طرز تهیه دو صبحانه ترکی فوق العاده خوشمزه برای شروع یک روز دلپذیر

طرز تهیه دو صبحانه ترکی فوق العاده خوشمزه برای شروع یک روز دلپذیر


منبع: آرگا

138

1399/9/25

18:08


در این مطلب طرز تهیه صبحانه ترکی ( بورک پنیری و سرشیر ترکیه ای ) را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این صبحانه های لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید.

در کشور ترکیه برای وعده صبحانه از مواد غذایی مختلف نظیر بورک و املت و سرشیر و … استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید صبحانه ای مفصل و متفاوت را تهیه کنید و در وعده صبحانه خود تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه صبحانه ترکی غافل نشوید. 

طرز تهیه صبحانه ترکی با دو روش مختلف

صبحانه مهم ترین وعده غذایی برای افراد در رده سنی مختلف به شمار می رود و برای وعده صبحانه می توانید خوراکی های مختلفی نظیر کیک صبحانه و بورک و خامه صبحانه و پنیر لیقوان و انواع مربا و … را به صورت بهداشتی و سالم خودتان در منزل تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه صبحانه ترکی با روش های متفاوت در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم این دستورات غذایی مورد توجه تان قرار بگیرند.

روش تهیه بورک ترکیه ای

۱. روش تهیه بورک پنیری ترکی

بورک از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در کشور ترکیه به شمار می رود و شما می توانید بورک را برای وعده صبحانه و ناهار و شام تهیه کنید و برای تهیه این خوراکی لذیذ از مواد غذایی مختلف استفاده می شود. در ادامه روش تهیه بورک پنیری سالم را پیش رو خواهید داشت.

روش تهیه بورک پنیری برای صبحانه

مواد لازم 

  • خمیر یوفکا آماده : به تعداد لازم
  • پنیر خامه ای : سه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • جعفری خرد شده : ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر : ۱/۳ لیوان
  • کره ذوب شده : ۱/۳ لیوان
  • کنجد سفید : به مقدار لازم

طرز تهیه بورک پنیری در منزل 

برای تهیه این نوع بورک ابتدا خمیر یوفکا را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید سپس به میزانی که نیاز دارید خمیر را بیرون قرار دهید و باقی مانده خمیر یوفکا را درون کیسه فریزر قرار دهید سپس خمیر را درون فریزر قرار دهید.

پنیر را به کمک پشت قاشق له کنید و جعفری خرد شده را به پنیر بیفزایید سپس این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. شیر و تخم مرغ و روغن را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید.

دو عدد خمیر یوفکا را روی یکدیگر قرار دهید و اگر خمیر یوفکا به شکل مستطیل است آن را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید سپس خمیر را باز نمایید و مقداری از مخلوط شیر و تخم مرغ را در یک طرف خمیر پخش نمایید تا خمیر به صورت کامل به مواد آغشته شود و مقداری نرم شود و رول کردن آن نیز راحت تر گردد.

بورک پنیری خوشمزه

در این مرحله از طرز تهیه بورک پنیری مقداری از مواد پنیری را در قسمتی از خمیر که به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته شده است قرار دهید سپس دو طرف خمیر را تا بزنید و آن را به صورت لقمه نان و پنیر رول نمایید.

یک عدد تخم مرغ باقی مانده را درون ظرفی مناسب بشکنید سپس تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شود و مقداری از تخم مرغ را روی بورک ها بزنید و مقداری کنجد روی بورک بپاشید.

کف سینی فر را به کمک مقداری روغن چرب نمایید و بورک های آماده را درون سینی قرار دهید سپس سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده بورک پنیری را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و این صبحانه لذیذ را به کمک سبزیجات و … تزیین کنید.

صبحانه ترکی

نکات طلایی برای تهیه بورک پنیری 

۱. در صورت تمایل می توانید برای تهیه این نوع بورک به جای جعفری از گوجه فرنگی استفاده کنید.

۲. توجه داشته باشید که بورک را بهتر است در فر یا تابه رژیمی بپزید زیرا برای سرخ کردن آن باید از مقداری زیادی روغن استفاده کنید.

۳. در صورت تمایل می توانید برای تهیه بورک پنیری به جای استفاده از کره از روغن استفاده کنید.

بورک پنیزی خوشمزه برای صبحانه

۲. دستور تهیه سرشیر ترکی

سرشیر ترکی از انواع صبحانه های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید این صبحانه مقوی را در منزل خودتان تهیه کنید سپس آن را به همراه نان و عسل میل کنید. توجه داشته باشید که تهیه سرشیر به راحتی امکان پذیر است ولی در دستور تهیه آن باید ترفندهایی را رعایت کنید تا سرشیر دارای طعم و ظاهری بی نظیر شود.

روش تهیه سرشیر ترکی

مواد لازم 

شیر خام : یک کیلوگرم

طرز تهیه سرشیر ترکی 

برای تهیه این نوع سرشیر ابتدا درون قابلمه ای مناسب شیر را بریزید توجه داشته باشید چون مقدار شیر کم است از این رو بهتر است از قابلمه کوچک استفاده نمایید تا سرشیری که بسته می شود ضخیم تر شود سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله متوسط قرار دهید و در طول مدتی که شیر می جوشد مراقب آن باشید تا سر نرود.

توجه داشته باشید که شیر را باید به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط بجوشانید و بعد از مدت ذکر شده حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شیر خنک شود سپس قابلمه را بدون تکان دادن درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا شیر به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بماند تا سرشیر منسجم شود در طول این مدت نباید قابلمه تکان داده شود یا شیر را هم بزنید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده لبه های سرشیر را به کمک خلال دندان از سطح شیر جدا نمایید.

دستور تهیه سرشیر ترکی

در این مرحله از طرز تهیه سرشیر صبحانه ترکی مقوی بعد از اینکه اطراف سرشیر را جدا کردید آن را به کمک کاردی تیز از قسمت وسط برش بزنید و درون ظرفی مناسب قرار دهید و از شیر باقی مانده که کم چرب شده است می توانید برای تهیه انواع دسر و … استفاده نمایید.

دستور تهیه سرشیر ترکیه ای

نکات طلایی برای تهیه سرشیر ترکی 

۱. برای تهیه سرشیر ابتدا شیر محلی تازه ای را تهیه کنید.

۲. توجه داشته باشید که برای تهیه سرشیر نمی توانید از شیر پاستوریزه استفاده نمایید زیرا چربی و سرشیر این نوع شیرها در شرکت های لبنیاتی قبل از بسته بندی گرفته می شوند.

۳. شیر گاومیش یا گوسفند بهترین شیر برای تهیه سرشیر می باشند ولی در صورت عدم دسترسی به این نوع شیرها می توانید از شیر گاو برای تهیه این صبحانه مغذی استفاده کنید.

طرز تهیه صبحانه ترکی با روش های مختلف

در این مطلب آموزش طرز تهیه صبحانه ترکی خوشمزه و مقوی با دو روش مختلف را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش دادیم که امیدواریم به کمک روش های ذکر شده بتوانید صبحانه خوش طعم و سالمی را در منزل تهیه کنید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو