سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» در اولین هفته «خاندان اژدها» را شکست داد

سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» در اولین هفته «خاندان اژدها» را شکست داد


منبع: روزیاتو

47

1401/7/9

23:00


سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» در اولین هفته «خاندان اژدها» را شکست داد

سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» در اولین هفته «خاندان اژدها» را شکست داد

سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» ساخته Prime Video در هفته اول نمایش توانست سریال «خاندان اژدها» تولید HBO را شکست دهد.

پاییز ۲۰۲۲ زمان استثنایی برای طرفداران تلویزیون فانتزی با آثار J.R.R تالکین و جورج آر.آر مارتین از اقتباس‌های تلویزیونی است. این سریال ها بودجه کلان دریافت کرده اند.

سریال «حلقه‌های قدرت» از پرایم ویدیو، ظهور شر در عصر دوم سرزمین میانه هزاران سال قبل از وقایع سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» اثر پیتر جکسون را روایت می‌کند. سریال «خاندان اژدها» نیز به‌عنوان پیش درآمد، شروع جنگ داخلی تارگرین را حدود ۲۰۰ سال قبل از بازی تاج و تخت به تصویر می‌کشد.

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

دلیل رقابت سریال حلقه های قدرت با خاندان اژدها

همان طور که می دانید این دو سریال بسیار متفاوت هستند. اما این واقعیت که هر دو سریال تقریباً در یک زمان نمایش داده شدند، باعث ایجاد حس رقابت برای بسیاری از طرفداران پر و پا قرص شده است.

اگرچه منتقدان به این دو نمایش نمرات تقریباً یکسانی در Rotten Tomatoes دادند، اما سریال «حلقه‌های قدرت» در بین مخاطبان بسیار قوی تر و تفرقه‌انگیزتر شده است. از طرف دیگر طرفداران متعصبی هم دارد. داده‌های قبلی در گذشته نشان داده بود که House of the Dragon از نظر تعداد خانواده‌های آمریکایی که در اولین اپیزود هر سریال ساعت خود را کوک کرده‌اند، Rings of Power را شکست داده است، اما داده‌های جدید اکنون جنبه دیگری از داستان را نشان می‌دهد.

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

بر اساس داده‌های بینندگان جدید نیلسن، سریال حلقه های قدرت در واقع در هفته اول نمایش خاندان اژدها را از نظر تعداد دقیقه‌های تماشا شکست داد. بین ۲۹ آگوست تا ۴ سپتامبر، حلقه های قدرت به مدت ۱.۳ میلیارد دقیقه تماشا شد که بالاترین بیننده در آن دوره زمانی بود. در مقایسه، خاندان اژدها با ۷۸۱ میلیون دقیقه تماشا پنجمین عنوان پربازدید سریال پس از Me Time، NCIS و Game of Thrones شد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که داده‌های نیلسن فقط میزان تماشای تلویزیون در ایالات متحده را می سنجد. بنابراین، دستگاه‌های دیگر یا بینندگان سایر کشورها را در نظر نمی‌گیرد.

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

چرا سریال «حلقه های قدرت» تعداد تماشاگران بیشتری دارد؟

با وجود اینکه هر دو سریال خاندان اژدها و حلقه‌های قدرت اکنون بر اساس معیارهای مختلف بیننده پیروز شده‌اند، هیچ روشی تصویر کلی از این دو سریال را ترسیم نکرده‌ است.

به عنوان مثال، آمار نشان می دهد حلقه‌های قدرت و خاندان اژدها از نظر در دسترس بودن برای بینندگان متفاوت بودند. سریال قبلی دو قسمت اول خود را در ۱ سپتامبر عرضه کرد. در حالی که House of the Dragon قسمت های دوم و سوم خود را به ترتیب در ۲۸ آگوست و ۴ سپتامبر منتشر کرد. در دسترس بودن متفاوت این دو سری به این معنی است که تعیین یک برنده واضح بین این دو نمایش کار آسانی نیست.

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

صرف نظر از تعداد بینندگان، شور و اشتیاق و مهارتی که در هر دو سریال است نشان می دهد برندگان واقعی در اینجا طرفداران تلویزیون فانتزی هستند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تصاویر جف بزوس و لورن سانچز در اولین نمایش سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت»

آخرین تریلر سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» منتشر شد + ویدیو

موجودی اسرارآمیز شبیه «اورک ها» در ارباب حلقه ها با دو آرواره و بدون چشم در سواحل مصر

۱۰ واقعیت جالبی که حتی طرفداران پروپاقرص «ارباب حلقه ها» هم از آن ها اطلاعی ندارند

واکنش‌ها به استفاده از بازیگران سیاهپوست در نقش اِلف و کوتوله در سریال «ارباب حلقه ها»

آیا سریال «حلقه های قدرت» به خوبی فیلم های «ارباب حلقه ها» هست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو