چگونه در خانه پنیر لیقوان درست کنیم؟

منبع: نمکستان

115

1398/9/25

14:07


طرز تهیه پنیر لیقوان خانگی و بسیار خوشمزه نمکستان : پنیر لیقوان یک پنیر بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که با شیر گوسفند تهیه می‌شود و از دامنه کوه سهند و مراتع لیقوان می آید. این پنیر طعمی شور داشته و دارای بافتی سوراخ سوراخ میباشد. برای آشنایی با طرز تهیه این پنیر خوشمزه […]

طرز تهیه پنیر لیقوان خانگی و بسیار خوشمزه

پنیر لیقوان خانگی : چگونه در خانه پنیر لیقوان درست کنیم؟

نمکستان : پنیر لیقوان یک پنیر بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که با شیر گوسفند تهیه می‌شود و از دامنه کوه سهند و مراتع لیقوان می آید. این پنیر طعمی شور داشته و دارای بافتی سوراخ سوراخ میباشد. برای آشنایی با طرز تهیه این پنیر خوشمزه و مرغوب با ما همراه باشید :

مواد مورد نیاز برای تهیه پنیر لیقوان خانگی :

  ماست    ۴ قاشق غذا خوری
  شیر    ۱ کیلوگرم

طرز تهیه پنیر لیقوان خانگی : 

اول شیر را روی حرارت گاز بگذارید تا به جوش بیاید. پس از اینکه شیر به جوش آمد حرارت را کم کنید و ۴ قاشق غذاخوری ماستی که دارید را به شیر جوشیده اضافه نمایید و خوب هم بزنید. اجازه دهدی تا مخلوط ۶ الی ۸ دقیقه جوش بخورد تا شیر بریده شود. حالا یک پارچه ی تمیز بردارید داخل یک آبکش بگذارید و آبکش را داخل سینی قرار دهید.

حالا ترکیب شیر و ماست را روی پارچه بریزید و پارچه را فشار دهید. حالا یک وسیله ی سنگین را برای چندین ساعت روی پنیر قرار دهید تا آب پنیر قشنگ گرفته شود. بعد شش هفت ساعت پنیر لیقوان شما آماده است میتوانید آن را به هر شکل دلخواهی برش بزنید.

چطور برای پنیر خانگی آب و نمک تهیه کنیم؟

همانطور که میدانید برای خوشمزه شدن و خوب ماندن پنیر، آب و نمک یک موضوع ضروری است. اگر آب و نمک برای پنیر خوب تهیه نشود میتواند باعث شل یا سفت شدن بیش از اندازه‌ ی پنیر و یا حتی باعث بد مزه شدن پنیر شود. پس ۱۰۰ گرم نمک را در ۹۰۰ گرم آب  بریزید.

حواستان باشد که نمک باید بدون ید باشد چون ید پنیر را تلخ میکند. همچنین نمک مورد استفاده باید ده درصد باشد. این درصد از موادی که گفتیم بهترین غلظت برای یک آب نمک خوب جهت نگهداری از نمک میباشد.

پنیر لیقوان خانگی : چگونه در خانه پنیر لیقوان درست کنیم؟

چگونه در خانه پنیر لیقوان درست کنیم؟

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو