علت درد پهلو بعد از رابطه جنسی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/26

15:58


دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث بروز پهلو درد بعد از رابطه جنسی شود. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره علل این درد بخث می کنیم. با ما همراه باشید.

درد بعد از نزدیکی یکی از شایع‌ترین مشکلات بین خانم‌ها و آقایان است که میزان لذت از رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نزدیکی دردناک ممکن است روی روابط زوجین تأثیرگذار باشد و علاوه‌بر درد جسمی اثرات عاطفی منفی نیز از خود برجای بگذارد.

علت درد پهلو بعد از نزدیکی در مردان و زنان

کرمپ به معنی گرفتگی و انقباض ناگهانی و غیر قابل کنترل در عضلات یک ناحیه از بدن می باشد. علت های احتمالی زیادی برای گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی در زنان و مردان وجود دارد.

فشار وارد شده به عضلات

مانند انجام تمرینات ورزشی، فشار وارد شده به عضلات لگن و شکم در زمان رابطه ی جنسی می تواند منجر به گرفتگی عضلات این ناحیه شود. سفت شدن ماهیچه ها، کم آبی بدن یا کار کردن ماهیچه ها در یک موقعیت بد می تواند از علل این امر باشد. این گرفتگی ها معمولاً پس از چند ثانیه یا چند دقیقه از بین می روند.

درد پهلو

ارگاسم

ارگاسم شامل انقباض غیر ارادی ماهیچه های لگن و کف لگن می شود. این امر می تواند یکی دیگر از علت های ایجاد کرمپ بعد از رابطه ی جنسی باشد. اگر ماهیچه های لگن و کف لگن به شدت منقبض شوند، گرفتگی موقت عضلات بعد از رابطه ی جنسی اتفاق می افتد.

مشکلات روده

مشکلات مربوط به دستگاه گوارش می توانند سبب گرفتگی شکم شوند. یبوست و گاز معده دو علل شایع شکم درد پس از رابطه ی جنسی می باشند. سایر مشکلات دستگاه گوارشی مثل سندرم روده ی تحریک پذیر نیز از دیگر علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی است.

مشکلات ادراری

مشکلات مربوط به مثانه یا دستگاه ادراری می تواند از علت های دیگر درد بعد از رابطه ی جنسی باشد. مثانه ی زنان درست در جلوی رحم قرار دارد و رابطه ی جنسی می تواند سبب تحریک آن شود. این مشکل بیشتر در افراد مبتلا به عفونت ادراری یا سیستیت بینابینی مشاهده می شود. سیستیت بینابینی نوعی بیماری سیستم ادراری است که باعث درد و فشار در ناحیه ی لگن و مجاری ادراری می شود.

عفونت های مقاربتی

برخی از عفونت های مقاربتی (STIs) به خصوص کلادمیا و سوزاک می توانند باعث گرفتگی شکم در زمان رابطه جنسی و پس از آن شوند. بسیاری از بیماری های مقاربتی هیچ علائمی ندارند. بنابراین، بهتر است به طور مرتب آزمایش دهید. از دیگر علائم بیماری های مقاربتی می توان به ترشح آلت تناسلی مردانه، ترشحات غیر معمول واژن و درد در هنگام ادرار اشاره کرد.

ضربه ی روحی

گاهی اوقات، آسیب های گذشته یا یک مشکل عاطفی در رابطه ی جنسی می تواند خود را به صورت ناراحتی یا درد فیزیکی در زمان سکس یا بعد از آن بروز دهد. حتی استرس های روزمره و اضطراب بیش از حد نیز می تواند باعث تنش یا گرفتگی های عضلانی شوند.

پروستاتیت

گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی در مردان به ندرت اتفاق می افتد. از جمله علل خاص این پروستاتیت است. پروستات غده ای کوچک (به اندازه ی گردو) است که در قسمت پایین لگن مردان قرار دارد. این غده مایعاتی را ترشح می کند که از اسپرم ها محافظت می کنند. در حین انزال، این ترشحات به مایع منی اضافه می شود و تقریباً یک سوم مایع منی را تشکیل می دهد. اگر پروستات به صورت ناگهانی یا تدریجی ملتهب و بزرگ شود، می تواند باعث درد و گرفتگی لگن در زمان رابطه ی جنسی و بعد از آن شود.

درد پهلو

سخن پایانی

رابطه جنسی باید موجب لذت زوجین شود، در صورتی که وجود آن باعث ایجاد احساس درد و ناراحتی شود باید به پزشک مراجعه و علت را ریشه‌یابی و درمان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو