علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم خودرو چیست؟

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/23

22:53


روغن ریزی یکی از مشکلات شایع رانندگان می باشد به همین منظور ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن ریزی خودرو یکی از علائم اولیه وجود یک مشکل جدی در خودرو است. در صورتی که از این عامل جلوگیری نشود امکان دارد تا خودرو آسیب های بسیار بیشتری دیده و حتی خطرات جانی را نیز به همراه داشته باشد.

علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم

علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم مربوط به خرابی قاب تسمه تایم می باشد که منجر به نشتی روغن موتور ماشین می شود. قاب تسمه تایم از ورود کثیفی ها، آلودگی ها و گرد و غبار به داخل فضای موتور جلوگیری می کند و همچنین تسمه تایم را محکم در جای خود نگه می دارد و به عملکرد روان آن کمک می کند.

قاب تسمه تایم به همراه واشر قاب تسمه تایم از نشتی روغن موتور جلوگیری می کند که این قطعه ممکن است با گذشت زمان به دلیل گرمای زیاد ناشی از موتور خودرو دچار فرسودگی شود. اگر قاب تسمه تایم دچار خرابی شود دیگر نمی تواند از نشتی روغن موتور جلوگیری کند که در این حالت روغن ریزی از سمت تسمه تایم دیده می شود.

روغن ریزی خودرو

سخن پایانی

در هر صورت اگر زمانی با مشکل نشت روغن روبرو شدید بهتر است سریعا به نزدیکترین مکانیکی مراجعه کنید. زیرا روغن ریزی علت های زیادی دارد که باید ابتدا محل و علت نشت روغن مشخص گردد. بعد از علت یابی و پیدا کردن محل نشت روش هایی برای حل مشکل انجام دهید که تمام این کارها باید توسط‌ افراد متخصص و خبره انجام گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو