غرویان: تحریم انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند

منبع: برترین ها

55

1398/10/1

15:34


یک استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه می‌دانیم مردم مشکل دارند، اما فقط حضور در انتخابات می‌تواند مشکلات را حل کند، گفت: در مقطع حساس امروز کشور نیازمند حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای هستیم؛ لذا شورای نگهبان هم در بررسی‌های خود پیرامون صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، به شرایط خاص سیاسی و بین‌المللی کشور توجه داشته باشد.

تابناک: یک استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه می‌دانیم مردم مشکل دارند، اما فقط حضور در انتخابات می‌تواند مشکلات را حل کند، گفت: در مقطع حساس امروز کشور نیازمند حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای هستیم؛ لذا شورای نگهبان هم در بررسی‌های خود پیرامون صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، به شرایط خاص سیاسی و بین‌المللی کشور توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن غرویان» درباره اینکه چه راهکارهایی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو وجود دارد و چطور باید به سمت انتخاباتی با حضور هرچه بیشتر مردم آنهم در شرایط فعلی کشور برویم؟ اظهار کرد: حضور پرشور و باانگیزه مردم در انتخابات از مهم‌ترین ارکان حفظ وحدت و یکپارچگی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی نیاز جدی کشور است

وی افزود: اینکه مردم در شرایط فعلی کشور حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند، یکی از نیازهای جدی کشور است، بنابراین این مساله، باید مورد توجه همه مسئولان ما در حوزه انتخابات اعم از مسئولان اجرایی و مسئولان ناظر بر انتخابات قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه و حوزه با تاکید بر اینکه باید تمامی زمینه ها و مقدمه های لازم برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی فراهم شود، تصریح کرد: در طرف مقابل پس از تامین این شرایط توسط مسئولان، مردم نیز باید بهترین گزینه‌ها را از منظر علمی، کارآمدی و توانمندی برای حضور در مجلس آینده و انجام امور کشور انتخاب کنند.

چرا می‌گویم مردم باید بهترین‌ها را انتخاب کنند؟

وی اشاره کرد: اینکه می گویم پس از فراهم شدن زمینه ها برای مشارکت هرچه بیشتر مردم نیز باید بهترین گزینه ها در سطوح مختلف را انتخاب کنند، از این جهت است که باید افراد توانمندی بکار گرفته شود تا بتوان نسبت به مطالبات و خواسته‌های به حقی که مردم داردند، گام برداشت و مشکلات را برطرف کرد.

غرویان با بیان اینکه می دانم افراد زیادی در جامعه هستند که از شرایط خسته اند و مشکلات موجود در کشور آزارشان می دهد، به همین دلیل بین رأی دادن و رأی ندادن مردد شده اند، ادامه داد: ما معتقدیم در مقطع فعلی نباید سر صندوق‌های رأی خلوت کرد و باید پرشور در انتخابات شرکت کنیم تا بتوانیم در جهت عملیاتی شدن برنامه‌هایمان وارد عمل شویم.

شورای نگهبان باتوجه به شرایط خاص کشور، تصمیم بگیرد

وی در عین حال یادآور شد: انتظار است در مقطع فعلی شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات فضا را برای حضور حداکثری همه جریانات سیاسی فراهم کند؛ چرا که در این شرایط خاص سیاسی و بین‌الملل ضرورت دارد مردم با شوق و ذوق بیشتری پای صند‌وق‌های رای حاضر شوند و ما امیدواریم که در نهایت هم شرایط این چنین شود.

این استاد دانشگاه و حوزه در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از مجلس آینده و ترکیب سیاسی که در آن حضور خواهند داشت، چیست؟ تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به طور دقیق و قوی رویکرد مشخصی از ترکیب مجلس آینده داشته باشیم، برای همین اعتقاد دارم باید کمی بیشتر به انتخابات نزدیک بشویم تا بتوان با رصد دقیق فضا و شرایط در این خصوص اظهار نظر کرد.

اظهارنظر در مورد ترکیب مجلس آینده کمی زود است

وی همچنین خاطر نشان کرد: اینکه از الان بخواهیم در مورد ترکیب سیاسی مجلس آینده اظهار نظر کنیم باتوجه به عدم اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و همچنین مشخص نشدن لیست های انتخاباتی و نتایج همگرایی و وحدت گروه های سیاسی کمی زود است. درباره اینکه چه کسانی در مجلس آینده حضور خواهند داشت و چه کسانی غایب خواهند بود باید منتظر گذر زمان باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو