راهنمای قاتلان زنجیره‌ای فصل دوم سریال «شکارچی ذهن»

منبع: آی سینما

347

1398/5/29

13:11


راهنمای قاتلان زنجیره‌ای فصل دوم سریال «شکارچی ذهن»

آی سینما: در حالی که شبکه نتفلیکس فصل دوم سریال تحسین شده «شکارچی ذهن» را منتشر کرده، قاتلان زنجیره‌ای واقعی در آمریکا مانند فصل اول جزو شخصیت‌های این فصل هستند. دیوید فینچر و اندرو دامینیک از کارگردانان «شکارچی ذهن ۲» هستند. به شکل فشرده درباره این ۱۰ قاتل بی‌رحم و شیطان صفت بیشتر بدانید.

[هشدار لو رفتن: اگر فصل دوم «شکارچی ذهن» را ندیده‌اید، این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان را افشا کند.]

دنیس ریدر ملقب به BTK

در همان فصل یک «شکارچی ذهن» دنیس ریدر که به خود لقب BTK (مخفف کلمات «Bind, Torture, Kill» یا بستن، شکنجه، کشتن) داده بود معرفی شد. او در افتتاحیه قسمت‌های فصل یک دیده می‌شد و از او نام برده نشد. در فصل دوم هم به نام واقعی او اشاره نمی‌شود و فقط BTK مورد اشاره قرار می‌گیرد. در فصل دوم هم در ابتدای هر اپیزود لحظاتی از زندگی او و عطشش برای کشتن را می‌بینیم. ریدر بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۱ قربانیان خود را به قتل رساند و سرانجام در سال ۲۰۰۵ دستگیر شد. او در حال حاضر در زندان است و به ۱۰ بار حبس ابد محکوم شده است.

دیوید برکوویتز ملقب به پسر سم

بین ماه ژوئیه سال ۱۹۷۶ تا ژوئیه ۱۹۷۷ دیوید برکوویتز ملقب به «پسر سم» ( Son of Sam) شش نفر را به ضرب گلوله کشت. او ادعا کرد با الهام از پیام‌هایی که از سگ همسایه می‌گرفت، آدم می‌کشت. اما همان‌طور که فصل دوم «شکارچی ذهن» نشان می‌دهد، این ادعای برکوویتز دروغ بود. او در حال حاضر مشغول گذراندن حکم شش بار حبس ابد در زندان است.

ویلیام پیرس

پیرس یکی از قاتلان کمتر شناخته شده آمریکا است که «شکارچی ذهن» به او پرداخته. او سابقه دزدی و ایجاد حریق عمدی داشت و در دهه ۱۹۶۰ محکوم شد. این قاتل که خود را جونیور می‌خواند، در سال ۱۹۷۰ آزادی مشروط گرفت. اما طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۱ به ۹ فقره قتل متهم شد و در سال ۱۹۷۳ حکم حبس ابد گرفت.

ویلیام هنری هنس

بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ حداقل چهار زن را به قتل رساند و یکی از معدود قاتلان زنجیره‌ای سیاهپوست شد‌. ویلیام هنری هنس سرباز بود و روسپی‌های نزدیک به پایگاه‌های نظامی را شکار می‌کرد. او به جرم سه قتل محکوم و در سال ۱۹۹۴ با صندلی برقی اعدام شد. آی‌کیو او بین ۷۵ تا ۷۹ نمره تخمین زده شد، یعنی او از لحاظ بهره هوشی ناتوان بود.

المر وین هنلی

او بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ به دین کورل ملقب به کندی‌من کمک کرد که ۲۸ پسر نوجوان را بدزدد و به قتل برساند. کورل مغز متفکر جنایت‌ها بود و هنلی همراه با دیوید اوون بروکس بودند که قربانیان او را به دام می‌انداختند. اما عاقبت هنلی بر استادش شورید و در سال ۱۹۷۳ او را با شلیک گلوله کشت. او به شش بار حبس ابد هریک به مدت ۹۹ سال محکوم شد.

ادموند کمپر 

شخصیت به یاد ماندنی فصل اول «شکارچی ذهن» در فصل دوم فقط در یک سکانس ظاهر می‌شود. او در سال‌های ۱۹۷۲ و ۷۳ ده نفر از جمله مادرش را کشت. اد کمپر خودش به قتل‌ها اعتراف کرد و خواستار اعدام شدن بود. اما مجازات اعدام در ایالت کالیفرنیا معلق شده بود و به همین دلیل او به ۸ بار حبس ابد محکوم شد.

چارلز منسون

یکی از بدنام‌ترین جنایتکاران قرن بیستم آمریکا به راه اندازی یک فرقه و دستور قتل شارون تیت بازیگر هالیوود و مهمانانش به پیروان خود ملقب به «خانواده منسون» شهرت داشت. اما فصل دوم «شکارچی ذهن» در یکی از مهم‌ترین سکانس‌های خود از منسون چهره‌ای لاف زن و دروغگو می‌سازد که شهامت انجام کار کثیف ندارد و حتی حاضر نیست مسئولیت کارهای خود را بپذیرد. منسون هرچند هیچوقت خودش قاتل نبود، اما به دلیل نقشی که در آمریت جنایت‌ها داشت، به اعدام محکوم شد. مجازات او پس از مدتی به حبس ابد تبدیل شد. او در سال ۲۰۱۷ در زندان مرد.

تکس واتسن

چارلز دنتن واتسن ملقب به تکس یکی از اعضای «خانوادن منسون» بود که در جنایت کشتار خانه شارون تیت و رومن پولانسکی شرکت داشت و گفته می‌شود او ساکنان خانه را قتل عام کرد. سریال «شکارچی ذهن» روی این واقعیت تاکید می‌کند که هرچند منسون تاثیر مهمی بر جنایت او داشت، اما خودش این احتمال را رد نمی‌کند که می‌توانست بدون القائات منسون هم دست به قتل بزند. واتسن مثل مرشدش ابتدا به اعدام محکوم شد اما سپس محکومیتش به حبس ابد تقلیل یافت.

پل بیتسن

او فقط به قتل ادیسون وریل که روزنامه نگار بود، محکوم شد. اما معمولا او را یک قاتل زنجیره‌ای می‌شناسند که مسئول قتل و تکه تکه کردن شش مرد، قرار دادن اعضای بدن آنها در کیسه و انداختن‌شان در رودخانه هادسن بوده است. او پیش از محکومیت در سکانسی از فیلم «جن‌گیر» حضوری کوتاه داشت. ماجرای او الهام بخش ویلیام فریدکین کارگردان فیلم «جن‌گیر» شد که فیلم «گشت‌زنی» را در سال ۱۹۸۰ درباره یک قاتل زنجیره‌ای ساخت. بیتسن در سال ۱۹۷۹ به جرم قتل وریل محکوم و در سال ۲۰۰۳ حکم آزادی مشروط گرفت. بعد از آزادی خبری از سرنوشت او در دست نیست.

وین ویلیامز

ماجرای «قتل‌های بچه‌های آتلانتا» بخش زیادی از فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» را به خود اختصاص داده است. بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ حداقل ۳۰ کودک و مرد جوان در شهر آتلانتا کشته شدند. فرض این بود که یک نفر بیشتر آنها -اگر نه همه- را به قتل رسانده بود. وین ویلیامز در سال ۱۹۸۱ دستگیر شد و در نهایت به جرم ارتکاب دو قتل محکوم شد. در حالی که ماموران قانون ۲۳ فقره قتل را به او نسبت می‌دادند، ویلیامز هرگز بابت آن جنایت‌ها محکوم نشد. تا امروز او ادعا می‌کند که هیچ قتلی مرتکب نشده و همه اتهام‌های وارد شده به او بی‌اساس است. بعد از محکومیت او هرگز پرونده قتل بچه‌های آتلانتا پیگیری قضایی نشد.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو