برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم؟

برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم؟


منبع: نم نمک

1

1402/9/24

14:05


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، ماده غذایی که استرس را از بین می برند و راه سریع از بین بردن استرس و برای کاهش استرس چه دمنوشی بخوریم و برای کاهش استرس چه قرصی بخوریم و برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم و درمان استرس فکری و درمان استرس و تپش قلب و درمان خانگی استرس و تپش قلب و برای درمان استرس چه بخوریم نی نی سایت در نم نمک.

برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم؟

برای درمان استرس چه بخوریم؟

مدیریت استرس ابزاری مهم و قدرتمند برای سلامت است؛ چراکه استرس بیش از حد مسلما خطرات بهداشتی بالقوه بر سلامت جسم و روان فرد به همراه دارد.

برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم؟

برای رفع استرس و دلشوره چه بخوریم؟

تغذیه ضد استرس

به گزارش نم نمک ، علاوه بر درمان دارویی و روان درمانی ، بسیاری از استراتژی ها از جمله مصرف منظم برخی غذاها برای مدیریت این اختلال پیشنهاد شده است. یک رژیم غذایی سالم می تواند به مقابله با تاثیرات منفی استرس برود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

جوی دو سر :

خوردن مواد غذایی غنی از کربوهیدرات پیچیده موجب افزایش تولید سروتونین؛ هورمون مرتبط با احساس خوب می شود. غلات کامل مانند جوی دو سر و مصرف آنها در وعده صبحانه ، عاملی برای بهبود خلق و خو و افزایش انرژی در تمام طول روز است.

شکلات تیره :

فلاونوئید موجود در شکلات تیره استرس را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. مصرف شکلات تیره منجر به کاهش خستگی ذهنی و بهبود عملکرد شناختی می شود.

تغذیه ضد استرس

ماهی سالمون :

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلای وحشی یا ماهی سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و خاصیت ضد التهابی دارند. این خاصیت ضد التهابی تاثیر مثبتی روی سلامت روان دارد و منجر به کاهش استرس می شود.

دانه های سویا :

سویا منبع خوبی از دو اسید آمینه تیروزین و تریپتوفان است که هر دو به افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی سروتونین و دوپامین که نقش مهمی در افزایش احساس خوب دارند ، کمک می کنند.

تغذیه ضد استرس

چای سیاه :

این نوع چای برای کاهش سطوح استرس در طی قرن ها مصرف می شده است. مطالعات نشان داده که نوشیدن چهار فنجان چای سیاه در طول روز و برای 6 هفته متوالی ، سطوح کورتیزول یا همان هورمون مرتبط با استرس را کاهش می دهد.

سبزیجات تیره رنگ :

سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم پیچ و ... سرشار از فولات و ویتامین B6 برای افزایش خلق و خوی هستند. اینطور ثابت شده که سطوح پایین فولات در بدن خود عاملی برای افزایش استرس است.

بلوبری :

سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول برای کاهش افسردگی و اضطراب است. پلی فنول خاصیت ضد التهابی دارد و با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی ، استرس را نیز کاهش می دهد.

تغذیه ضد استرس

چای سبز :

حاوی تیانین؛ اسید آمینه ای که استرس را کاهش می دهد. برخی محققان ثابت کرده اند که مصرف روزانه 3 فنجان چای سبز به جای قهوه ، می تواند نقش مهمی در کاهش استرس روزانه داشته باشد.

غلات سبوس دار :

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ، نان و ماکارونی کامل ، منابع غنی از ویتامین های گروه B برای بهبود عملکرد شناختی هستند. ضمن این که مصرف آنها منجر به کاهش سطوح استرس نیز می شود.

آجیل و دانه ها :

منابع غنی از منیزیم هستند؛ ماده معدنی که نقش مهمی در بسیاری از فرایندهای بیوشیمیایی و بهبود سلامت روان دارد.

تغذیه ضد استرس

شیر :

تحقیقات نشان می دهد که کلسیم منجر به کاهش نوسانات خلقی و اضطراب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو