ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به ایران ؛ افزایش فروش خودروهای برقی در جهان

منبع: تکراتو

2

1402/9/23

15:42


فروش جهانی خودروهای برقی در ماه نوامبر، به یک رکورد جدید دست یافت. به این ترتیب انتظار می‌رود به زودی شاهد ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به ایران باشیم. با توجه به افزایش سریع این خودروها، پیش‌بینی می‌شود که در طی دو تا سه سال آینده، مدل‌های بهتر و با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه…

ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به ایران ؛ افزایش فروش خودروهای برقی در جهان

فروش جهانی خودروهای برقی در ماه نوامبر، به یک رکورد جدید دست یافت. به این ترتیب انتظار می‌رود به زودی شاهد ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به ایران باشیم. با توجه به افزایش سریع این خودروها، پیش‌بینی می‌شود که در طی دو تا سه سال آینده، مدل‌های بهتر و با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه شوند.

به گزارش منابع اقتصادی، فروش جهانی خودروهای الکتریکی با باتری و هیبرید پلاگین در ماه‌های اخیر به نسبت سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش به دلیل رشد قوی در بازارهای آمریکای شمالی و چین صورت گرفته و در عین حال کاهش فروش در اروپا توسط این رشد تعویض شده است. فروش ماهانه این نوع خودروها به رقم ۱.۴ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ با ۱.۱ میلیون دستگاه، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: طرح فروش محصولات مدیران خودرو آذر 1402 ؛ شرایط فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو [+قیمت]

تحلیلگران بیان کردند که علی‌رغم حضور فراوان احساسات منفی در بازار، فروش همچنان در مسیر افزایشی خود ادامه یافته و منتظر می‌شود که در ماه دسامبر نیز این روند قوی باقی بماند.

بعضی از تولیدکنندگان خودرو پس از سال‌های پیشرفت مستمر، نگران ازایش سرعت کم فروش خودروهای الکتریکی در اروپا و سایر مناطق شده‌اند، زیرا رانندگان منتظر مدل‌های بهتر و با قیمت مناسب‌تری هستند که در آینده نزدیک عرضه شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران اظهار داشتند که در ماه نوامبر، خودروهای با باتری به نسبت ۷۰ درصد و خودروهای پلاگین هیبریدی به نسبت ۳۰ درصد از کل فروش جهانی خودروها را تشکیل دادند. در این دوره، فروش در چین با ۲۵ درصد افزایش، در ایالات متحده و کانادا با ۴۳ درصد رشد، ولی در اروپا با ۳ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به ایران چیست؟  لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو