زعفران یک تونر طبیعی برای پوست است

زعفران یک تونر طبیعی برای پوست است

زعفران به عنوان یک تونر طبیعی به سفت شدن منافذ کمک کرده و از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

رفع حلقه‌های تیره زیر چشم

زعفران هدیه طبیعی خداوند و اکسیر زیبایی است. این ماده به گردش خون در اطراف پوست کمک کرده و به مرور با خاصیت ضد التهابیش سیاهی دور چشم را از بین می‌برد. اگر چند رشته زعفران را با 1 قاشق غذاخوری شیر بادام یا شیر نارگیل ترکیب کنید و روی پوست اطرف چشم بمالید خیلی زود از شر سیاهی و تیرگی زیر چشم‌هایتان خلاص خواهید شد.

روشن کننده پوست

ترکیب زعفران با شیر و عسل می تواند به شما در داشتن رنگ پوست روشن کمک کند. اگر از ماسک چوب صندل و زعفران یا زعفران و عسل استفاده کنید، نه تنها رنگ پوست روشنی خواهید داشت بلکه به جوانسازی پوست تان نیز کمک خواهید کرد. سعی کنید هفته‌ای یک بار از ترکیب عسل و زعفران به عنوان ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

زعفران خواص ضد عفونی دارد

زعفران دارای خواص ضد عفونی نیز است. این ماده همچنین حاوی فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به تقویت سلامت پوست کمک می‌کند. برای داشتن پوستی بدون آلودگی و عفونت، حتما از ترکیب ماسک زعفران استفاده کنید.

انواع ماسک زعفران برای پوست

از این سه ترکیب برای تقویت سلامت پوست استفاده کنید:

ماسک صورت زعفران و چوب صندل

ماسک صورت زعفران و چوب صندل

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

2-3 رشته زعفران

2 قاشق چایخوری شیر (ترجیحا شیر خام)

دستورالعمل:

  • همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • سپس خمیر به دست آمده را روی صورت شسته بمالید و با حرکات دایره ای پوست را ماساژ دهید.
  • حالا 20 دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.
  • سعی کنید از این ماسک خانگی زعفران حداقل هفته‌ای یک بار استفاده کنید. اما اگر 3 بار در هفته نیز از این ماسک استفاده کنید، تاثیر خوبی بر شفافیت و درخشندگی پوست شما خواهد داشت.

یادداشت مهم: اگر به شیر و لبنیات حساسیت دارید از گلاب استفاده کنید.

ماسک صورت زعفران برای درمان آکنه

ماسک زعفران و چوب صندل

مواد لازم:

3-4 رشته زعفران

4/1 فنجان شیر

دستورالعمل:

  • رشته های زعفران را در شیر خیس کنید و 2 ساعت صبر کنید تا زعفران دم بکشد.
  • سپس مخلوط شیر و زعفران را روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
  • در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.
  • حداقل هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. همچنین می‌توانید 2 تا 4 بار در هفته این ماسک را روی صورتتان بمالید.

این ماسک آکنه را از بین می‌برد و به روشن شدن پوست کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید شیر به عنوان یک قابض عمل می کند و یک لایه بردار طبیعی به حساب می‌آید. اگر به طور منظم از این ماسک استفاده کنید، خیلی زود از شر لکه های ناشی از آکنه و جوش خلاص خواهید شد.

یادداشت مهم: اگر به لبنیات آلرژی دارید، این ماسک را استفاده نکنید، زیرا باعث تشدید آکنه و جوش روی پوستتان می‌شود.

ماسک روشن کننده پوست صورت زعفران

ماسک روشن کننده پوست صورت زعفران

مواد لازم:

2-3 رشته زعفران

4/1 پیمانه شکر

1 قاشق چایخوری شیر

1 قاشق چایخوری آب

2-3 قطره روغن زیتون یا نارگیل

یک تکه پنبه

دستورالعمل:

  • زعفران را از یک شب قبل با دو قاشق چایخوری آب خیس کنید.
  • سپس به آن شکر، شیر و روغن اضافه کنید و با استفاده از یک پد از مخلوط مایع روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از خشک شدن ماسک، پوست را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • اگر هفته ای 3 تا 4 بار از این ماسک استفاده کنید، پوست درخشانی خواهید داشت.

این ماسک زعفران به سرعت پوست کدر را درخشان می‌کند. زعفران یک روشن کننده پوست است که نه تنها تیرگی پوست و زیر چشم‌هایتان را از بین می‌برد، بلکه خطوط ریز روی پوست را نیز محو خواهد کرد. در این ماسک شکر به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و روغن به هیدراته نگهداشتن پوست کمک می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو