آموزش دوخت کوسن گربه با دو طرح زیبا و دوست داشتنی

آموزش دوخت کوسن گربه با دو طرح زیبا و دوست داشتنی


منبع: آرگا

3

1402/6/18

19:12


ایده ها و روش های مختلفی برای دوخت کوسن گربه وجود داشته که در صورت تمایل داشتن به استفاده از این نوع کوسن های فانتزی می توانید از طریق یادگیری یک روش آموزشی ساده طبق الگوی موردنظر و انجام مراحل آن مدل جذابی از کوسن را بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید.

یکی از انواع لوازم کوچکی که در چیدمان و دکوراسیون خانه تاثیر دارد کوسن بوده که در طرح ها و شکل های مختلفی طراحی و دوخته شده و شما می توانید بر حسب نوع مبلمان خود و سبک طراحی داخلی منزلتان مدل زیبایی از آن را انتخاب نموده و استفاده کنید و یا این که در صورت مهارت داشتن مدل دلخواهی از آن را با پارچه موردنظرتان بدوزید و بکار ببرید. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت کوسن گربه بپردازیم.

نحوه دوختن کوسن گربه

آموزش دوخت کوسن گربه

کوسن ها در واقع از جمله دم دستی ترین وسایل دیزاین خانه بوده که می توانند جذابیت خاصی به مبلمان و تختخواب شما بدهند و قسمت های خالی را پوشش داده و نمای ویژه ای بدهند و آن را جذاب تر کنند. همینطور باید گفت این وسایل موجب افزایش حس راحتی مبلمان شده و استفاده از مبل را دلپذیرتر کرده، شما می توانید با دوخت کوسن گربه یا اشکال مختلف این وسیله دکوری رنگ و روح تازه ای به دیزاین منزلتان بدهید.

شما براساس مدل مبلی که دارید می توانید کوسن های خاص و متفاوت بسازید. کوسن ها ضمن ایجاد زیبایی می توانند برای زیر دست گذاشتن و پشت نیز مورد استفاده قرار گرفته شوند. با دوخت یک کوسن ساده در طرح و رنگی جدید می توانید به آسانی تغییراتی چشمگیر در سبک مبلمان خود ایجاد نمایید.

روش دوختن کوسن گربه

بهتر است بدانید در طراحی دیزاین داخلی ساختمان با تغییراتی کوچک نیز می توانید تاثیراتی شگفت انگیز بر روی فضای اطراف خود داشته باشید. دوخت کوسن مبل از جمله این تغییرات می باشد. شما می توانید با دوختن کوسن های خلاقانه و جذاب فضایی زیبا ایجاد نمایید.

درست کردن کوسن هایی در سبک های مختلف برای قسمت اتاق خواب و نشیمن و با رنگ های شاد فضای اطراف را دلنشین تر کرده و تنوعی خاص به محیط می دهد. این مدل کوسن گربه ای برای اتاق کودکان بسیار مناسب بوده و باعث زیبایی تخت خواب و تزیین آن می گردد.

آموزش دوخت کوسن گربه

در ادامه دو روش راحت دوخت این مدل کوسن را برای یادگیری در اختیارتان قرار داده ایم.

لوازم مورد احتیاج

  • الگو
  • پشم شیشه
  • نمد
  • نخ و سوزن
  • قیچی

مراحل انجام کار

برای آغاز کار باید الگوها را همانند شکل براساس اندازه در نظر گرفته رسم کرده و قیچی بزنید. پارچه هایی که مربوط به قسمت بدن گربه و دم گربه می شود را از قسمت روی پارچه بر روی هم قرار دهید و با کمک چرخ خیاطی بدوزید و حدود ۷ سانتی متر را باز نگه دارید که باید آن را برگردانید.

مراحل درست کردن کوسن طرح گربه

پس از انجام دوخت آن را برگردانده و داخلش را با استفاده از پشم شیشه پر کنید و بخشی را که باز نگه داشته بودید را نیز دوخت بزنید. قسمت دم گربه را به بدنش بچسبانید و با کمک دوخت محکم نمایید. برای درست کردن قسمت پاپیون گربه در آغاز نواری مستطیلی شکل پهن را از دو سمت تا بزنید و به وسط کار بچسبانید.

و پس از چسباندن همچون شکل پاپیون را داخل قرار داده یا می توانید چسب بزنید و یا دور آن را نخ بپیچید. در صورتی که پارچه ای که انتخاب کردین طرح دار می باشد دو نوارهای باریک مستطیلی شکل قیچی زده و یکی را از روی پارچه و دیگری را پارچه به یکدیگر بچسبانید. اما در صورتی که پارچه تان طرح دار نمی باشد نوار مستطیلی بلند قیچی بزنید. احتیاجی به پشت رو گذاشتن نمی باشد.

اکنون در این مرحله از دوخت کوسن گربه پاپیون را میان اتصال این دو نوار قرار داده و دور پاپیون بپیچانید و چسب بزنید و داخل آخرین پاپیون رو به پشت گردن گربه بچسبانید. در اینجا کوسن شما آماده شده و می توانید استفاده نمایید.

مراحل درست کردن کوسن فانتزی گربه

روش دوم ساخت کوسن

برای این کار به قطعه ای پارچه نمدی برای قسمت داخلی گوش ها و اجزای صورت، نخ گلدوزی مشکی، پارچه برای کوسن به رنگ دلخواه، نوار تزیینی برای دور کوسن، الیاف یا پنبه برای پر کردن کوسن و سنجاق احتیاج دارید.

شیوه درست کردن کوسن طرح گربه

مراحل ساخت

برای این کار باید دو بیضی یا دایره برای دو سمت کوسن قیچی بزنید. یکی از آن ها را که برش زدید بر روی پارچه قرار دهید و با سنجاق ثابت نمایید تا لگوی سمت دیگر شود. سمت دیگر را از روی آن قیچی بزنید.

نحوه درست کردن کوسن طرح گربه

همانند تصویر دو دایره و یک مثلث کوچک برای قسمت گونه و بینی برش بزنید. قسمت داخلی گوش ها که دو تکه می باشد را نیز باید قیچی بزنید. چهار مرتبه الگوی گوش را به احتساب نیم سانتی متر برای انجام دوخت بر روی پارچه برش بزنید. قسمت های مختلف صورت را در محل خود بگذارید و سپس بدوزید.

نحوه دوختن کوسن گربه

تکه فوتر درون گوش را بر روی گوش بگذارید و دوخت بزنید. دو سمت رویه گوش را بر روی هم بگذارید و با میزان فاصله نیم سانتی متر دوخت بزنید. پارچه اضافی نوک بالای گوش را برش بزنید و به طرف رو برگردانید. حالت چشم و دهان گربه را بر روی پارچه دوخت بزنید.

روش دوخت کوسن گربه

نوار تزیینی را به صورت شکل ارائه شده روی کار کوک بزنید.

طریقه دوختن کوسن طرح گربه

سپس گوش ها را بر روی صورت بگذارید به گونه ای که روی گوش به سمت رویه کوسن باشد.

نحوه دوختن کوسن طرح گربه

بعد از آن طرف پشت کوسن را بر روی کار بگذارید و با کمک چرخ خیاطی بدوزید. بخشی را برای قرار دادن الیاف باز نگه دارید.

طریقه دوختن کوسن طرح گربه

درون کوسن را پر نمایید.

طریقه درست کردن کوسن گربه

در اینجا دوخت کوسن گربه به پایان رسیده و می توانید از آن استفاده نمایید.

  

طریقه دوخت کوسن گربه

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، همچنین می توانید برای یادگیری نحوه دوخت بالش گرد و روش دوخت پرده پانچ بر روی لینک های موردنظر کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو