ترمیم پارگی شلوار با ۳ روش کاربردی و آسان

ترمیم پارگی شلوار با ۳ روش کاربردی و آسان


منبع: آرگا

1

1402/9/29

19:00


ایده ها و ترفندهای زیادی برای ترمیم پارگی شلوار وجود داشته که افراد می توانند در صورت بروز چنین مشکلی به جای دور انداختن لباس و صرف هزینه زیاد خیلی راحت در خانه با کمک این راهکارها قسمت پاره شده لباس را دوخته و کاملا ترمیم نمایند و مجددا از آن استفاده کنند.

از جمله مشکلاتی که امکان دارد برای همه افراد پیش بیاید پاره شدن قسمت های مختلف شلوار بوده که ممکن است در اثر دلایل مختلفی این عمل صورت گیرد. از این رو نیاز بوده با استفاده از راهکارها و ترفندهایی که وجود داشته به دوخت و ترمیم قسمت آسیب دیده بپردازید تا دوباره بتوانید از شلوار استفاده کنید. برای انجام این کار باید یک سری نکات و اصول را رعایت کرده تا بتوانید به بهترین نحو مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به جهت راهنمایی و یادگیری شما عزیزان به آموزش روش های ترمیم پارگی شلوار بپردازیم.

نحوه اصلاح و بازسازی پارگی شلوار

روش های کاربردی ترمیم پارگی شلوار

به طور کلی می توان گفت لباس های مختلف به مرور زمان در اثر استفاده روزانه و یا آسیب دیدن به دلایل گوناگون امکان دارد دچار پارگی شوند که در این مواقع نیاز به روش هایی بوده تا به جای دور انداختن لباس بتوانید با بازسازی و ترمیم لباس مجددا از آن استفاده کنید. ترمیم پارگی شلوار یکی از این موارد بوده که در صورت بروز چنین مشکلی افراد می توانند به راحتی با کمک راهکارهای موثر محل پاره شده را دوخته و ترمیم نمایند.

در حقیقت می توان گفت پاره شدن شلوار از انواع اتفاقاتی بوده که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان امکان دارد رخ دهد که می توان با کمک ترفندهایی همچون رفو کردن و یا وصله زنی شلوار را مجددا قابل استفاده نمود، فقط کافی است کمی دقت کنید که مطابق با نوع پارگی به دوختن و بازسازی آن بپردازید تا بدون ایجاد هیچ گونه دردسری و به شکلی کاملا کاربردی و مناسب مشکل ایجاد شده را حل کنید.

راه های ترمیم پارگی شلوار

در هنگام پاره شدن شلوار بایستی به مواردی همچون نوع پارگی، میزان پارگی، جنس و بافت شلوار دقت نمایید و مطابق با آن ها شلوار را بازسازی نموده و از پارچه ای همرنگ برای این کار استفاده نمایید. تنها لازم است با اضافه نمودن پارچه های جذاب و طرح دار، انواع گل دوزی و وصله زنی، شلوار را بازسازی کرده و رفو نمایید. ایده های خلاقانه زیادی برای رفع پارگی شلوار و لباس ها وجود داشته که می تواند راهکاری ایده آل باشد تا محل پارگی به چشم نیاید و به جای آن ظاهری جذاب و زیبا به شلوار بدهید.

روش های دوخت پارگی شلوار

رفع پارگی با کمک وصله زنی

از جمله شیوه های کاربردی و جذاب برای ترمیم شلوار و لباس استفاده نمودن از وصله زنی می باشد. در این شیوه در آغاز بایستی یک تکه پارچه همرنگ و مطابق با شلوار انتخاب کرده و آن را بر حسب اندازه محل پاره شده قیچی بزنید. در صورتی که برش شلوار مانیزان بود می توانید با استفاده از قیچی محل پارگی را صاف و مرتب نمایید. پس از آن پارچه برش خورده را زیر محل پارگی بگذارید و با کمک کوک های زینتی آن را به شلوار دوخت بزنید.

در این شیوه ترمیم پارگی شلوار در صورتی که از پارچه های طرح دار و جذابی استفاده کنید و از نخ های رنگی و هماهنگ با رنگ شلوار استفاده گردد می توانید جذابیت شلوار پاره شده را دوچندان نمایید. می توانید برای دوختن پارچه به شلوار از چرخ خیاطی نیز استفاده کنید بدین ترتیب در صورتی که رنگ نخ با رنگ شلوار مطابقت داشته باشد به خاطر کوچک بودن کوک ها جلوه و نمایی زیبا به شلوار می بخشد.

ترفندهای کاربردی دوخت پارگی شلوار

استفاده از چسب حرارتی برای بازسازی پارگی

هنگامی که یک شلوار زاپ دار می خرید و نمی خواهید به هر علتی بدنتان مشخص شود می توانید با کمک یک تکه پارچه سفید و چسب حرارتی بدون از بین بردن قسمت زاپ شلوار از مشخص شدن بدن خود ممانعت کنید. به منظور این کار لازم است یک تکه پارچه سفید و یا مشکی در اندازه ای بزرگتر از زاپ شلوار قیچی بزنید و بعد دور تا دور زاپ را از درون لباس چسب حرارتی بزنید و سپس پارچه را بر روی آن بچسبانید و یا با قرار دادن اتو داغ بر روی پارچه موجب محکم تر شدن و ثابت ماندن آن شوید.

راهکارهای موثر ترمیم پارگی شلوار

دوخت پارگی با کمک کوک های ریز و مخفی

هنگامی که یک بخش از شلوار حالتی نازک می گیرد بهتر است برای این که دچار پارگی نشود با کمک کوک های ریز و نامعلوم آن را محکم تر نمود. برای این کار دوخت ها بایستی از بخش پشت شلوار و در راستای پود پارچه باشند و پس از آن باید قسمت روی این دوخت ها را با کمک دوخت دندان موشی برای محکم تر شدن به طور کامل دوخت. بدین صورت دوخت ها به هیچ عنوان دیده نشده و از روی شلوار چیزی معلوم نمی شود.

ترفندهای دوخت پارگی شلوار

استفاده از دوخت زینتی برای ترمیم شلوار

هنگامی که در قسمتی از شلوارتان یک سوراخ کوچک به وجود می آید بایستی در آغاز با کمک نوک قیچی نقطه پارکر را صاف نمایید و بعد یک پارچه زیر قسمت پاره شده بگذارید و با کمک دوخت هایی که به صورت تار بوده پارگی ایجاد شده را بازسازی و اصلاح نمایید. دقت نمایید که دوخت ها بایستی با میزان فاصله نزدیک به هم قرار بگیرند تا با جلوه زیباتری مشخص شوند. شیوه دیگر برای شلوارهایی بوده که پارگی آن ها به شک خطی صاف می باشد. در این شیوه دو سمت شلوار را کنار یکدیگر بگذارید و با کمک سوزن ته گرد آن ها را فیکس و ثابت کنید و بعد با کمک دوخت های دندان موشی و یا زیگزاگ پارگی ایجاد شده را اصلاح کنید.

با اصلاح پارگی شلوار با کمک این شیوه ها می توانید حتی پارگی های خیلی بزرگ را نیز اصلاح و رفو کنید و نمایی زیبا به شلوار بدهید تنها بایستی در انتخاب رنگ نخ و نوع پارچه بکار گرفته کمی دقت کرده که با رنگ و جنس شلوار همخوانی داشته باشد.

راهکارهای اصلاح پارگی شلوار

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید در صورت تمایل برای یادگیری دیگر نکات و آموزش های خانه داری همچون نحوه دوخت پارگی زانوی شلوار و ترمیم کاغذ دیواری بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو