میان وعده‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف

2

1402/9/28

16:12


وقتی درباره میان‌وعده سالم حرف می‌زنیم، از مواد غذایی‌ای حرف می‌زنیم که هم انرژی سالم به ما می‌دهند و هم ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای لازم برای کارکرد درست بدن را به ما می‌دهند.

بسته به سن و شرایط، هر فردی نیاز منحصربه‌فردی به میان‌وعده دارد. پس ما سنین مختلف را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم کدام سن به چه چیزی بیشتر نیاز دارد و چگونه باید آن را در برنامه میان‌وعده خود تامین کند.

میان وعده مناسب برای کودکان

میان وعده‌ها برای کودکان می‌توانند فرصت خوبی برای تأمین انرژی، مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز آنها باشند. این میان وعده‌ها می‌توانند از مواد غذایی سالم و متنوع تشکیل شوند که نیازهای غذایی کودکان را برطرف کنند. از طرفی برای بچه‌ها، بسته‌بندی و شکل ظاهری اسنکی که می‌خورند، مهم است. برای همین است که کروسان شیبابا را به عنوان یک میان‌وعده جذاب برای بچه‌ها می‌شناسند. دسته‌بندی زیر می‌تواند برای میان‌وعده‌های کودکان مناسب باشد:

  1. غلات
  2. میوه‌ها
  3. سبزیجات
  4. مواد پروتئینی

چرا غلات برای میان وعده کودکان بسیار مفید است؟

حتما می دانید که غلات یکی از مواد غذایی بسیار مهم و مغذی در رژیم غذایی کودکان محسوب می‌شوند و می‌توانند یک میان وعده بسیار مهم برای آنها باشند. اما غلات شامل چه گروهی از مواد غذایی است؟ نان، آرد، برنج، جو، کینوا، ذرت و… در زمره غلات جای می‌گیرند. دلایل اصلی اهمیت غلات برای میان‌وعده کودکان شامل موارد زیر می‌شود:

منبع اصلی انرژی

اگر می‌خواهید فرزند شما انرژی لازم را داشته و بتواند همانند سایر همسن و سالان خود بازی کند و سرزنده باشد، باید بدانید که غلات یکی از منابع اصلی تامین این انرژی هستند. غلات به‌عنوان منابع اصلی کربوهیدرات در رژیم غذایی کودکان عمل کرده و کربوهیدرات‌ها انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه کودکان را فراهم می‌کنند. کربوهیدارت یکی از اصلی‌ترین ترکیبا کروسان شیباباست.

منبع فیبر

فیبر برای سلامت دستگاه گوارش کودکان بسیار مفید است و اگر فرزند شما از آن دسته کودکانی است که دچار یبوست می‌شود، می‌توانید با اضافه کردن منبع فیبر به سلامت بیشتر دستگاه گوارش او کمک کنید.

مواد مغذی

غلات دارای ویتامین‌های متعددی است که برای رشد فرزند شما بسیار مفید است. این ویتامین‌ها و مواد مغذی شامل ویتامین‌های گروه ب، آهن، منیزیم، و سایر مواد مغذی مهمی هستند.

پیشگیری از بیماری‌ها

کاهش بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی در دوره بزرگسالی کودکان یکی از مهمترین دست‌آوردهای مصرف غلات برای کودکان است.

بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان

اگر بخواهیم از بهترین میان وعده برای کسانی بگوییم که در حال تحصیل هستند، احتمالا باید بگوییم میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و… اما به جای تکرار آنچه در بالا اسم بردیم، لازم است به چیزی اشاره کنیم که در یادگیری دروس به این افراد کمک می‌کند و می‌تواند یک میان وعده بسیار مفید برایشان باشد. درست حدس زدید منظورمان مصرف غلات است.

غلات یکی از اجزای مهم و مغذی در رژیم غذایی است و نقش مهمی در یادگیری و عملکرد شناختی دانش‌آموزان و دانشجویان دارند. برخی از نقش‌های غلات در یادگیری عبارتند از:

  1. تأمین انرژی:

غلات مانند نان، برنج، جو و سایر محصولات مشابه، منبع اصلی کربوهیدرات هستند که انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های روزانه و یادگیری فراهم می‌کنند.

  1. تامین گلوکز مورد نیاز مغز:

مغز به طور اختصاصی به گلوکز به‌عنوان منبع انرژی نیاز دارد. غلات با ارائه کربوهیدرات پیچیده، کمک می‌کنند که گلوکز به‌طور تدریجی در دسترس مغز قرار بگیرد و فضا برای بهبود عملکرد شناختی فراهم شود.

  1. حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی:

همان طور که گفته شد غلات کامل حاوی ویتامین‌های گروه ب، آهن، منیزیم و فیبر هستند که برای تقویت سلامت مغز و بهبود عملکرد آن و همچنین تقویت حافظه بسیار موثر هستند.

  1. کنترل قند خون:

مصرف غلات سبب می‌شود تخلیه گلوکز به طور تدریجی انجام شده و روند افت قند خون کند شود. این کمک می‌کند تا سطح قند خون در محدوده نرمال باقی بماند که می‌تواند برای تمرکز و یادگیری موثر کمک کننده باشد.

میان وعده مناسب بزرگسالان

بزرگسالان به دلیل فعالیت‌های روزانه، نیاز به انرژی کافی دارند تا احساس گرسنگی و خستگی را به تأخیر بیندازد و خود را تا زمان وعده اصلی، پر انرژی نگه دارند.

دقت کنید که مقدار دقیق انرژی مصرفی برای هر فرد بزرگسال ممکن است بر اساس عوامل مختلفی از جمله سن، جنسیت، فعالیت‌های روزانه و سطح فعالیت بدنی متغیر باشد. با این حال، معمولا میان وعده‌های مناسب حاوی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری انرژی است.

کروسان شیبابا یک میان وعده برای تمام سنین

کروسان شیبابا تمام نیازهای شما را در هر سنی که هستید، برآورده می‌کند و می‌تواند انرژی و نشاط را برایتان به ارمغان آورد. این کروسان به دلیل غلاتی که دارد، می‌تواند نیازهای جسمی همه ما را تامین کند. از سوی دیگر به دلیل طعم‌های مغزی متنوعش، می‌تواند سلایق مختلف را راضی نگه دارد.

شیبابا به دلیل اینکه یک نوع نان تخمیری‌ست، حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه‌ای‌ست که بدن به آنها نیاز دارد. پس شما با مصرف یک کروسان شیبابا به عنوان میان‌وعده در واقع با یک تیر، چند نشان می‌زنید. ضمنان طعم جذاب و مغزی دلپذیرش که در تمامی شیرینی پخش شده است، مطابق با سلیقه‌ای همه سنین خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو