علت روغن ریزی خودرو از سمت شاگرد چیست؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/22

23:25


روغن ریزی مسئله‌ای است که قطعا تمام رانندگان خودرو زمانی با آن مواجه شده‌اند چون از شایع‌ترین مشکلات و مسائلی است که برای خودرو پیش می‌آید. ما در این مطلب از ساعد نیوز علت روغن ریزی خودرو از سمت شاگرد را بررسی می کنیم.

وجود مشکل در بخش‌های مختلف خودرو یک امر محتمل است، اما یک سری از خرابی‌ها هستند که راننده اتومبیل باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشد. روغن ریزی خودرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر وسیله نقلیه رخ دهد؛ به همین علت نیاز است تا راننده علت های مختلف روغن ریزی را بداند.

روغن ریزی از سمت شاگرد

علت روغن ریزی ماشین می تواند مختلف باشد چراکه نشتی های روغن ممکن است از موتور، گیربکس، سیستم ترمز و هیدرولیک اتفاق بیفتد.اصلی ترین دلایل روغن ریزی از سمت شاگرد عبارتند از:

فرسودگی قاب تسمه تایم

قاب تسمه تایم از ورود کثیفی ها، آلودگی ها و گرد و غبار به داخل فضای موتور جلوگیری می کند. در واقع این قاب، تسمه تایم را محکم در جای خود نگه می دارد و به عملکرد روان آن کمک می کند. اما بد نیست بدانید که قاب تسمه تایم به همراه واشر قاب تسمه تایم از نشتی روغن موتور جلوگیری می کند که این قطعه ممکن است با گذشت زمان به دلیل گرمای بیش از حد ناشی از موتور خودرو دچار فرسودگی شود. اگر قاب تسمه تایم دچار خرابی شود دیگر نمی تواند از نشتی روغن موتور جلوگیری کند که در این حالت روغن ریزی از سمت شاگرد دیده می شود. برای رفع این مشکل باید ابتدا قاب تسمه تایم را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

از بین رفتن آب بندی های میل لنگ و موتور

از بین رفتن آب بندی های میل لنگ و موتور که معمولاً به دلیل فرسودگی ایجاد می شود می تواند باعث نشت روغن موتور از سمت صندلی شاگرد شود. این نوع روغن ریزی بسیار شدید است و می تواند در کمترین زمان روغن موتور را تخلیه کند که در این صورت بایستی کاسه نمد را به طور کامل تعویض کنید و همچنین آب بندی های میل لنگ و موتور را انجام دهید که این یک فرآیند پرهزینه خواهد بود.

فرسودگی فیلتر روغن

بسیاری از افراد به موقع فیلتر روغن ماشین را تعویض نمی کنند و این امر به مرور زمان منجر به مشکلات زیادی از جمله روغن ریزی می شود. فیلتر روغن باید به طور مرتب تعویض شود زیرا با گذر زمان کثیفی های زیادی را به خود جذب می کند و اگر کارایی خود را به دلیل گرفتگی از دست بدهد باعث نشتی روغن موتور می شود که این روغن ریزی از سمت شاگرد رخ می دهد.

خرابی شیر تهویه مثبت میل لنگ یا شیر PCV

شیر PCV یا شیر تهویه مثبت میل لنگ بخش مهمی از سیستم آلایندگی هر خودرویی است زیرا میزان جریان سوخت بین منیفولد ورودی و میل لنگ را تنظیم می کند. هنگامی که شیر PCV خراب می شود، مقدار فشار را در داخل پوشش شیر ایجاد می کند که این در نهایت منجر به روغن ریزی می شود و علاوه بر این روغن ریزی می تواند باعث کاهش شتاب ماشین، مصرف سوخت بیشتر و آلایندگی زیاد تر خودرو نیز شود. این نوع نشتی روغن در سمت شاگرد رخ می دهد.

روغن ریزی خودرو

سخن پایانی

برای رفع روغن ریزی از سمت شاگرد باید این دلایل را در نظر بگیرید و با مکانیک خود صحبت کنید تا تعمیرات لازم انجام گیرد تا روغن ریزی متوقف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو