بهترین گیم لانچر های جهان را از دست ندهید

بهترین گیم لانچر های جهان را از دست ندهید


منبع: پلازا

3

1402/9/24

12:22


بهترین گیم لانچر های جهان را از دست ندهید

امروزه شناخت بهترین گیم لانچر به دلیل وجود منابع کتابخانه های متعدد کار نسبتا دشواری شده است و همین امر نظرمان را نسبت به آماده سازی لیستی از بهترین گیم لانچرهای جهان به خود جلب نمود که در ادامه میتوانید با این موارد آشنا شوید.

اگر نگاهی به تاریخچه گیم لانچرها داشته باشید متوجه خواهید شد از زمان راه اندازی Steam که از سوی Valve استارت خورد شاهد رضایتمندی گیمرهای بسیاری بودیم زیرا از این طریق هر شرکتی که قصد معرفی بازی جدیدی را داشت میتوانست از استیم برای معرفی محصول خود استفاده کند و عملا این اقدام سبب شناخت بهتر محصول از سوی گیمرها خواهد شد. حال در سال 2023 شاهد مجموعه خوبی از بازی ها هستیم که برخی از آنها در قالب گیم لانچر برتر معرفی میشوند و برخی بدون درنظر گرفتن این منابع به بازار می آیند.

فهرست مطالب

گیم لانچر چیست؟

امروزه به گیم لانچر معناهای مختلفی داده شده که از اصلی ترین آنها میتوان به منبع، سورس، کتابخانه اشاره داشت. ولی در کل باید بدانید که گیم لانچر یک منبع از بازی های مختلف در ژانرهای گوناگون بوده که اطلاعات خوبی از بازی ها نظیر: شرکت سازنده، ناشر، تاریخ انتشار، قسمت، داستان، تصاویر، تریلر، سیستم مورد نیاز و… را در اختیار گیمرها قرار میدهد و در واقع یک رابط برای خرید و دستیابی کاربر به بازی مربوط بوده است که امکان اتصال به سرورهای آنلاین بازی ها را نیز امکان پذیر میسازد.

بهترین گیم لانچر

برای آشنایی با بهترین برنامه های مدیریت بازی های ویدئویی با پلازا همراه باشید که در ادامه قصد معرفی انواع گیم لانچر های برتر دنیا را خواهیم داشت که این موضوع میتواند شما را با گزینه های خوب بسیاری مواجه کند.

1. Steam

Steam

استیم با هدف توزیع بازی های کامپیوتری برای اولین بار در سال 2003 از سوی Valve راه اندازی و معرفی شد که توانست بازخورد های مثبت بسیاری را کسب کند. امروزه استیم به محبوب ترنی پلتفرم برای گیمرها تبدیل شده است که روزانه میزبان صدها میلیون از سراسر جهان بوده است. این لانچر بازی با اقدامات عالی خود توانسته شرایط ویژه ای را برای کاربران تداعی کند که در این راستا میتوانید شاهد پیش معرفی بازی های آینده از شرکت های مختلف باشید.

بسته به هربازی اطلاعات مختلفی از آنها در اختیار شما قرار میگیرد که از اصلی ترین شان میتوان به تصاویر، دستاوردها، قیمت بازی و شرکت سازنده و ناشر اشاره داشت. امروزه بسیاری از بازی های مطرح و محبوب جهانی با قرار دادن بازی های خود در پلتفرم استیم آنرا به شکل ویژه ای به میلیون ها کاربر معرفی میکنند که همین امر سبب شده تا بسیاری از بازی های مطرح جهانی به سمت استفاده از این پلتفرم بیایند. استیم امکان دریافت دیتای بازی های آنلاین را به کاربران میدهد که فرقی نمیکند قصد دارید به چه بازی دسترسی داشته باشید زیرا اگر شرایط شما برای بازی مربوط مناسب باشد از طریق نرم افزار استیم قادر به دانلود بازی مربوط خواهید بود.

2. GOG Galaxy

GOG Galaxy

GOG Galaxy یک لانچر جدید برای خرید بازی هایی بوده که در فروشگاه GOG قرار داشته است. امروزه GOG Galaxy به عنوان یکی از بهترین لانچر بازی ها شناخته شده است که نه تنها میتواند بازی های خریداری شده در پلتفرم های دیگر نظیر GOG، Epic Games، EA، Steam، و Ubisoft Connect و… را برای کاربران رایانه های شخصی به ارمغان بیاورد بلکه میتواند روی کنسول های بازی نیز به خوبی عمل کند که در این راستا از طریق Xbox Live و PlayStation Network یکپارچه سازی شده است.

ناگفته نماند امکان راه اندازی بازی های کنسولی از طریق گوگ گلکسی امکان پذیر نبوده است و فقط قادر به مشاهده اطلاعات مهمی از بازی خواهید بود که از اصلی ترین آنها میتوان به مواردی نظیر دستاوردها، داده‌ های بازی، اسکرین‌ شات‌ ها و… اشاره داشت. امکان جمع آوری دوستان در قالب یک مجمع برای حضور در بازی گروهی از طریق GOG Galaxy امکان پذیر بوده است که این پلتفرم محدودیت خاصی پیش روی شما اعمال نخواهد کرد.

3. LaunchBox

LaunchBox

LaunchBox با اهداف کوچکتر در ابتدا آغاز به کارکرد و همین امر سبب شد تا رفته رفته به موفقیت های بسیاری دسترسی پیدا کند. لانچ باکس در ابتدا فقط یک شبیه ساز DOSBox بود که با گذشت زمان توانست توسعه دهندگان بازی های بیشتری را به سمت خود جذب کند.

امروزه LaunchBox به یکی از موفق ترین و پیشرفته ترین لانچر های بازی تبدیل شده است که در آن شاهد بازی های قدیمی بسیاری خواهید بود که به صورت آنلاین قادر به دانلود و مدیریت آنها هستید. در کنار مزایای بسیاری که در این پلتفرم وجود داشته بدنیست بدانید که معایبی نیز در آن دیده شده است که این موضوع سبب شده تا برخی کاربران با نارضایتی از آن دور شوند.

عیب بزرگ LaunchBox نبود اتوماسیونی که سایر پلتفرم ها در اختیار دارند بوده است که این موضوع در کنار مزایای عالی لانچ باکس کمی مشکل ساز شده است. در بخش تنظیمات این سرویس قادر به تغییر دادن بخش های مختلفی از اکانت خود خواهید بود که به صورتی میتوانید آنرا به یک محیط سفارشی شده تبدیل کنید. روند اضافه شدن بازی های جدید در LaunchBox بستگی به درخواست و نیاز شما داشته است.

 

4. Playnite

Playnite

بدنیست بدانید تیم توسعه دهنده لانچر Playnite تا به امروز به خوبی ایفای نقش نموده و توانسته بازی های رایانه ای بسیاری را به پلتفرم اضافه کند. تمام بازی های این سرویس به طور کامل روی سیستم شما اسکن میشوند و بسته به بازی ویژگی های مختلفی در اختیار شما قرار میگیرد. تمام این موارد در یک محیط دیدنی با یکدیگر ترکیب میشوند و برنامه ای صیقل داده شده را در اختیار شما قرار میدهد. این موضوع در بازی Playnite بیانگر یکپارچه سازی بازی های مختلف بوده است که بخشی از این ماهیت به پروژه باز بودن سرویس مرتبط است. تمام کاربران Playnite خوب میدانند که دسترسی به بازی های قدیمی در این پلتفرم بسیار اسان بوده است که همین عمر سبب بوجود آمدن آمارهای خوبی از بازی ها شده است. امکان دستیابی به آمار مربوط به سرویس های GOG و استیم در Playnite امکان پذیر بوده است.

5. Razer Cortex

5. Razer Cortex

Razer Cortex در کنار کتابخانه قوی که از بازی ها داشته است به تقویت کننده عملکرد بازی نیز پرداخته که این مورد میتواند یک پاک کننده سیستم قوی برای اجرای بهتر عملکرد سیستم باشد. نکته مهمی که در خصوص Razer Cortex باید بدانید این است که امکان اجرای بازی های نصب شده شما در لانچرهای دیگر از طریق این سرویسو جود داشته است. در واقع ریزر از فروشگاه های مختلفی نظیر بتل نت و استیم و اپیک گیمز پشتیبانی میکند که میتوانید به دسته بندی های مختلفی از بازی ها دسترسی داشته باشید که این موضوع برای سازماندهی بهتر بازی ها درنظر گرفته شده است.

وجود فیلتر و برچسب گذاری های مختلف برای دستیابی به بازی های دلخواه در این سرویس امکان پذیر بوده است که بدنیست بدانید Razer Cortex بدون درنظر گرفتن نوع لانچر میتواند تمام معاملات مربوط به بازی ها را تحت پوشش قرار دهد. در کنار این مزایا امکان دستیابی به چندین بازی با چند دلار یک صرفه جویی خوب محسوب میشود که همین موارد ارزش نصب و تجربه این سرویس را دو چندان میکند. پیشنهاد میشود در ادامه جهت معرفی دیگر لانچرهای بازی با ما همراه باشید.

 

6. Radeon Software

6. Radeon Software

Radeon Software یک سرویس بازی مجزا برای اشخاصی بوده که گارت گرافیک آنها از مدل AMD بوده است. این نرم افزار در درجه اول مسیر مناسبی برای تنظیمات گرافیکی خوب را در اختیار شما قرار میدهد که با پایان یافتن آن به بررسی بروزرسانی درایورها و روش های بهینه سازی سیستم برای اجرای بهتر بازی ها میپردازد. با این حال باید بدانید که تمام روند نصب و بروزرسانی بازی از طریق پنل Radeon Software امکان پذیر بوده است که با نصب این ابزار میتوانید به ویژگی های خوب بسیاری دسترسی داشته باشید.

7. GeForce Experience

7. GeForce Experience

GeForce Experience یک سرویس پاسخ دهنده نسبت به لانچر بازی AMD یا همان Radeon بوده است که تنظیمات و ویژگی های خوب بسیاری برای کاربرانی که از کارت گرافیک انویدیا استفاده میکنند را ارائه میدهد. این سرویس تنظیمات مربوط به صفحه نمایش را به طور حرفه ای تنظیم میکند و این موضوع سبب خواهد شد تا به مزایای بسیاری دسترسی داشته باشید. ماهیت اصلی GeForce Experience روی تنظیمات گرافیکی بازی ها متمرکز بوده است.

سخن پایانی

معرفی و بررسی بهترین گیم لانچر های جهان به پایان رسید و همانطور که انتشارش را داشتید استیم در صدر این لیست قرار گرفته است. نظر شما نسبت به لانچر های نامبرده نشده چیست؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود نسبت به دیگر مواردی که معرفی نشده است را بیان کنید و یا نظرات خود نسبت به گزینه های قرار گرفته را بیان کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو