عزت الله ضرغامی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/9/30

16:34


وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 خبر داد.

عزت الله ضرغامی الان کجاست؟ + بیوگرافی

ضرغامی خبر داد : افزایش 48 درصدی شمار گردشگران کشور در یک سال

به گزارش نم نمک ، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار گردشگری در شش ماهه اول سال اظهار کرد : در شش ماهه اول سال 1402 آمار گردشگری در کشور چهار میلیون و 400 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته 48.5 درصد افزایش داشته است.

عزت الله ضرغامی الان کجاست؟ + بیوگرافی

عزت الله ضرغامی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی افزود : این در حالی است که بعد از حوادث ناآماری های سال 1401 خیلی ها پیش بینی می کردند که با توجه به تبلیغات ایران هراسی ، از آمار گردشگران کاسته شود ولی رشد 48.5 درصد نشان می دهد که این رقم معکوس است. هر چند که یک رقم درشت که یک میلیون و 800 هزار نفر است مربوط به کشور آذربایجان است که متاسفانه هنوز مرزهای زمینی را باز نکرده که البته اقدامات لازم در حال انجام شدن است.

ضرغامی در ادامه بیان کرد : پیش بینی می شود با مصوبه ای که ما درباره لغو یک طرفه روادید داشتیم ورود گردشگران خارجی سرعت بگیرد و همزمان با آن ، فرصتی فراهم شده که دستگاه های مختلف را توجیه کنیم تا برخی مشکلات اولیه ای که گردشگران دارند ، برطرف شود.

وی با اشاره مصوبه دولت درباره اجازه خروج 211 شیء تاریخی ارزشمند به دنبال تفاهم نامه با چین برای نمایش در نمایشگاه شکوه پارس در پکن به مدت شش ماه گفت : وجود اشیاء تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می دهند ، می تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد. متقابلا هم در نماشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت ، آثار تاریخی چینی ها نمایش داده می شود.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در حوزه میراث فرهنگی معرفی در سطح جهانی است ، افزود : هرچند متاسفانه در داخل هم ، سواد میراث فرهنگی به خصوص در مسئولین کلا خیلی پایین است.


بیوگرافی عزت الله ضرغامی

عزت الله ضرغامی متولد 6 اسفند 1338 در تهران ، سیاست مدار است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر ، فوق لیسانس مدیریت صنعتی و دانشجوی انصرافی دکترای ارتباطات از دانشگاه آزاد است.

عزت الله ضرغامی و همسرش

عزت الله ضرغامی در سال 1359 وقتی 21 ساله بود با یکی از مربیان تربیتی ازدواج کرد که ثمره آن سه دختر و یک پسر است که همگی ازدواج کردند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو