تقطیر البول در طب سنتی و روش های درمان آن

منبع: آسان طب

165

1398/2/29

10:51


یکی از حساس ترین قسمت های بدن ، دستگاه تناسلی می باشد که اگر احتیاط نکنیم ، ممکن است به بیماری های زیادی دچار شود . از جمله شایع ترین بیماری های دستگاه تناسلی ، بیماری های ادراری هستند . این بیماری ها در گذشته به دلیل عدم آموزش کافی مردم و عدم رعایت بهداشت فردی از اصلی ترین مشکلات محسوب می شده اند . البته این بدین معنی نیست که این بیماری ها در زمان حال وجود ندارند . تقطیر البول در طب سنتی از رایج ترین این بیماری ها است که هنوز هم در میان مردم رخ می دهد . در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب به معرفی بیماری تقطیر البول در طب سنتی و روش های درمان آن می پردازیم .

تقطیر البول در طب سنتی

تقطیر البول چیست؟

اگر کمی به اسم این بیماری دقت کنید ، می توانید چیز هایی در موردش بفهمید . تقطیر به معنی قطره قطره است و بول هم معنی ادرار می دهد . برای توضیح این بیماری باید پروستات را به یک شیر آب تشبیه کنیم . همان طور که شیر آب می تواند جریان آّب را کنترل کند و به آن اجازه خروج بدهد و همچنین جلویش را بگیرید ، پروستات هم همین کار را با ادرار می کند . اما گاهی برای شیر آب مشکلی پیش می آید که باعث می شود شیر چکه کند . این دقیقا همان مشکلی است که در بیماری تقطیر البول با آن درگیر هستیم .

علل بروز تقطیر البول

هر گاه در کارکرد پروستات ما مشکلی ایجاد بشود ، می تواند باعث بروز تقطیر البول شود . اما این مشکلات خود به چند دسته تقسیم می شوند . یکی از رایج ترین این مشکلات ، ورم پروستات می باشد . در این صورت همیشه مقداری ادرار بعد از تخلیه باقی می ماند که بعد از بلند شدن به صورت قطره قطره از مثانه شما خارج می شود . در خانوم ها از آنجایی که پورستات وجود ندارد ، این مشکل به خاطر ضعف در مثانه بوحود می آید . در این حالت مثانه توانایی کنترل ادرار را ندارد و به صورت قطره قطره خارج می شود . گاهی نیز این مشکل به خاطر افتادگی مثانه رخ می دهد . در کل این مشکل بیشتر در کهن سالی و افراد سالمند رخ می دهد .

تقطیر البول در طب سنتی

روش های درمان تقطیر البول در طب سنتی

سنجد

یکی از ابتدایی ترین روش ها برای درمان این بیماری یا به عبارت دیگر پیشگیری از آن ، استفاده از سنجد می باشد . سنجد نه تنها در کتاب های زکریای رازی و جالینونس به عنوان یکی از بهترین دارو ها برای درمان بیماری های اداری ذکر شده است ، بلکه در روایات اسلامی نیز از آن به عنوان ماده ای که که پوست می رویاند و جلوی تقطیر و نفتیر را می گیرد ، یاد شده است . استفاده از سنجد به شما کمک می کند تا کارکرد پروستات شما بهبود پیدا کند .

روغن گل سرخ

در روایتی از ابوعلی سینا آمده است که مردی همیشه پیش وی می رفته است و از تقطیر البول گلایه می کرده است . ایشان هر دوا و درمانی را امتحان کرده بوده است ولی هیچکدام فایده ای نداشته اند . حکیم نیز از درمان این بیماری نامید گشته بوده است که در کتابی در مورد خواص روغن گل سرخ می خوانند . ایشان می فرمایند : ” بعد از اینکه آن مرد را به استفاده از روغن گل سرخ ترغیب کردم ، بعد از گذشت 5 هفته ، ایشان درمان گشتند و از آن پس من درمان تقطیر الوبل را در روغن گل سرخ یافتم . ” اگر کسی به این بیماری دچار است می تواند از روغن گل سرخ استفاده کند تا بر بیماری فائق بیاید .

اسپند

استفاده از اسپند نیز یکی از بهترین راه ها برای درمان تقطیر البول در طب سنتی می باشد . استفاده از اسپند حنی در روایتی از امام صادق نیز توصیه شده است . اسپند نه تنها می تواند جلوی تقطیر البول را بگیرید ، بلکه از آن برای درمان کسانی که به بیماری سلس نیز دچار شده اند بسیار مفید است . برای این که اسپند بر روی شما تاثیری نیکو داشته باشید ، باید آن را خشک کرده و از آن جوشانده درست کنید . سپس از آن هر صبح و وقتی که ناشتا هستید استفاده کنید . حکیمان تاکید دارند که این نسخه باید تا 40 روز ادامه پیدا کند تا اثر داشته باشد .

دیگر نسخه های طب سنتی

+ اسفاده از ترکیب مصطکی ، کندر ، زنجبیل ، انغوزه ، زیره ، جاوشیر ، سقمونیا و مسرویطوس

+ میوه ها و غذای هایی که خاصبت رطوبت زا دارند مانند : هندوانه و ماست به ویژه در کسانی که به سو مزاجی های سرد و تر دچار هستند .

+ استفاده از حمام های که موجب تعریق در بیمار می شوند ( استفاده از سونا می تواند بسیار مفید باشد )

+ شما می توانید از تخم خیار نیز استفاده کنید . برای این کار کافی است تا تخم خیار را مانند آدامس در دهان خود بجوید .

+ استفاده از جوشانده مرکب از : ریشه ایرسا و بوزیدان

+ استفاده از معجون گوگردی مرکب از : گوگرد ، کره ، علک البطم و تخم خطمی

منبع : https://asanteb.com

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو