علت روغن ریزی خودرو از سمت راننده

منبع: ساعد نیوز

4

1402/9/22

23:25


نشتی روغن یا روغن ریزی دلایل زیادی دارد و در اکثر اوقات تشخیص و رفع مشکل باید به سرعت صورت پذیرد.ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علت روغن ریزی خودرو از سمت راننده را بررسی می کنیم.

روغن ریزی از خودرو موضوعی است که حتما هر راننده‌ای پس از چند وقت با آن آشنا می‌شود. اگر خودروی کار کرده می‌خرید که خب قطعا این موضوع ممکن است زودتر به سراغ شما بیاید!

روغن ریزی ماشین سمت راننده

روغن ریزی ماشین سمت راننده از نوع نشتی روغن ترمز، روغن هیدرولیک و روغن گیربکس است. روغن ترمز رنگی شفاف دارد و رقیق است که معمولاً نشتی روغن ترمز به خاطر ایراد در پمپ ترمز، خرابی واشر بین اتصالات سیستم ترمز و وجود مشکل در مخزن روغن ترمز بوجود می آید. حال روغن هیدرولیک بوی تند دارد و قهوه‌ای رنگ است که معمولاً نشتی روغن هیدرولیک به دلیل سوراخ شدن یا آسیب دیدگی مخزن هیدرولیک، آسیب دیدگی شلنگ های هیدرولیک، خرابی فشنگ هیدرولیک و همچنین مشکل در پینیون فرمان خودرو بوجود می آید.

در نهایت روغن ریزی گربکس به دلیل خرابی پوسته گیربکس، واشرهای آب بندی و… رخ می دهد که نشتی روغن گیربکس به رنگ قهوه‌ای سوخته می باشد و از سمت راننده اتفاق می افتد.

روغن ریزی خودرو

سخن پایانی

درحالی‌که ممکن است نادیده‌گرفتن چند قطره روغن خودرو به نظرتان مشکل خاصی نباشد، اما می‌تواند سرآغاز اتفاقات بد برای خودروی‌تان باشد. در صورت عدم رسیدگی، یک نشت روغن کوچک می‌تواند منجر به هزینه گزاف تعمیر شود. به‌علاوه این‌که اگر روغن ریزی زمانی که خودرو در حال حرکت است پیش بیاید، می‌تواند حتی برای راننده و سرنشینان خطرناک باشد و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. با چکاپ منظم خودرو می‌توانید از بدتر شدن این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو