معرفی انیمیشن روزی روزگاری استودیو؛ لایو اکشنی جذاب به مناسبت 100 سالگی دیزنی

معرفی انیمیشن روزی روزگاری استودیو؛ لایو اکشنی جذاب به مناسبت 100 سالگی دیزنی


منبع: پلازا

5

1402/7/11

15:04


معرفی انیمیشن روزی روزگاری استودیو؛ لایو اکشنی جذاب به مناسبت 100 سالگی دیزنی

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) برای جشن صدمین سالگرد تاسیس استودیوی خود، در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی، انیمیشن Once Upon a Studio را عرضه کرد. این اثر یک لایو اکشن کوتاه، کمدی و فانتزی است که به نویسندگی و کارگردانی دن آبراهام و ترنت کوری ساخته شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمیشن روزی روزگاری استودیو؛ بازیگران، شخصیت ها و نمرات این اثر بپردازیم.

در این انیمیشن جذاب و دیدنی، تقریبا 543 شخصیت معروف و دوست‌داشتنی انیمیشنی کمپانی Walt Disney حضور دارند. از نکات جالب درباره انیمیشن روزی روزگاری استودیو، می توان به این نکته اشاره کرد که شخصیت‌های اکشن، سی‌جی و لایو اکشن در یک ترکیب کنار یکدیگر قرار درند. برای ساخت این اثر 21 استودیو، بیش از 40 صداپیشه را جهت ایفای مجدد نقش‌های خودشان از آرشیو بیرون کشیده تا از دیالوگ‌های بازیگران قدیمی نظیر رابین ویلیامز در نقش جن بهره‌مند شوند. مدت زمان کارتون Once Upon a Studio در 9 دقیقه، به صورت رنگی خلاصه می‌شود. در ادامه با معرفی انیمیشن روزی روزگاری استودیو همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

فهرست مطالب:

دوئین داگلاس جانسون (Dwayne Douglas Johnson) متولد 2 مه 1972 است که با نام د راک (The Rock) هم شناخته می‌شود. وی بازیگر و کشتی‌گیر حرفه‌ای سابق کانادایی و آمریکایی است. دوئین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان به‌شمار می‌رود، به طوری که فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از 10٫5 میلیارد دلار تا سال 2020 فروش داشت. دوئین جانسون در لایو اکشن کوتاه روزی روزگاری استودیو صداپیشگی شخصیت موانا (مائوئی) را برعهده داشت.

13. ناتان لین (Nathan Lane) صداپیشه شخصیت تیمون

ناتان لین (Nathan Lane) صداپیشه شخصیت تیمون

ناتان لین متولد 3 فوریه 1956 صداپیشه و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. از فیلم‌های وی که در آن صداپیشگی داشته می‌توان به شیرشاه، استوارت کوچولو، درد بیهوده عشق، آستین پاورز: در عضو طلایی و آسترو بوی اشاره کرد. وی در انیمیشن روزی روزگاری استودیو صداپیشگی شخصیت تیمون را به‌عهده داشت.

14. آیدینا منزل (Idina Menzel) صداپیشه شخصیت السا

آیدینا منزل (Idina Menzel) صداپیشه شخصیت السا

ایدینا کیم منزل (Idina Kim Menzel) متولد 30 مه 1971 خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر  مشهور آمریکایی است که در لایو اکشن کوتاه  روزی روزگاری استودیو صداپیشگی شخصیت السا را برعهده داشت.

15. پیج اوهارا (Paige O’Hara) در انیمیشن روزی روزگاری استودیو

پیج اوهارا متولد 10 می 1956، بازیگر، خواننده و صداپیشه آمریکایی است که از شخاص‌ترین کارهای وی می‌توان به صداپیشگی شخصیت بل در انیمیشن دیو و دلبر اشاره نمود.

16. کیتلین رابراک (Kaitlyn Robrock) در انیمیشن روزی روزگاری استودیو

کیتلین رابراک (Kaitlyn Robrock) صداپیشه شخصیت مینی ماوس

کیتلین رابراک متولد 30 دسامبر 1983  صداپیشه و بازیگر آمریکایی است که فعالیت حرفه ای خود را در عرصه صداپیشگی از سال 2010 آغاز نمود. وی در کارنامه هنری خود سابقه صداپیشگی آثاری چون دنیای شگفت انگیز میکی ماوس، چه می شود اگر …؟، داستان دو جادوگر میکی ماوس، میکی و مینی کریسمس را آرزو می‌کنند، خانه سرگرمی میکی ماوس و تام و جری: کابوی آپ! را دارد.

نقد انیمیشن Once Upon a Studio

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد کمپانی دیزنی برای جشن صدمین سالگرد تاسیس استودیو انیمیشن والت دیزنی، اقدام به ساخت لایو اکشن کوتاه، کمدی و فانتزی روزی روزگاری استودیو نمود. البته داستان این اثر با نمادی متفاوت آغاز می‌شود که بیشتر با روی انیماتور حرفه‌ای برنی متینسون متمرکز است. در این انیمیشن، برنی متوجه می‌شود که شخصیت‌های مشهور دیزنی از تصاویر آویزان در ساختمان استودیو جان می‌گیرند. درواقع این انیمیشن با الهام از صدمین سالگرد کمپانی والت دیزنی در 16 اکتبر 2023، تحت عنوان یک نامه‌ عاشقانه به استودیوی انیمیشن والت دیزنی توسط دن آبراهام و ترنت کوری توصیف شد. سبک هنری انیمیشن روزی روزگاری استودیو، در حقیقت تلفیقی از گرافیک کامپیوتری، انیمیشن سنتی و اکشن زنده است.

هنرپیشه‌های کارتون روزی روزگاری استودیو، حدودا 40 نفر برای نقش‌های اصلی بودند، که در این بین عده‌ای دوباره به صداپیشگی کاراکترهای قبلی پرداختند. درواقع این فیلم کوتاه یک تشکر و قدردانی از تمام مخاطبانی است که طی صد سال گذشته، با کمپانی دیزنی همراه بوده‌اند. تاریخ اکران انیمیشن روزی روزگاری استودیو 11 ژوئن 2023 برمی‌گردد که برای نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی به نمایش درآمد.

ژانر انیمیشن روزی روزگاری استودیو به فیلم کوتاه، انیمیشن، کمدی و فانتزی خلاصه می‌شود. در این پروژه بزرگ اریک گلدبرگ (Eric Goldberg) به‌عنوان مدیر بخش انیمیشن دستی بود و اندرو فلیسیانو نیز مدیریت بخش انیمیشن کامپیوتری را برعهده داشت. گلدبرگ جهت تولید این اثر انیماتورهای CG را به استخدام درآورد که در طراحی انیمیشن‌های دستی هم بسیار تجربه بودند.

نمرات انیمیشن Once Upon a Studio

درواقع امتیازات انیمیشن روزی روزگاری استودیو گواهی کامل بر زیبایی و ارزشمند بودن این اثر به‌شمار می‌رود. وجود صحنه‌های کمدی و فانتزی در کنار خط داستانی گیرا و جذاب همراه با کاراکترهای نوستالژیک موجب شده‌اند تا منتقدان و تماشاچیان این اثر بسیار زیبا را تحسین نمایند.

انیمیشن روزی روزگاری استودیو در سایت محبوب Rotten Tomatoes امتیاز 85% را به دست آورد. شما تنها تا پس از تماشای تریلر انیمیشن Once Upon a Studio ترغیب می‌شوید تا انتها این انیمه بسیار زیبا را دنبال نمایید. هم‌چنین این لایو اکشن کوتاه در سایت IMDb امتیاز 9.1 را به خود اختصاص داده است. علاوه بر موارد مذکور انیمیشن روزی روزگاری استودیو در نظرسنجی سایت Steam رتبه 9 را از 10 را به خود اختصاص داه است.

چنانچه تاکنون موفق به تماشای این لایو اکشن کوتاه نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا همین حالا جهت دانلود انیمیشن Once Upon a Studioاقدام نمایید. چرا که شما در حین تماشای این اثر کوتاه زیبا لحظاتی نوستالژیک و کمدی را تجربه خواهید نمود.

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بررسی کارتون روزی روزگاری استودیو پرداختیم. درواقع، این لایو اکشن کوتاه زیبا و پرطرفدار از جایگاه ویژه‌ای بین مخاطبین و منتقدین برخوردار است. در داستان فانتزی و کمدی در کنار شخصیت‌های محبوب کمپانی والت دیزنی در کنار هم، توانست تا طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب نماید. با تمام این اوصاف بهتر است هر چه زودتر تماشای انیمیشن روزی روزگاری استودیو را همین حالا را شروع کنید تا در حین تماشای این اثر غرق در خاطرات کودکی خود شوید.

امید است معرفی انیمیشن Once Upon a Studio برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را از تماشای انیمیشن روزی روزگاری استودیو با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو