آمادگی ستاره تراکتور برای تغییر پاسپورت و حضور در تیم ملی!

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/20

10:10


ساعدنیوز: بهترین بازیکن فصل تراکتور میخواهد سال های بیشتری را در ایران بگذراند.

آمادگی ستاره تراکتور برای تغییر پاسپورت و حضور در تیم ملی!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ورزش سه، گوستاوو واگنین ستاره این فصل تراکتور و شاید یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر در لیگ برتر ایران باشد که با عملکرد درخشان خود، تراکتور را به سمت صدر جدول هدایت کرده است. او که دومین فصل حضورش در تبریز و تراکتور را سپری می‌کند، محبوبیت ویژه‌ای هم نزد هواداران تراکتور کسب کرده، می‌گوید در شهر با او مثل ستاره‌ها برخورد می‌شود.

واگنین در مصاحبه‌ مفصلی که با خبرنگار ما داشته، در مورد تمام مسائل پیرامونی تیم تراکتور و فوتبال ایران صحبت کرده و پاسخ‌های جالبی را به سوالات داده است؛ از خشم و دیسیپلین پاکو خمس تا شانس قهرمانی تراکتور و البته تفریحات خاص در تبریز.

گوستاوو که با لهجه جالبی هم انگلیسی را صحبت می‌کند، در مورد ادامه کار خود در ایران هم صجبت کرده و همچنین از هم‌بازی بودن با نیمار و پائولینیو در برزیل حرف‌های جالبی را زده است.

بازیکن خارجی تراکتور

این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

در ابتدا می‌خواستم درباره بازی با گل‌گهر بپرسم.

این یک بازی ویژه برای ما بود چون در جدول به گل‌گهر نزدیک بودیم و باید این بازی را می‌بردیم. البته بازی خارج از خانه بود و کار سختی داشتیم اما فکر می‌کنم خیلی خوب بودیم و توانستیم تمام لحظات بازی را کنترل کنیم. در آخر باید بگویم که خیلی خوشحالم که گل زدم چون این گل کمک کرد که ما بتوانیم برنده شویم و در جدول بالا برویم. خوشحالی من برای گل به‌خاطر این است که با گلم به تراکتور کمک کردم و هواداران خوشحال شدند.

با این برد جایگاهتان در جدول هم بهتر شد. اگر صادقانه بخواهی بگویی، رویای قهرمانی را داری؟

بله قطعا. من فکر می‌کنم همه بازیکنان در تیم‌های بزرگ به این خاطر تمرین و بازی می‌کنند که قهرمان شوند. ما می‌دانیم که با برد مقابل گل‌گهر صعود خوبی به رتبه دوم داشتیم اما نیاز داریم که بازی به بازی تمرکز کنیم و من فکر می‌کنم در مسیر درستی هستیم و کارمان را خوب انجام می‌دهیم. صادقانه بگویم، قهرمانی با تراکتور رویای بزرگ من است.

تو گل مهمی هم زدی، در این صحنه واقعا جایگیری‌ات خیلی خوب بود.

فکر می‌کنم خیلی خوب توانستم در موقعیت قرار گرفتم چون حس می‌کردم ممکن است توپ را به دهانه دروازه بفرستند اما به هر حال بعد از اینکه اخباری توپ را گرفت، موفق شدم ریباند کنم و گل را بزنم.

این سومین گلت در این فصل بود، خودت فکر می‌کردی انقدر خوب گل بزنی؟

من قبل از اینکه به تراکتور بیایم بیشتر هم گل می‌زدم و 13 گل در رومانی داشتم. فکر می‌کنم در ادامه فصل هم بتوانم بیشتر و بهتر گل بزنم. این برای من جای تعجبی ندارد.

چند باری که تو را در تمرین دیدیم، این‌طور حس کردیم که انگار سرمای تبریز برایت آزاردهنده است.

من همیشه سعی می‌کنم خودم را از سرما در امان نگه دارم. همیشه دستکش و کلاه و لباس آستین بلند دارم تا سرما نخورم. البته من قبلا در چین و رومانی بودم که خیلی سردتر هستند و الان هم خودم را کاملا با سرمای تبریز وفق دادم، البته واقعا گاها هوا خیلی سرد است.

تو این فصل شاید بهترین بازیکن تراکتور بودی، آیا این بهترین فرم تو در دوران بازی‌ات است؟

من فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتم اما نمی‌توانم بگویم بهترین بازیکن هستم چون همه ما در قالب تیمی تلاش می‌کنیم وظایفمان را انجام بدهیم. با این حال از عملکردم بسیار خوشحالم، ما همیشه خیلی سخت تلاش می‌کنیم و البته امکانات خوبی هم داریم که جا دارد از این بابت از باشگاه تشکر کنیم. من فکر می‌کنم باید تا آخر فصل سخت تمرین کنم و خوب باشم تا بتوانم پاسخ سوال دومتان را بدهم.

تو در پست وینگر راست بازی کردی که فکر می‌کنم اولین‌بار در این فصل بود.

من ابتدای فصل گذشته وینگر راست بازی کردم اما زمانی که پاکو خمس به ایران آمد، من را به پست هافبک برد که بازی در این منطقه هم مشکلی نداشت و می‌توانستم به تیم کمک کنم. من در هر دو پست راحت هستم اما زمانی که وینگر باشم می‌توانم بیشتر گل بزنم و موثر باشم. به هر حال انتخاب با سرمربی است.

فکر می‌کنم تو با مارینوس اوزونیدوس قبلا کار کردی و در سیرجان هم با او رودررو شدی.

بله، ما در رومانی باهم بودیم و توانستیم سوپرجام رومانی را هم ببریم. وقتی او را در استادیوم دیدم خیلی خوشحال شدم چون خاطرات خوبی باهم داریم.

در مورد آقای خمس چه نظری داری؟

او حدود یک سال پیش به ایران آمد و من از سبک او خیلی خوشم می‌آید. او به ما می‌گوید همیشه توپ را حفظ کن و موقعیت بسازید که این برای فوتبالیست تکنیکی مثل من خیلی جالب است. خمس روحیه تیم را کاملا تغییر داده و ما را همدل و هماهنگ کرده و فضای تیم را به شکلی خوبی درآورده است. من فکر می‌کنم ما با او در مسیر خوبی قرار داریم.

ما فکر می‌کنیم او خیلی عصبانی و جدی است.

من فکر می‌کنم همه مربیان باید کمی جدی باشند. دیسیپلین در فوتبال بسیار مهم است. ما برای اینکه بتوانیم یک تیم خوب بسازیم، نیاز داریم یک سرمربی جدی بالای سرمان باشد. برای من ایرادی ندارد که یک سرمربی عصبانی شود یا چیزی بگوید چون می‌دانم او موفقیت و مصلحت تیم را می‌خواهد.

تو قبلا در یک مصاحبه گفتی که در ایران مثل ستاره‌ها با تو برخورد می‌شود.

بله زمانی که من به تراکتور رسیدم و در ترکیب این تیم بازی کردم، فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتم و به همین خاطر حمایت گرمی را از هواداران تراکتور و همچنین اعضای تیم گرفتم. دریافت چنین محبتی برای من فوق‌العاده بود، زمانی که من برای خرید یا رستوران بیرون می‌روم، برخورد فوق‌العاده‌ای با من می‌شود. چه چیزی می‌توانم بگویم؟ فوق‌العاده است.

آیا خاطره جالبی هم از این موارد داری؟

نمی‌دانم، چیزی به یادم نمی‌آید. البته یک‌بار که خانواده‌ام اینجا بودند و خواستیم به بازار برویم، برخورد خیلی جالبی به ما شد. ما برای دیدن فرش‌ها رفتیم و مغازه‌دارها خیلی استقبال خوبی از ما کردند و می‌خواستند سنت و فرهنگ فرش ایران را به ما نشان بدهند. برایم خیلی جالب است که مردم ایران همیشه دوست دارند هرچیز خوب خودشان را به ما هم نشان بدهند و خانواده‌ام هم از این موضوع در بازار لذت بردند.

چقدر جالب.

بله، آنها حتی به ما هدیه‌های کوچک هم دادند و این موضوع تاثیر واقعا خوبی در من گذاشت.

شنیده‌ام به رستوران‌گردی هم خیلی علاقه زیادی. غذای مورد‌علاقه‌ات چیست؟

غذای ایرانی را کلا خیلی دوست دارم اما فسنجان با مرغ را بیشتر می‌پسندم و واقعا خوشمزه است.

کلا در تبریز تفریحاتت را چطور می‌گذرانی؟

من همانطور که گفتید به رستوران می‌روم با ریکاردو و خیمنز. همچنین چند باری به بولینگ رفتیم و همچنین خیلی وقت‌ها در خانه می‌مانم و گیتار می‌زنم یا بوکس کار می‌کنم و البته به بازی‌های کامپیوتری هم علاقه زیادی دارم.

نزدیک‌ترین دوست ایرانی تو بین بازیکنان چه کسی است؟

من با همه بازیکنان تیم رابطه صمیمانه و خوبی دارم و سخت است برایم یکی را انتخاب کنم. شاید بتوانم محمدرضا اخباری را بگویم، باوجود جدایی او همچنان ما در ارتباط هستیم.

بولت هواداررابطه‌ات با شجاع چطور است؟

او عالی است، همیشه با من شوخی می‌کند و همیشه هوای ما را دارد. او یک کاپیتان واقعی است، می‌دانید همیشه از همه بازیکنان حمایت و پشتیبانی می‌کند. شجاع آدم خیلی خیلی خوبی است و می‌توانم بگویم او جزء نزدیکترین و بهترین دوستان من است.

به نظرت مهم‌ترین مشکل فوتبال ایران چیست؟

فکر می‌کنم وی ای آر مهم‌ترین و بزرگترین مشکل است. چون بازی را کاملا تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، من یک گل زدم که آفساید نبود اما داور آفساید گرفت و البته برعکسش هم بود. داوران ممکن است اشتباه کنند اما اگر تکنولوژی داوری باشد این اشتباهات را کاهش می‌دهد. من هم بدشانس بودم چون دو گل من به شکل بدی مردود شد.

تو از رومانی به ایران آمدی، اگر بخواهی دو کشور را مقایسه کنی، چه چیزی می‌گویی؟

من فکر می‌کنم ایران فوتبال خیلی خیلی با کیفیتی دارد. بازیکنان ایرانی خیلی فیزیکی هستند و البته تکنیک خوبی هم دارند. شما همیشه می‌بینید که ایران به جام جهانی می‌رود و آنجا هم عملکرد بدی ندارد. رومانی در سال‌های اخیر هرگز به جام جهانی نرفته اما نکته مهم این است که بازیکنان زیادی از لیگ رومانی به لیگ‌های بزرگ مثل اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و... رفتند که فکر می‌کنم نشان می‌دهد لیگ این کشور بیشتر دیده می‌شود.

تو در فوتبال ایتالیا حضور داشتی، چرا نتوانستی مسیر پیشرفت را ادامه بدهی؟

من وقتی در ایتالیا بودم، پیشنهاد خوبی از رومانی گرفتم و فکر کردم بهتر است به آنجا بروم. کایووا پروژه خیلی جالبی به من داد که من را قانع کرد به آنجا بروم. من آنجا سوپرکاپ و جام حذفی را بُردم و عملکرد خوبی داشتم. رومانی ویترین خیلی خوبی بود و من هم عملکرد خوبی داشتم و از آنجا توانستم به چین بروم. اگر بخواهم دو نکته را برای خروج از ایتالیا بگویم، ویترین خوب و پروژه بزرگ، چیزی بود که من را قانع کرد به رومانی بروم.

در مورد چین هم صحبت کن، مخصوصا حس زندگی در این کشور.

البته الان چین و به‌خصوص فوتبالش نسبت به زمانی که من آنجا بودم خیلی تغییر کرده است. زمانی که من آنجا بودم ستاره‌های بزرگی آنجا بودند و من از حضور در این کشور لذت بردم. آنجا همه چیز به تو می‌دادند که فقط فوتبال بازی کنی و عملکرد خوبی داشته باشی. مردم خیلی خوبی هم داشتند اما در مسئله غذا یک مقدار مشکل وجود داشت.

می‌دانی که پرسپولیس و استقلال مهم‌ترین رقبای تراکتور هستند، در مورد آنها چه نظری داری؟

می‌دانم آنها تیم‌های بهترین خوبی هستند. من در مقابل هر دو بازی کردم و فهمیدم که رویارویی با آنها چه بازی مهم و بزرگی است. ما و هوادارانمان همیشه دوست داریم آنها را ببریم و واقعا بازی ما مقابل آنها تماشایی است.

قراردادت آخر فصل به پایان می‌رسد، در تراکتور خواهی ماند؟

قرارداد من در ماه ژوئن به پایان می‌رسد، من واقعا در ایران خیلی خوشحالم اما می‌دانید که هنوز پیشنهاد تمدید قرارداد نگرفتم. مهم این است که الان اینجا هستم و تمرکزم روی این فصل است و دوست ندارم در مورد آخر فصل صحبت کنیم.

تو هرگز در تیم ملی ایتالیا و برزیل بازی نکردی، اگر پیشنهادش باشد دوست داری در ایران بازی کنی؟

نمی‌توانم آیا ممکن است یا خیر. اما من در تیم ملی دانشجویی ایتالیا بازی کردم و آنجا شماره 10 را برتن داشتم و خیلی حس و تجربه جالبی بود. طبیعتا خیلی دوست دارم که در تیم ملی ایران بازی کنم چون تیم ملی همیشه برای من جذاب و مهم است و من همیشه رویایش را داشتم.

بین بازیکنان ایرانی خارج از تراکتور، بازی چه کسی را بیشتر دوست داری؟

طارمی! او در یک سطح متفاوت با سایر بازیکنان ایرانی است و همیشه خیلی خوب گل می‌زند و همیشه روی گلزنی تمرکز خوبی دارد. او همیشه کارش را خوب انجام می‌دهد و در پورتو بسیار عالی است.

فکر می‌کنم تو در برزیل با نیمار هم بازی کردی، درست می‌گویم؟

بله من در برزیل زمانی که نیمار در سانتوس حضور داشت و من جوان بودم، با او بازی کردم. آن‌موقع نیمار هم جوان بود و از همان موقع تکنیک بسیار خوبی داشت و می‌دانستیم بازیکن بزرگی خواهد شد. با پائولینیو هم هم‌تیمی بودم، او بعدا در بارسلونا بازی کرد و در تیم ملی هم حضور داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو