ماجرای تست دوپینگ مثبت مهدی سهرابی دوچرخه‌سوار تیم ملی ایران چه بود ؟

منبع: کولاک

240

1398/4/14

17:46


مجله اینترنتی کولاک :

فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، نتیجه آزمایش دوپینگ مهدی سهرابی، کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران، را مثبت اعلام کرد.

فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری تاریخ گرفتن آرمایش را اعلام نکرد اما این رکاب‌زن فعلا تعلیق می‌شود تا پرونده او بررسی شود و در نهایت در صورت تایید نهایی، محرومیتش اعلام خواهد شد.

مهدی سهرابی از رکاب‌زنان باسابقه ایران است که در المپیک هم شرکت کرده و کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران است و قهرمانی آسیا را هم در کارنامه خود دارد

مهدی سهرابی دوچرخه‌سوار تیم ملی ایران و از راه‌یافتگان به المپیک ۲۰۰۸ پکن و المپیک ۲۰۱۲ لندن است. او در سال ۱۳۸۶ به عنوان یکی از ۱۰ ورزشکار برتر ایران شناخته شد.

او تاکنون ۲۰۰ نشان مختلف از مسابقه‌های داخلی، آسیایی، بین‌المللی و جام جهانی به دست آورده است که نیمی از آنها طلا هستند.

سهرابی از سن ۱۶ سالگی فعالیت خود را در رشته دوچرخه‌سواری آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. سهرابی در بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که در مالزی برگزار شد، در رشته استقامت جاده بزرگسالان به مدال طلا دست یافت.

او در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ در دوحه موفق به کسب ۲ مدال نقره و مدال برنز شد. سهرابی همچنین در مهرماه سال ۱۳۸۶ در مسابقات جام جهانی دوچرخه‌سواری مسکو موفق به کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز شد؛ او همچنین مقام‌های متعددی را در رقابتهای لیگ برتر دوچرخه‌سواری ایران به دست آورده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو