نقد و بررسی ماشین جدید مدیران خودرو تیگو 7 پرومکس

نقد و بررسی ماشین جدید مدیران خودرو تیگو 7 پرومکس


منبع: تالاب

1

1402/9/28

20:02


شرکت مدیران خودرو، طی مراسمی در تاریخ 16 آذرماه، رسما تیگو 7 پرومکس را رونمایی […]

نقد و بررسی ماشین جدید مدیران خودرو تیگو 7 پرومکس

شرکت مدیران خودرو، طی مراسمی در تاریخ 16 آذرماه، رسما تیگو 7 پرومکس را رونمایی کرد. این محصول طی یک مراسم اختصاصی در هتل استقلال تهران و با حضور رسانه‌ ها، هنرمندان و مدیران معرفی و رونمایی شد. این محصول بـه زودی و با قیمت زیر دو میلیارد تومان عرضه خواهد شد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز جزئیات بیشتری از این ماشین را خواهیم گفت.

 

بررسی مشخصات تیگو 7 پرومکس

بررسی مشخصات تیگو 7 پرومکس

خانواده تیگو 7 گروه مدیران خودرو یکی از محبوبترین سری محصولات این برند هستند و تمامی محصولات خانواده تیگو 7 اعم از تیگو 7 و تیگو 7 پرو فروش خوبی را تجربه کردند. بـه همین دلیل گروه مدیران خودرو تصمیم گرفت تا تیگو 7 پرو مکس را بـه بازار عرضه کند.

 

تیگو 7 پرو مکس برا ساس پلتفرم T1X تولید ودر سال 2023 میلادی توسط کمپانی چینی چری بـه بازار هاي‌ جهانی معرفی شده اسـت ودر این خودرو سعی شده اسـت تا ضعف ها و مشکلات تیگو 7 پرو بر طرف شود. از جمله تغییرات تیگو 7 پرو مکس نسبت بـه تیگو 7 پرو می توان بـه تغییر طراحی داخل کابین و التیام قوای فنی اشاره کرد.

 


مطالب مشابه: مشخصات تیگو 5 فیس لیفت با امکانات جدید در ایران «+ عکس»


 

تفاوت تیگو 7 پرو و تیگو پرومکس

تفاوت تیگو 7 پرو و تیگو پرومکس

بعد دو سال از ورود فونیکس تیگو 7 پرو بـه ایران، درسال 1400؛ حالا شرکت فونیکس از ورود تیگو 7 پرومکس بـه ایران خبر می دهد. فیس لیفت شده و مجهز بـه ادوات کمکی راننده و پبشرانه 1.6 لیتری TGDI.

 

زمانی‌کـه فونیکس تیگو 7 پرو بـه بازار آمد، استقبال مردم از این مدل محسوس بودو طراحی و امکانات دلنشین‌تری نسبت بـه چری تیگو 7 داشت. میتوان گفت نام فونیکس با عرضه این خودرو در بازار جا افتاد. حالا پس از دو سال شرکت فونیکس با یک تیر دو نشان زده اسـت، عرضه نسخه فیس‌لیفت فونیکس تیگو 7 پرو ان هم با امکاناتی بیشتر از قبل! تفاوت‌هاي‌ مهم فونیکس تیگو 7 پرو مکس با نسخه پرو را می توان بـه این صورت بیان کرد:

 

  • مجهز شدن بـه پیشرانه 1.6 لیتری توربو «مشابه تیگو 8 پرو» با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت با توان 197 اسب‌ بخار و 290 نیوتن‌متر گشتاور
  • تغییر گیربکس از CVT بـه دوکلاچه تر
  • اضافه شدن امکانات رانندگی خودکار سطح 2 «دستیار حرکت بین خطوط، کروز بازرسی تطبیقی و رادار نقطه کور و دستیار تغییر حرکت»
  • طراحی داشبورد مشابه تیگو 8 پرو «مانیتور یکپارچه با کلاستر، تریم BRUSHED STEEL و …»
  • شارژر وایرلس قوی تر
  • تغییر گرافیک چراغ‌ها و جلو پنجره
  • تغییر رنگ تریم داخلی

 

مزایا و معایب تیگو 7 پرومکس

مزایا و معایب تیگو 7 پرومکس

+ موتور و گیربکس جدید با توان بالاتر

+ امکانات ایمنی و راداری مدرن

+ ظاهر بـه‌روزتر

+ طراحی داخلی مشابه تیگو 8 پرو

– حساسیت بالای موتور بـه کیفیت بنزین داخلی

 

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس

خودرو تیگو 7 پرومکس

ارتقای مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو مکس نسبت بـه نسخه پرو را می توان مهم ترین و خوشحال‌کننده‌ترین خبر برای طرفداران و علاقه‌مندان این خودرو دانست. مدل قبلی از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با سطح قدرت متوسط استفاده می کرد اما حالا تیگو 7 پرومکس با مشخصات فنی مشابه فونیکس تیگو 8 پرو بـه بازار خواهد آمد.

 

در نتیجه یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم بـه قدرت 197 اسب‌ بخار و گشتاور 290 نیوتن.متر روی این خودرو نصب شده اسـت. گیربکس دوکلاچه 7 سرعته تر بـه کمک سامانه انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، توان موتور را بـه چرخ‌هاي‌ جلو ارسال میکند. فونیکس تیگو 7 پرو مکس در چین با سیستم دو دیفرانسیل هم عرضه می شود کـه توانایی‌هاي‌ بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

شتاب صفر تا 100 فونیکس تیگو 7 پرو مکس 9.3 ثانیه برآورد شده و میزان مصرف سوخت ان نیز بـه طور متوسط 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اسـت. ضمن آنکه درنهایت شـما می توانید با این خودرو تا 200 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید.

 

کیفیت سواری فونیکس تیگو 7 پرومکس بـه لطف وجود سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در عقب تقریباً مناسب اسـت، اما بـه دلیل بدنه کراس اوور و ارتفاع نسبتا زیاد، لازم اسـت تا سواری خودرو کمی خشک باشد. بدین ترتیب هندلینگ و پایداری ان در حد استاندارد و ایمن قرار میگیرد. میزان حرکات عرضی بدنه «بادی رول» و پایداری خودرو هنگام عبور از مسیرهای منحنی شکل نیز در سرعت‌هاي‌ عادی، مناسب و قابل قبول اسـت.

 

اما در سرعت‌هاي‌ بالا باید بیشتر حواس تان بـه مواردی مثل بیش فرمانی باشد؛ بـه‌ویژه کـه حالا قدرت موتور افزایش پیدا کرده و احتمال ایراداتی در فرمان‌پذیری خودرو حین حرکت با سرعت بالا وجود خواهد داشت. البته با بهره‌گیری از سامانه‌هاي‌ بازرسی کشش، پایداری و دیگر سیستم‌هاي‌ ایمنی، نقایص این چنینی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده اسـت.

 

ناگفته نماند یکی از نکات مثبت رانندگی با فونیکس تیگو 7 پرو مکس تسلط مناسب راننده بر بدنه خودرو اسـت کـه رانندگی ایمن و خاطرجمعی‌بخش‌تری را برای شـما رقم میزند. ارگونومی مناسب کابین نیز در التیام ان موثر اسـت.

 


مطالب مشابه: تیگو 7 پرو خودرویی موفق در اروپا + مشخصات


 

طراحی ظاهری :

طراحی ظاهری تیگو 7 پرومکس

بررسی طراحی ظاهری فونیکس تیگو 7 پرو مکس نشان میدهد کـه نباید منتظر تغییرات چشمگیر و خارق‌العاده‌اي روی بدنه این خودرو چینی باشیم. اما بـه هرحال برخی تغییرات جزئی باعث شده تا نمای مدل پرومکس نسبت بـه نسخه پرو جذاب‌تر و زیباتر بـه نظر برسد.

 

بـه‌خصوص طرح سپر جلو کـه حالا مدرن‌تر اسـت و باعث شده تا چراغ‌هاي‌ مه‌شکن نیز روی نمای جلوی این ماشین چینی پدیدار شوند. جلوپنجره کهکشانی بـه همراه چراغ‌هایي با فرم قاطع و زیبا، از دیگر ویژگی‌هاي‌ نمای جلوی فونیکس تیگو 7 پرو مکس اسـت.

 

در نمای بغل نیز همان استایل خوش‌فرم قبلی را مشاهده می کنید کـه ستون مشکی‌رنگ انتهایی همراه با تزیینات کرومی بـه شیشه عقب پیوند می خورد و ظاهر اسپرت و جالبی را بـه نمایش می گذارد. در قسمت عقب از چراغ‌هاي‌ بـه‌هم‌پیوسته استفاده شده اسـت و گرافیک داخلی چراغ‌هاي‌ عقب تغییر کرده تا نمایی ساده اما تا حدودی لوکس را بـه نمایش بگذارد.

 

در مجموع باید گفت کـه فونیکس تیگو 7 پرو مکس با آپدیت ظاهری جزئی بـه بازار ایران می آید و با این استایل همان‌ گونه میتواند مورد توجه و پسند مشتریان قرار بگیرد. درضمن، افرادی کـه طراحی‌هاي‌ سنتی و کلاسیک را دوست دارند، طرفدار نمای بیرونی فونیکس تیگو هفت پرو مکس خواهند بود.

 

طراحی داخلی :

طراحی داخلی تیگو 7 پرومکس

نمای داخلی فونیکس تیگو 7 پرو مکس نسبت بـه مدل پرو بـه طور کامل تغییر کرده، اما این بـه این معنا نیست کـه مشتری ایرانی با طراحی انقلابی و ناآشنا روبرو میشود، چراکه از همان داشبرد تیگو 8 پرو استفاده شده با این تفاوت کـه دیگر خبری از تریم دو رنگ نیست و اکثر قسمت‌ها با رنگ مشکی پوشانده شده اسـت.

 

بنابر این نمای لوکس‌تر و دلنشین‌تر از قبل را در کابین فونیکس تیگو 7 پرومکس مشاهده خواهید کرد. نمایشگرهای 12.3 اینچی بـه‌هم‌چسبیده در قسمت بالای داشبرد، فناورانه‌ترین نماد کابین محسوب میشود و میتواند نظر مشتریان مدرن‌پسند را تا حدودی جلب کند.

 

کابین فونیکس تیگو 7 پرو مکس بـه اندازه تیگو 8 پرو جادار نیست، اما میتواند از پنج سرنشین بزرگسال با قد 185 سانتیمتر بـه خوبی پذیرایی کند. درون صندوق عقب تیگو 7 پرو مکس نیز فضایی معادل 475 لیتر وجوددارد و اگر چه دراین کلاس خیلی مطلوب نیست، اما می تواند احتیاجات و توقعات شـما را بـه خصوص هنگام مسافرت‌هاي‌ خانوادگی برآورده کند.

 

کیفیت متریال نیز در سطح متوسط رو بـه بالا محاسبه میشود و باید دید کـه در طول زمان مواد بـه کار رفته در کابین تیگو 7 پرو مکس در برابر عوامل مخرب بیرونی نظیر گردوغبار و همچنین نور خورشید چقدر مقاومت نشان می دهد.

 

آپشن ها و امکانات تیگو 7 پرومکس

آپشن ها و امکانات تیگو 7 پرومکس

سطح امکانات رفاهی تیگو 7 پرو مکس، نظیر دوربین AVM «دید 360 درجه» باکیفیت HD 720P، سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقه‌اي با پنل کنترلی لمسی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌هاي‌ جلو، صندلی‌هاي‌ برقی راننده و سرنشین، ورود و استارت بدون کلید، روشنایی و برف پاک‌کن اتوماتیک، سیستم صوتی برند سونی با 8 بلندگو «همانند تیگو 8 پرو»؛ در برقی صندوق عقب، سنسور پارک عقب و جلو،

 

کول باکس، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تبلت، نورپردازی انتزاعی کابین با قابلیت تنظیم در 64 رنگ، استارت اتوماتیک با قابلیت روشن شدن پیشرانه از روی ریموت و سیستم کامل رادار کمک راننده «ADAS»؛ از فونیکس تیگو 7 پرومکس یک خودرو کامل، پرآپشن و لوکس برای خانواده‌هاي‌ 5 نفره بـه بار می‌آورد.

 

همچنین امکاناتی مثل 6 کیسه هوا «جلو، جانبی، پرده‌اي»؛ سانروف پانوراما، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم هشدار ترافیک، هشدار خروج از پارک، هشدار باز شدن درب عقب، نوربالا خودکار و…؛ از جمله تجهیزاتی هستند کـه رفاه و ایمنی بالای سرنشینان تیگو 7 Pro Max را تضمین می کند.

 

عرضه تیپ‌های دیگر از تیگو 7 در آینده

عرضه تیپ‌های دیگر از تیگو 7 در آینده

اما باید منتظر تیپ‌هاي‌ جدید دیگری نیز برای تیگو 7 پرو مکس باشیم. مدیران خودرو، این قول را بـه مشتریان ایرانی‌اش داده تا در آینده‌اي نزدیک، تیپ گران‌تری برای این خودرو معرفی کند کـه همان موتور 1.6 لیتری TGDI را دارد اما بـه سیستم محرکه دو دیفرانسیل «از نوع AWD» مجهز اسـت.

 

رقبا و قیمت تقریبی 

رقبا و قیمت تقریبی تیگو 7 پرو مکس

استقبال خوب بازار از نسخه پرو باعث میشود تا موفقیت نمونه ارتقا یافته نیز تضمین شود. رقبای خوش خط و خال تیگو 7 پرو مکس یعنی فیدلیتی پرستیژ و هایما 8 اس قطعا راه سختی را پیش پای این خودرو قرار میدهند. پیش‌بینی می شود فونیکس تیگو 7 پرو مکس در محدوده قیمتی 2 میلیارد تومان بـه بازار عرضه شود.

 


مطالب مشابه: تصاویری جدید از خودروی تیگو 8 + فیلم و مشخصات تیگو 8


 

در پایان

علاوه بر ارتقا مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 7 پرومکس در مقایسه با تیگو 7 پرو افزایش یافته‌اند. این خودرو بـه دستیارهای رانندگی نیمه خودران مجهز شده اسـت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو