حمیدرضا مقدم فر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/21

19:00


مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت : مردم گلایه های بر حق دارند اما باید توجه کرد در برابر دستاوردهای انقلاب بسیار اندک است. با این حال مسوولان باید در برابر مردم فوق طاقت شان حرکت کنند و مشکلات را از دوش مردم بردارند.

حمیدرضا مقدم فر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

مقدم فر : مسوولان با فوق طاقت شان حرکت و مشکلات مردم را حل کنند

به گزارش نم نمک ، حمیدرضا مقدم فر خطیب پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ، گفت : یکی از نکاتی که باید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به آن توجه کنیم این است که چه عواملی باعث شد با وجود توطئه ها و حوادث مختلف انقلاب ما 45 ساله شده است؟

حمیدرضا مقدم فر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

حمیدرضا مقدم فر کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ادامه داد : رهبری چند سال قبل فرمودند تمام عواملی که باعث ایجاد انقلاب شد همان عوامل موجب تدوام و بقاء این انقلاب خواهد بود. سه عامل رهبری ، ملت و مکتب اسلام در ایجاد و بقاء تاثیرگذار بوده است. اما دو عامل دیگر نیز بر این سه ، فرض است.

مقدم فر خاطرنشان کرد : امروز در ادامه انقلاب اسلامی دشمن به این دو عامل رسیده و آنها را هدف قرار داده است. ایمان و امید در پیروزی انقلاب نقش بسیار اساسی داشتند. ایمانی که پشتوانه اصلی پیروزی و دوام انقلاب بود کدام ایمان بود؟ منظور از ایمان نصرت الهی و معجزه الله اکبر است. انقلابی که خدامحور است و مردم با دست خالی و فریاد الله اکبر و توکل به خدا به عمر رژیم سر تا به پا مسلح را در سرزمین امیرالمومنین و علی بن موسی الرضا پایان دادند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه افزود : در انقلاب متوجه شدیم اگر سرمایه های ارزشمندمان را خرج کنیم خدا نیز ما را یاری و حمایت خواهد کرد. نصرت الهی را در همه دوره های انقلاب از جمله در قبل و بعد از پیروزی انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس و هم در فتنه ها و توطئه های ریز و درشت چهار دهه گذشته دیده ایم. ایمان به شعارهای اساسی و آرمان های انقلاب و از همه مهمتر شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی. با وجود همه توطئه های دشمنان به فضل الهی در تمام سالهای پس از انقلاب توانستیم به همه شعارها و آرمان های مان وفادار بمانیم. آمریکا و شوروی و دهها کشور ، دیوانه ای به اسم صدام را به جان ایران انداختند اما اگر توانستیم بر همه آنها فائق بیاییم همه مرهون ایمان و ایستادگی پای انقلاب بود.

مقدم فر ادامه داد : آنان ایرانی می خواستند مثل برخی کشورها که نقش گاوشیرده را ایفا کند ، نه کشوری که مستقل و دارای هویت باشد. در این چهار دهه نه امام و نه مقام معظم رهبری اسیر این تفکر نشدند و انقلاب را پیش بردند و خواب کسانی که حذف شدن در نظام ظالم بین الملل را می دیدند بدون تعبیر گذاشتند و ایران را از دست سازش طلبان در امان نگهداشتند. نکته دوم ایمان به مردم است. جمهوری اسلامی در این چهار دهه صادقانه نشان داده است به مردم سالاری دینی پایمرد است و برای مردم سهم و نقش قائل است. حق و وظیفه خود دانسته که بیش از چهل و چند انتخابات برگزار کرد. امروز هم نظام اسلامی و مردم در معرض آزمایش دیگری هستند.

وی ادامه داد : ایمان به واقعی بودن دشمنان ایران با اهمیت است. سال ها به ما اتهام می زدند که ما در توهم توطئه هستیم ، اما سال های گذشته نشان داد که اینطور نبوده است. ما توطئه را با گوشت و پوست خود لمس کرده و برای خنثی کردن آنها چه جان ها و خون های پاکی را تقدیم کردیم و اجازه به ثمر نشستن توطئه ها را ندادیم. هنوز یادمان نرفته که طی 8 سال کشور در سراب خوش بینی به دشمنان ایران معطل نگهداشته شده و دستاوردی کمتر از «هیچ» در کارنامه خود به جا نگذاشتند و این عبرت به ملت اثبات شد که راه پیشرفت ایران نه از راه وابستگی به سلطه نظام بلکه از راه ایران قوی می گذرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت : محور جبهه مقاومت در یمن ، لبنان ، سوریه و عراق را خود مردم این کشورها اداره می کنند و ایرانیان در این کشورها محور نیستند. افزایش عمق استراتژیک نظام و جبهه مقاومت برکاتی داشته است. مجاهدات های رزمندگان مقاومت در تضعیف رژیم کودک کش اسراییل و آمریکا نقش بسیار حیاتی و تاثیرگذاری داشته است.

وی یادآور شد : با وجود نقایص و ضعفها اما عملکرد انقلاب اسلامی تا این جا راه درست بوده است. گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستیم. این مسئله قطعا یکی از آسیب های ماست که البته ریشه در دشمنان و نفوذی های موذی و البته کم کاری ها دارد. مردم گلایه های بر حق دارند اما باید توجه کرد در برابر دستاوردهای انقلاب بسیار اندک است. با این حال مسوولان باید در برابر مردم فوق طاقت شان حرکت کنند و مشکلات را از دوش مردم بردارند. نمی توانیم بگویم مشکل نداریم. نفوذی ها ، کم کاری ها ، نارکارآمدی ها و دشمنان در این زمینه مقصر هستند اما مسوولان باید توجه داشته باشند که دشمنان برای از بین بردن نقاط قوت این نظام تلاش می کنند و نباید اسیر تبلیغات سوء آنها شوند و مرزهای خودشان با انقلاب را پر رنگ نکنند.

مقدم فر ابراز امیدواری کرد : ان شاءالله مردم در راهپمایی 22 بهمن و انتخابات اسفند دشمن را به خاک سیاه خواهند نشاند و شکست دیگری بر آنان وارد خواهند کرد.

به گفته وی عامل دومی که دشمن هدف قرار داده است عامل امید است.

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت : امید به اینکه خدای این دهه همان خدای 21 بهمن 1357 و دهه 1360 است و نصرتش برای مردان میدان های انقلاب آماده است. امید به شکست طلسم هر چه بیشتر دشمن که امروز در غزه شاهدش هستیم. همان خدا امروز در قلب رهبر حکیم و فرزانه مان است و ایشان یکپارچه ، الهی است. باید کوشید ریسمان انقلاب از دستمان به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات اسفند 1402 گفت : یکی از دستاوردهای بهمن 1357 «حق انتخاب» مردم است. دشمنان میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند تا مردم پای صندوق های رای نیایند. اسراییل و آمریکا در رسانه های شان دل شان برای مردم ایران نسوخته که از مردم می خواهند پای صندوق ها نروند. نه مردم به ارتجاع و دیکتاوری و آشوب های خیابانی در قالب صندوق رای تجلی پیدا می کند.

مقدم فر ادامه داد : میدان غزه نمایشگاه بزرگ حق و باطل است. مخالفان حضور مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن و انتخابات اسفند دوست ندارند مردم به صحنه بیایند.

وی گفت : خواص و افرادی که در جامعه موثر هستند بدانند امروز در معرض امتحان بزرگی قرار دارند. به خاطر همین مسئله است که دشمن اولویت را آنان قرار داده و در پی مردد کردن و ساکت کردن و به تردید انداختن خواص هستند. مشکلات اقتصادی و گرانی گوشت و مردم سرجای خودش اما حضور پای صندوق حق رای مردم است. دشمن این را نمی خواهد اما اولویت دشمن این است که از طریق خواص به جامعه تردید را تزریق کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه تصریح کرد : دشمنان دوست دارند هسته های سخت و مدافع نظام در باورهای شان دچار انفعال و تردید شوند. خواص چرا سکوت می کنید.؟! خدای نکرده دنیا تا این حد شما را زمین گیر کرده است؟! 200 -300 هزار ایرانی جان شان را برای انقلاب گذاشتند ، شما نمی خواهید برای این انقلاب آبرو بگذارید؟!اگر شما در شماتت کردند ، بکنند. به خودتان تردید راه ندهید.

وی گفت : امروز همه بدانند این صحنه ، صحنه جهاد است. چرا؟ چون مقابل مان دشمن را می بینیم. دشمن نمی خواهد 22 بهمن و انتخابات اسفند پرشور باشد. جهاد فقط اسلحه به دست گرفتن نیست. انتخابات پرشور قدرت و اقتدار ملی به وجود می آورد. امنیت ملی ایجاد می کند و این یعنی بازدارندگی و کندن دندان جسارت دشمن. خواص وظیفه شتاب دهندگی شان را از دست ندهند. همه دست به دست هم بدهیم تا انتخابات پرشور رقم بخورد.

مقدم فر یادآور شد : چرا امام می فرمودند رای ندادن و عدم مشارکت درانتخابات جزو بالاترین گناهان کبیره است. به این خاطر بود که رای ندادن مانع از اقتدار ملی می شود. اطمینان داریم هم حضور در راهپیمایی 22 بهمن و هم انتخابات اسفند بسیار پر شور خواهد بود و حتما دشمن را دچار یاس و ناامیدی خواهد کرد.


بیوگرافی حمیدرضا مقدم فر

حمیدرضا مقدّم فر متولد 1340 مدرس دانشگاه ، کارشناس مسائل استراتژیک ، مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو