سیگار کشیدن در بارداری، چه عوارضی دارد؟

منبع: نی نی بان

90

1398/11/1

11:10


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: تحقیقاتی که در یکی از مجلات پزشکی آمریکایی منتشر شده نشان می دهد که سیگار تا چه اندازه کشنده و مضر است. در این مطالعات، محقق با استفاده از مدارک و شواهدی که در دست دارد علل اصلی مرگ بچه ها را سیگار عنوان می کند. در تحقیقاتی که در کالیفورنیا هم صورت گرفته نشان می دهد که در سال 2011 تقریبا 11.5 % از مادرها در طول بارداری سیگار می کشند بنابراین 386 هزار از نوزادانی که متولد شده اند در معرض دود سیگار بوده اند.

​مضرات سیگار در بارداری، این دود چه ها نمی کند!

نتایج این تحقیقات مشخص می کند که استعمال دخانیات در طول بارداری باعث مشکلات زیر می شود:

-5 تا 8 درصد تولد زود هنگام

-مرگ 5 تا 7 درصد نوزادانی که زود به دنیا آمده اند.

-13 تا 19 درصد نوزادانی که با وزن خیلی کم به دنیا می آیند.

-23 تا 31 درصد سندرم مرگ ناگهانی نوزادها.

این تحقیقات نتیجه گیری می کند که اگر همه خانمها در دوران بارداری سیگار کشیدن را ترک کنند، علاوه بر اینکه سلامتی مادر و نوزاد بهبود می یابد، هزینه های درمانی تا 232 میلیون دلار در سال کاهش پیدا می کند.

حدودا 500 تا 800 نوزاد هر سال به خاطر مشکلاتی که به علت استعمال دخانیات پیش می آید، جان خود را از دست می دهند. در مقابل، در طول 10 سال، فقط 32 نوزاد به خاطر استفاده از تخت خوابهای نامناسب کشته شده اند و با همه اینها تولید آن تخت خواب ها ممنوع شده است. پس پیام اصلی این است که از نظر مسئولان کشورها خطر مرگی که توسط استعمال دخانیات وجود دارد نسبت به خطر مرگ استفاده از تخت خواب های ناامن اهمیتی کمتری دارد. تفسیر چنین موضوعی واقعا برایم خیلی سخت است . اما سوال اصلی اینجا پیش می آید که چرا فکری برای ممنوع کردن استفاده از دخانیات در هنگام بارداری نمی کنند؟ مهمترین دلیل به اثبات رسیده مرگ نوزادها در تمام سوپرمارکت ها، دکه های روزنامه فروشی و مغازه های شهرها ساکت و آرام قرار گرفته اند و کسی هم فکری برای نابودی اش نمی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو