بابک یگانه کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

4

1402/11/21

21:18


بابک یگانه گفت : اگر فدراسیون در این دو ماه محبت کند و من در مسابقات گرندپری پیش رو شرکت کنم می توانم قول کسب سهمیه المپیک پاریس را بدهم.

بابک یگانه کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

ملی پوش تراپ : با هزینه شخصی در گرندپری شرکت می کنم/ سهمیه المپیک می گیرم اگر...

بابک یگانه عضو تیم ملی تراپ ، در خصوص کسب سهمیه المپیک در آخرین مسابقه جهانی توزیع سهمیه اظهار کرد : 24 سال است که عضو تیم ملی تراپ هستم. صاصد اولین باشگاهی بود که در آن مسابقه دادم و قهرمان شدم. بعد از آن هم همواره در این رشته فعالیت داشتم. بیش از 200مدال کشوری و مدال های غرب آسیا ، جام خلیج فارس ، میکس جهانی ، میکس و انفرادی آسیا را در کارنامه دارم. مدال برنز انفرادی آسیا که حدود چهار قبل گرفتم برای اولین بار بود که در تاریخ تراپ ایران بدست می آمد. آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک در رشته تراپ هم در اردیبهشت در قطر برگزار می شود. در این مسابقات دو سهمیه در هر ماده توزیع می شود.

بابک یگانه کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

بابک یگانه کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی در ادامه در مورد حضور در مسابقه گرند پری با هزینه شخصی گفت : من قبل از مسابقه توزیع سهمیه المپیک قرار است با هزینه شخصی در مسابقه گرندپری قطر شرکت کنم تا خودم را محک بزنم و با شرایط مسابقه آشنا شوم. البته باید این مسابقه را فدراسیون انجام دهد اما گویا به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نمی توانست. من از فدراسیون خواستم که خودم در این گرندپری شرکت کنم و باید از سردار قربانی هم به این خاطر تشکر کنم که قبول کرد با هزینه شخصی به این مسابقه بروم. در این رویداد می خواهم برای مسابقه اصلی که حدود دو ماه دیگر برگزار می شود آماده شوم.

یگانه در مورد شانس کسب سهمیه المپیک پاریس در مسابقات قهرمانی جهان قطر اظهار کرد : گرفتن سهمیه در این رشته مستلزم مقدار هزینه ای است که در این رشته می کنیم. رشته ما پر هزینه است. در همان مسابقه قهرمانی آسیا کره که برای اولین بار برنز انفرادی آسیا را گرفتم با اختلاف خیلی کم و یک بشقاب نتوانستم سهمیه بگیرم. رقبای ما مثل امارات ، قطر ، کویت ، امارات ، لبنان ، در فاصله دو المپیک حدود 20 مسابقه آسیایی و جهانی شرکت می کنند و شاید در یک یا دو مسابقه نتیجه بگیرند اما ما به خاطر بودجه کم و مشکلات اقتصادی مجبوریم از هر چهار مسابقه در یکی شرکت کنیم.

وی افزود : اینکه محمد بیرانوند هم توانست سهمیه المپیک بگیرد به دلیل حضور در مسابقات متعدد بود. هم فدراسیون حامی او بود و هم خودش پشتکار زیاد داشت و اگر اشتباه نکنم در یک سال و نیم در 8 مسابقه شرکت و در آخرین مسابقه کسب سهمیه کرد. حدود یک ماه و خورده ای ما از مسابقات کویت آمده ایم رقبایمان قبل از آخرین مسابقه کسب سهمیه در چهار مسابقه دیگر (مراکش ، مصر و گرندپری مصر و قطر) شرکت می کنند تا برای مسابقه اصلی آماده شوند. نباید ما از خودمان توقع زیادی داشته باشیم که در اولین مسابقه سهمیه بگیریم.

عضو تیم ملی تراپ در ادامه گفت : من دو سال قبل قول سهمیه المپیک پاریس را داده بودم اما به این شرط که در همه 6 مسابقه انتخابی حاضر شوم اما به دلیل کمبود بودجه و یا اینکه چون درست تصمیم گیری نشد تنها در یک مسابقه شرکت کردم. در همان یک مسابقه هم که با هزینه شخصی رفتم به مدال برنز انفرادی و تیمی رسیدم. فدراسیون در آن مقطع مشکل داشت چون حساب هایش را بسته بودند. در واقع من جاده را برای دیگران آسفالت کردم. خوشبختانه بعد از این موضوع محمد بیرانوند توانست سهمیه بگیرد. البته فدراسیون چند ماه بعد پول سفر را به من برگرداند اما در آن مقطع چون حساب ها بسته شده بود امکان پرداختش را نداشت.

یگانه اظهار کرد : این رشته خمره رنگرزی نیست که در هر مسابقه بتوان مدال گرفت. باید در این رشته تلاش کرد. زمین ، بشقاب و فشنگ استاندارد و حضور در کوران مسابقات بین المللی نقش زیادی در موفقیت دارد. اگر در کوران مسابقات باشیم استعدادهای زیادی در رده جوانان و بزرگسالان داریم و 100 درصد می توانیم سهمیه و مدال بیشتری کسب کنیم. همه دوست دارند که سهمیه المپیک بگیرند اما باید شرایط فراهم باشد.

عضو تیم ملی تراپ افزود : قبل از مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود 10 روز زودتر به کویت محل برگزاری مسابقات برویم تا اردو بزنیم و با شرایط آشنا شویم اما چون کویت دیر ویزا را صادر کرد برای مسابقه رفتیم و نشد که تمرین کنیم و به کسب سهمیه منجر نشد. اگر باز فدراسیون در این دو ماه محبت کند و من در مسابقات گرندپری پیش رو شرکت کنم و آماده شوم می توان قول کسب سهمیه المپیک را داد.

او در پایان گفت : می خواهم در آخر از سردار قربانی تشکر کنم. او تلاش می کند اما دست و بالش بسته است. در یک مقطع زمانی حساب بانکی فدراسیون را بسته بودند و فدراسیون در مضیقه بود. باز هم به همه خانواده تراپ بابت کسب اولین سهمیه المپیک تبریک می گویم که با حمایت فدراسیون و کادر فنی به این مهم رسیدیم. همین امر هم سبب شد که کمیته ملی المپیک و مدیران ورزش نگاه ویژه ای به این رشته پرمدال داشته باشند.


بیوگرافی بابک یگانه

بابک یگانه متولد تهران عضو تیم ملی تراپ ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو