نواف احمد جابر الصباح امیر کویت درگذشت + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/9/25

17:32


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، نواف احمد جابر الصباح و فوت نواف احمد جابر الصباح و بیماری نواف احمد جابر الصباح و بیوگرافی نواف احمد جابر الصباح و اخبار نواف احمد جابر الصباح و حواشی نواف احمد جابر الصباح و نواف احمد جابر الصباح کیست و نواف احمد جابر الصباح کجاست و چه خبر از نواف احمد جابر الصباح و نواف احمد جابر الصباح اهل کجاست و نواف احمد جابر الصباح در بیمارستان و علت مرگ نواف احمد جابر الصباح و درگذشت نواف احمد جابر الصباح در نم نمک.

نواف احمد جابر الصباح امیر کویت درگذشت + بیوگرافی

نواف احمد جابر الصباح امیر کویت درگذشت

تلویزیون رسمی کویت در 16 دسامبر 2023 مصادف با 25 آذر 1402 گزارش داد که امیر کویت در بیمارستان درگذشته است.

نواف احمد جابر الصباح امیر کویت درگذشت + بیوگرافی

نواف احمد جابر الصباح امیر کویت درگذشت + بیوگرافی

نواف الاحمد الجابر الصباح متولد 25 ژوئن 1937 امیر کویت و فرمانده کل قوای نیروهای مسلح کویت بود که پس از مرگ برادر ناتنی خود صباح احمد جابر الصباح ، در 29 سپتامبر 2020 به این مقام رسید. نواف فرزند احمد جابر الصباح امیر پیشین کویت از همسر یازدهم او بود. وی فرمانده نیروهای نظامی کویت از سال 2020 نیز بود. وی پس از سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه عربستان ، پیرترین رئیس حکومت در جهان عرب بود. او بر خلاف سنت آل صباح در 7 فوریه 2006 به عنوان ولیعهد معرفی شده بود. بر این اساس قرار شد مسئولیت دفاتر امیر و ولیعهد به طور متناوب بین عشیره الجابر و السالم تقسیم شود.

همسر و فرزندان

شیخ نواف با شریفه سلیمان الجاسم الغانیم ، دختر سلیمان الجاسم الغانیم ازدواج کرد. آنها چهار پسر و یک دختر دارند. به گزارش روزنامه العربی الجدید وی شخصیت آرامی دارد و به تشریفات پروتکلی زیاد اهمیتی نمی دهد. نواف جابر الصباح در یکی از محله های طبقه متوسط در کویت زندگی می کند و به خاطر اهداف راهبردی کویت در سیاست خارجی به حفظ سیستم فعال و زنده شورای همکاری خلیج فارس اصرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو