آمادگی مجدد صهیونیست‌ ها برای تبادل اسرا

منبع: سیمرغ

5

1402/9/22

23:22


آمادگی مجدد صهیونیست‌ ها برای تبادل اسرا

صهیونیست‌ ها برای تبادل اسرا، اعلام آمادگی کردند

یک شبکه صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این رژیم آماده از سرگیری تماس با میانجی‌ها به منظور آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه است.

صبح روز جمعه، اول دسامبر، آتش بس یک هفته‌ای بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت که طی آن ۸۴ کودک و زن صهیونیست به اضافه ۲۴ شهروند خارجی از نوار غزه آزاد شدند، در مقابل رژیم صهیونیستی ۲۴۰ نفر از اسرای زن و کودک فلسطینی را آزاد کرد.

اکنون کانال ۱۲ صهیونیستی اعلام کرده است که تل‌آویو آماده است تا ارتباطات را از سر بگیرد تا اسرای در غزه را آزاد کند.

این شبکه افزود: این مسئله همچنان بشردوستانه است و شامل زنان، بیماران، مجروحان و سالمندانی است که هنوز در اسارت هستند.

 رژیم از حماس خواسته بود زنانی را که ادعا می‌کرد غیرنظامی هستند را آزاد کند اما جنبش آن‌ها را رد و تأیید کرد که آن‌ها سرباز وظیفه هستند و در لباس نظامی اسیر شده اند و آن را نقض مفاد توافقنامه آتش بس می‌داند. بر اساس اظهارات مقامات حماس، آزادی سربازان در مرحله بعدی انجام خواهد شد اما صهیونیست‌ها شروط حماس را قبول نکرده و منجر به فروپاشی آتش بس شدند.

به گزارش رسانه‌های عبری، حماس هنوز ۱۳۷ اسیر در غزه دارد که ۱۲۶ نفر صهیونیست و ۱۱ نفر خارجی هستند.

این کانال ادامه داد تخمین زده می‌شود که در هفته آینده امکان دستیابی به توافق جدید وجود نداشته باشد، اما آن‌ها (در اراضی اشغالی) می‌خواهند مسیر جدیدی را باز کنند تا از فشار بر حماس در جنگ منتفع شوند.

این شبکه افزود: اسرائیل همچنین در تلاش برای افزایش فشار بر صلیب سرخ است و انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر با رئیس این سازمان که قرار است در روز‌های آینده وارد اسرائیل شود، دیدار کند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو