آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

منبع: روزانه

2

1402/10/2

00:06


استفاده از آبرسان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات برای حفظ شادابی و لطافت پوست به‌شمار می‌رود که منجر به هیدراته‌ماندن شما می‌شود و از پوسته‌پوسته‌شدن صورت جلوگیری می‌کند. پوستی …

آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

استفاده از آبرسان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات برای حفظ شادابی و لطافت پوست به‌شمار می‌رود که منجر به هیدراته‌ماندن شما می‌شود و از پوسته‌پوسته‌شدن صورت جلوگیری می‌کند.

پوستی که به‌صورت مداوم مرطوب شود، سالم‌تر است و دیرتر علائم پیری را نشان می‌دهد ازسوی‌دیگر با ایجاد یک لایه محافظ رطوبتی می‌توانید از بروز چین‌و‌چروک و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

چرا استفاده از آبرسان اهمیت دارد؟

متخصصان اعتقاد دارند که مصرف 8 لیوان آب در روز تاثیرات خوبی بر بدن می‌گذارد اما به‌تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست را تامین کند ازاین‌رو باید گفت که استفاده از آبرسان علاوه‌بر تامین رطوبت، فواید دیگری دارد که به شرح زیر هستند.

مرطوب‌کننده و جلوگیری از خشکی پوست

مرطوب کننده ها به محافظت از پوست در برابر تحریک کمک می‌کنند. به گفته متخصصان، استفاده از این محصول مانع از خشکی پوست می‌شود و از آن در برابر ترک‌خوردن محافظت می‌کند.

هوای سرد یا گرم، حمام‌کردن یا شست‌وشوی مکرر با استفاده از شوینده ها عواملی هستند که پوست شما را خشک می‌کنند و مشکلاتی را در این زمینه به‌وجود می‌آورند. مرطوب‌کردن روزانه پوست می‌تواند اثرات این عوامل را خنثی کند.

متخصصان پوست همیشه افراد را تشویق می‌کنند که بعد از شست‌وشو، صورت خود را مرطوب کنند تا ازاین‌طریق آب در پوست آن‌ها به دام بیفتد و از خشکی بدن جلوگیری کند.

داشتن پوست جوان با استفاده از آبرسان

مرطوب‌‌‌کردن صورت به شما کمک می‌کند تا جوان‌تر به‌نظر برسید، پوستی نرم‌تر و کشسان‌تر داشته باشید و آن را هیدراته نگه دارید، درضمن این کار از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید همیشه از کرم‌های ضدپیری برای هدف قرار‌دادن چین‌وچروک یا خطوط ریز استفاده کنید اما بدون مرطوب‌کردن صورت، هیچ نتیجه مطلوبی را نخواهید دید چراکه افرادی با پوست خشک بیشتر در معرض آسیب، ترک، پوسته‌پوسته‌شدن و لایه‌برداری هستند که در موارد شدید می‌تواند دردناک شود.

آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

مراقبت از پوست در برابر عوامل آسیب رسان با کمک آبرسان

با افزایش سن، پوست ما شروع به ازدست‌دادن توانایی خود برای ترمیم، تولید کلاژن و جایگزینی سلول‌های مرده می‌کند که این مسئله منجر به افتادگی، چین‌وچروک و ایجاد پوست بی‌رنگ می‌شود.

ازسوی‌دیگر فرآیندهای فیزیولوژیکی درون بدن می‌تواند بر ظاهر پوست تاثیر بگذارد. ژنتیک، تغییرات هورمونی، کمبود مواد مغذی، کم‌آبی، استرس، باکتری‌ها و شرایط خاص امکان دارد وضعیت را پیچیده کند و باعث بروز آکنه، تغییر رنگ، لکه‌های خشک، تاول، زخم، خارش، قرمزی و سایر آسیب‌های پوستی شود.

مرطوب‌کردن روزانه یک راه‌حل جادویی نخواهد بود اما می‌تواند بسیاری از علائم را تسکین دهد و در مراقبت از پوست به‌خوبی عمل کند تا بافت و ظاهر کلی آن را بهبود ببخشد.

درمان پوست خشک با مرطوب‌کننده توانایی این ناحیه را برای ترمیم خود افزایش می‌دهد، به تولید کلاژن کافی کمک می‌کند، پوست را سفت و شاداب نگه می‌دارد و ظاهری جوان‌تر و صاف به شما می‌بخشد. به‌علاوه، این کار گردش خون را بهبود می‌بخشد.

عملکرد سلولی بهتر با کمک مرطوب کننده

یکی دیگر از مزایای مرتبط با مرطوب‌کننده‌ها، بهبود عملکرد سلولی است. پوست ما به‌طور مداوم سلول‌های جدیدی را در بخش درم تولید می‌کند تا جایگزین سلول‌های قدیمی و فرسوده شوند.

با افزایش سن، این روند بازسازی کندتر می‌شود و عیوب پوست نیز بیشتر به‌چشم می‌آید. خبر خوب این است که درحال‌حاضر، برای پاک نگه‌داشتن پوست و کمک به جلوگیری از این مشکلات، مجبور نیستید به چرخه طبیعی گردش سلولی خود وابسته باشید.

شما می‌توانید از طریق رژیم غذایی، ورزش و استفاده از محصولات مراقبتی همچون مرطوب کننده که به‌طور موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گردش سلولی سریع‌تر را در پوست خود مشاهده کنید.

بسیاری از ویتامین‌ها به‌ویژه A، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری با افزایش گردش سلولی مرتبط هستند. بنابراین، پس از پاک‌سازی و لایه‌برداری سلول‌های مرده سطح پوست باید از یک مرطوب‌کننده غنی از مواد مغذی استفاده کنید.

انعطاف پذیری بهتر در برابر اشعه ماوراء بنفش و سموم با کمک آبرسان

یک مرطوب‌کننده خوب می‌تواند سد لیپیدی روی پوست را ترمیم و محافظت کند که از آسیب سموم، آلاینده‌ها و سایر نیروهای مخرب محیطی بر روی سلول‌های زنده در لایه‌های زیرین جلوگیری می‌کند.

بدون شک استفاده از ضد آفتاب برای محافظت در برابر اثرات مضر اشعه‌های خورشید از اهمیت بالایی برخودار است و شما می‌توانید در کنار این محصول، از مرطوب‌کننده‌هایی که دارای SPF هستند برای محافظت بیشتر از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV کمک بگیرید.

کاهش علائم التهاب با آبرسان

لایه شاخی، خارجی‌ترین قسمت پوست محسوب می‌شود که یک سد ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی ایجاد می‌کند که وجود آن برای حفظ رطوبت ضروری است. گاهی اوقات عوامل محیطی سخت می‌توانند عملکرد این بخش را به خطر بیندازند و پوست را خشک کرده و در برابر آلاینده‌ها و باکتری‌ها آسیب‌پذیر کنند.

چنین وضعیتی باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن تحریک شده و منجر به التهاب در سطح پوست شود. علاوه‌بر‌این با افزایش سن، التهاب افزایش می‌یابد که اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

برخی مطالعات نشان می‌دهد که یک نرم‌کننده می‌تواند سطح سیتوکین‌های پیش‌التهابی را در پوست کاهش دهد و ازاین‌طریق به بهبود التهاب و مراقبت از بدن شما کمک کند.

نرم کننده پوست حساس را تسکین می دهد

افرادی که پوست حساسی دارند می‌دانند که چقدر سخت است که صورت خود را در برابر هر چیز کوچکی که امکان دارد آن را تحریک کند، ایمن نگه دارند. قرمزی، لکه‌های خارش‌دار، بثورات، تورم و جوش‌های ناگهانی همگی بسیار آزاردهنده هستند که در افرادی با پوست حساس مشاهده می‌شود.

هنگامی که پوست حساس شما، خشک یا چرب می‌شود، دچار اگزما، پوسته‌پوسته‌شدن یا جوش می‌شوید. به همین دلیل مهم است که یک مرطوب‌کننده خوب پیدا کنید تا بدون ایجاد چربی اضافی، آن را هیدراته نگه دارد.

شما می‌توانید یک مرطوب‌کننده با ترکیبات تسکین‌دهنده پوست مانند بابونه و آلوئه‌ورا برای خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که صورتتان را تحریک نمی‌کند و باعث بهبودی بیشتر آن می‌شود.

داشتن آرایشی زیباتر با آبرسان

آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید روی پوست خشک آرایش کنید؟ در چنین موقعیتی معمولا استفاده از کرم‌ها و فونداسیون‌های صورت منجر به به پوسته‌پوسته‌شدن بیشتر می‌شود و زیبایی آرایش نیز به‌سرعت از بین می‌رود.

برای جلوگیری از این مسائل و کامل‌کردن ظاهر آرایش خود، باید پوست را آماده کنید. همه چیز با پاک‌سازی شروع می‌شود، پس‌از این، می‌توانید صورتتان را مرطوب کرده تا نرم شود و استفاده از محصولات آرایشی را برای شما راحت‌تر کند.

آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

جمع‌بندی

آبرسان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبتی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به هیدراته نگه‌داشتن پوست جلوگیری از پیری زودرس، کاهش التهاب، رفع خشکی، بهبود عملکرد سلولی و افزایش شادابی و لطافت آن کمک کند که شما می‌توانید بهترین برندهای این محصول را از فروشگاه اینترنتی رز زیبا تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو