طرز تهیه بیسکویت کرم دار خوشمزه و خانگی با دستور آسان

منبع: آرگا

3

1402/9/22

23:20


همانطور که می دانید می توان انواع بیسکویت ها را از فروشگاه ها تهیه کرد و از بیسکویت برای تهیه انواع دسر و سرو بیسکویت به عنوان میان وعده استفاده کرد. بیسکویت کرم دار به راحتی تهیه می شود و نیاز به فر دارد.

بیسکویت یکی از بهترین و ساده ترین میان وعده هایی می باشد که می توان از فروشگاه و یا در خانه آن را تهیه کرد. بیسکویت کرم دار یکی از محبوب ترین بیسکویت ها بوده که در طعم های وانیلی و کاکائویی به فروش می رسد. انواع بیسکویت ها را می توان با دستور تهیه ای آسان و طعمی بی نظیر به عنوان میان وعده و عصرانه تهیه کنید. طرز تهیه بیسکویت کرم دار در این مطلب قرار دارد.

بیسکویت گردویی، بیسکویت دو رنگ فانتزی و بیسکویت شیشه ای سه تا از متفاوت ترین بیسکویت ها هستند که به راحتی در خانه تهیه می شوند. برای تهیه این سه عصرانه خوشمزه بر روی لینک های درج شده در مطلب کلیک کنید. برای تهیه بیسکویت کرم دار می توان از پودر کاکائو برای تهیه بیسکویت کاکائویی کرم دار استفاده کرد. به دلخواه می توان از پودر کاکائو استفاده نکرد و بیسکویتی وانیلی داشت.

بیسکویت کرم دار وانیلی

 

مواد لازم بیسکویت

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۸۰ گرم
  • روغن مایع ۵۰ گرم
  • آرد سفید ۲۸۰ گرم
  • شکلات کاکائویی ۵۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۱/۸ قاشق چای خوری
  • نمک ۱ پنس

مواد لازم کرم

  • کره ۸۰ گرم
  • پودر قند ۲۰۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری

بیسکویت کرم دار خوشمزه

 

طرز تهیه بیسکویت کرم دار خانگی

ایتدا باید کرم بیسکویت را تهیه کنید. برای این کار کاسه ای مناسب بردارید و پودر قند را به همراه کره و وانیل در کاسه بریزید. مواد داخل کاسه را دبه مدت ۵ دقیقه به خوبی با همزن برقی هم بزنید و در حین هم زدن مواد را دور گیری کنید. سپس کاسه را در یخچال قرار دهید.

در ادامه شکلات کاکائویی تلخ را ذوب کنید. برای این کار شکلات را خرد کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری قرار دهید. دقت داشته باشید که ظرف شکلات و یا قاشق نباید خیس باشد. آرد، بکینگ پودر و نمک را داخل کاسه ای ۲ الی ۳ بار الک کنید.

دو عدد تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند در کاسه ای منناسب با همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ کرمی رنگ شود. پس از اینکه مایع کرمی رنگ شد، شکلات ذوب شده را با روغن مایع به کاسه اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه دیگر هم بزنید تا به خوبی یک دست شود.

آرد الک شده را آرام آرام به کاسه مخلوط تخم مرغ و دیگر مواد اضافه کنید و در حین اضافه کردن با لیسک مواد را هم بزنید. پس از اینکه مواد به حالت خمیر در آمد روی آن را پلاستیک و یا سلفون بکشید و به مدت ۱ ساعت خمیر را درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

طرز تهیه بیسکویت کرم دار کاکائویی

در مرحله آخر باید خمیر را به قطر ۳ سانتی متر با وردنه پهن کنید. سپس با استفاده از کاتر دلخواه خمیر را برش بدهید و در سینی فر چرب شده و یا کاغذ روغنی پهن شده با مقداری فاصله بگذارید. بیسکویت را به مدت ۱۷ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. بیسکویت ها را از فر خارج کنید و با قیف مقداری کرم بر روی بیسکویت های سرد شده بریزید. یک عدد بیسکویت دیگر را بر روی بیسکویت کرم دار قرار دهید. نوش جان.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو