آموزش دوخت پرده پانچ ساده در خانه

آموزش دوخت پرده پانچ ساده در خانه


منبع: آرگا

2

1402/6/2

20:11


دوخت پرده پانچ کار بسیار ساده و راحتی بوده که خانم های خانه دار می توانند در صورت علاقه مندی و داشتن کمی مهارت در خیاطی به آسانی طبق یک روش آموزشی مدل جذابی از آن را بدوزند و در هر قسمتی از منزلشان که دوست دارند نصب نمایند.

یکی از انواع مدل های متنوع پرده که پرطرفدار بوده و در قسمت های مختلف خانه قابل استفاده می باشد پرده پانچ بوده که علاوه بر زیبایی خاصی که دارد نحوه دوختن آن خیلی ساده و راحت می باشد. خانم های هنرمند می توانند در صورت تمایل با کمک یک روش آسان با استفاده از پارچه دلخواه خود مدل زیبایی از این پرده را بدوزند و مورد استفاده قرار دهند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت پرده پانچ بپردازیم.

نحوه خیاطی پرده پانچ

آموزش دوخت پرده پانچ

پرده پانچ در واقع به پرده هایی گفته شده که توسط یک سری حلقه که با استفاده از دستگاه در لبه بالایی آن تعبیه شده یا به طور اصطلاح پانچ شده بر روی چوب پرده قرار گرفته شده است. برای دوخت پرده پانچ نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید و به سادگی می توانید یک مدل از آن را دوخته و جلوه زیبایی به دکور خانه خود بدهید.

بهتر است بدانید که در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی نوع پرده انتخابی تاثیر زیادی در شکل گرفتن فضا، سبک مدنظر و همچنین سطح رضایت مشتری دارد. انتخاب یک مدل پرده جذاب که دارای دوخت مناسب و اصولی می باشد موجب جذابیت بخشیدن به فضای خانه می شود.

طریقه دوختن پرده پانچ

پرده پانچ از پرکاربرد ترین نوع پرده بوده که تنوع طرح زیادی داشته و جذابیت آن به حدی بوده که هر فردی تمایل دارد یکی از مدل های آن را در قسمتی از منزل خود و یا محل کار داشته باشد. اغلب خانم های سخت پسند ترجیح می دهند که به دست خودشان پرده پانچ مدنظرشان را با به روز ترین شیوه ممکن بدوزند و استفاده نمایند.

برای دوختن این نوع پرده می توان از پارچه های مختلفی همچون حریر، ساتن، کتان و مخمل استفاده نمود. دوختن این نوع پرده ها راحت بوده و تنها باید به میزان فاصله حلقه های پانچ در پرده توجه نمود، زیرا حد فاصل میان حلقه های پانچ مشخص کننده نوع ایستایی پرده و ظاهر جذاب آن می گردد.

طریقه دوخت پرده پانچ

مراحل دوختن پرده

برای درست کردن این مدل پرده اصلی ترین لوازمی که به آن احتیاج دارید وسایلی نظیر نوار زانفیکس، حلقه های فلزی، نوار پرده، متر، سوزن ته گرد، اتو، چرخ خیاطی، قیچی، مداد یا خودکار برای نشانه گذاری و همچنین قیچی می باشد. از آن جایی که در دوخت این نوع پرده از چین های بزرگ استفاده می گردد در نتیجه در مقایسه با نمونه های دیگر به پارچه بیشتری احتیاج می باشد، بدین ترتیب بهتر است در زمان خرید به این موضوع دقت نمایید.

روش خیاطی پرده پانچ

نخستین گام در روند دوخت پرده اندازه گرفتن درست پنجره می باشد. پس از اندازه گرفتن پنجره موردنظر پارچه را بر روی سطحی صاف همچون میز پهن نمایید. بعد براساس اندازه هایی که گرفتید پارچه را قیچی بزنید. دقت نمایید که از هر سمت پارچه نزدیک به ده سانتی متر بیشتر برش زده تا در زمان کناره دوزی ها به مشکل برنخورید.

در ابتدا برای دوختن لایه زیرین پرده باید پارچه را به صورت دولایه تا بزنید و نوار زان فیکس را در میان آن بگذارید. بعد دوخت را آغاز نمایید. در این مرحله باید با دقت بیشتری کار کنید تا دوخت پارچه به خوبی و اصولی انجام گیرد. پس از دوختن هر بخشی را که چرخ کردید اتو بکشید تا نوار زانفیکس به درستی به پرده بچسبد.

آموزش دوختن پرده پانچ

برای دوختن کناره های پرده نیز براساس نحوه دوخت زیر پرده عمل نمایید. در این مرحله احتیاج دارید که پارچه را به میزان بیشتری تا کنید و نوار زان فیکس داخل آن قرار گرفته شود. بهتر است اتو کشیدن را به درستی انجام بدهید تا خط اتوی خوبی بر روی پارچه زده شود.

در گام بعدی دوخت باید نوار پرده را به پارچه بدوزید. به منظور این کار بخش بالایی پرده را همچون زیر و کناره های آن به صورت دو لا تا زده و سوزن بزنید. بخش تا شده را حدودا دو سانتی متر بیشتر از مقدار عرض نوار پرده در نظر گرفته تا نوار پرده قابل دید نباشد.

نحوه خیاطی پرده پانچ در خانه

درون هر سوراخ را با کمک یک مداد یا خودکار خط کشیده و توسط قیچی جداسازی نمایید. مجددا نوار پرده را در محل خود بگذارید و با استفاده از چرخ خیاطی دوخت بزنید. بعد از تمام شدن کار پرده را به درستی اتو بزنید و در آخر حلقه های پلاستیکی را از بخش رویی پارچه بر روی پانچ ها چفت بزنید تا پرده جلوه ای جذاب تر به خود بگیرد، بدین گونه عمل دوخت پرده به اتمام رسیده و می توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش دوختن پرده پانچی

مزیت های استفاده از پرده پانچ

بکار بردن این نوع پرده ها در قسمت های مختلف خانه فواید زیادی را به همراه دارد که در ادامه به معرفی و بیان آن ها پرداخته ایم.

سهولت در نصب پرده 

در هنگام دوختن پرده پانچ یک سری حلقه وجود داشته که به آسانی بر روی چوب پرده قرار گرفته می شوند. این عامل نصب پرده را خیلی راحت می کند. آسانی در نصب پرده موجب شده تا هزینه و مبلغی که نصاب برای نصب کردن آن ها می گیرد خیلی کاهش یابد. همینطور در زمان شستن پرده نیز، عمل باز و بسته کردن آن خیلی راحت بوده و ارزشمندی پرده پانچ را در این موقعیت تعیین می کند.

کاهش هزینه ها

بهتر است بدانید که به دلیل زیاد چین نداشتن این مدل پرده ها در هنگام دوخت پرده پانچ مقدار پارچه بکار گرفته شده کمتر می باشد که همین امر باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

شستن آسان و راحت

به خاطر آسانی در نصب و باز کردن پرده پانچ عمل شستشوی آن نیز ساده و راحت می باشد. همینطور در این مدل پرده چین های کمتری وجود داشته و در زمان شستشو به سادگی تمیز می گردد. این امر موجب شده تا وقت کمی برای تمیزکاری و شستشوی این مدل پرده صرف نمایید.

     

آموزش دوختن پرده پانچ

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید در صورت تمایل برای یادگیری نحوه دوخت کاور ماشین لباسشویی و روش دوخت چادر سرخپوستی بر روی لینک های موردنظر کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو